Mitä mieltä lapsettomuushoidoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain...;28120579:
Entä sitten nää, jotka on sitä mieltä, että hoidot on turhia, niin miten sitten suhtaudutte lapseen, jonka tiedätte saaneen alkunsa hoidoilla? Olen nimittäin kuullut, että hoidoilla alkunsa saaneen lapsen äidille on kauhisteltu sen olevan luonnotonta jne... :O

Sitten se on saatu hoidolla mutta en minä kannata niitä hoitomuotoja, ei siinä ole sen kummempaa.

[QUOTE="vieras";28120562]En minä niin sanonut, väkisin tehdyt lapset on huono asia, yritä nyt tajuta vaikka kuolaatkin siellä itsekses ties mitkä keinohedelmöitys sivut auki. Lapset pitää saada luonnollisesti tehtyä. Jos se ei onnistu niin sitten adoptio. Se on minun mielipide ja sitä kysyttiin. Itselles tuntuu olevan tärkeää saada lampaan ja ihmisen manipulaatio tehtyä, niinhän sinä sanoit ja ne on tärkeitä sinulle :)[/QUOTE]

"Lampaan ja ihmisen manipulaatio" ?? :D :D Mikä se on? :D :D Todellakin, voi pyhä yksinkertaisuus...

No olen sitä mieltä, että ne jotka vastustavat näitä hoitoja toivottavasti eivät itse ikinä tarvitse mitään "vähäpätöisiä" lääketieteellisiä toimenpiteitä. Tai no, tietenkin he parempina ihmisiä niistä toki kieltäytyisivät.

[QUOTE="vieras";28120562]En minä niin sanonut, väkisin tehdyt lapset on huono asia, yritä nyt tajuta vaikka kuolaatkin siellä itsekses ties mitkä keinohedelmöitys sivut auki. Lapset pitää saada luonnollisesti tehtyä. Jos se ei onnistu niin sitten adoptio. Se on minun mielipide ja sitä kysyttiin. Itselles tuntuu olevan tärkeää saada lampaan ja ihmisen manipulaatio tehtyä, niinhän sinä sanoit ja ne on tärkeitä sinulle :)[/QUOTE]

Siis äitisi kävi pökkimässä lampaan kanssa, ja tuloksena synnyit sinä? Jep, se selittääkin paljon.

Taidat olla joku kiihkouskovainen pelle. Antaisit varmaan omien lapsiesikin mielummin kuolla kuin tunnustaa homoutensa julkisesti, sehän on luonnotonta ja syntiä. No teitä valitettavasti maailmassa on... Koitetaan me muut kestää.

? Kyllä nuo Datan ja minun biologiset alkiot kelpaavat luovutukseen, tehty meistä ihan jotkut infektiotestitkin ihan vaan siksi, että voidaan luovuttaa. Ja lapsihan saa sitten tiedot meistä biovanhemmista, toki? Jos noista alkioista sattuisi lapsia syntymään.

jaa.kun useammasta lähteestä luin et alkioadoptio ei ole mahdollista vaan ylimääräiset alkiot joko tuhotaan tai annetaan tieteen käyttöön. yksittäiset sukusolut on eri asia.

[QUOTE="vieras";28120623]Ei. Sinä synnyit lampaan ja ihmisen välisestä seksisuhteesta, et muuten jaksaisi niin puolustaa niitä, minähän kiellän ne enkä hyväksy. :D *reps*kops*reps* :D[/QUOTE]

Mitä tekemistä "lampaan ja ihmisen välisellä seksisuhteella" ( voiko sitä kutsua suhteeksi?? :D ) on lapsettomuushoitojen kanssa? Kysyn vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain...;28120412:
Ihan uteliaisuuttani kyselen, mitä mieltä ihmiset täällä ovat lapsettomuushoidoista? Perusteltuja milelipiteitä ois kiva saada :)

Hoitoja on niin monenlaisia. Joillekin riittää siemennesteen laadun ja muutenkin hedelmällisyyden parantamiseksi ruokavalio- ja elämäntapamuutos, kuten laihduttaminen. Joillakin naisilla hoitamaton sairaus, kuten esim. kilpirauhasen tai esim. keltarauhasen tai jonkin muun horminin liika- tai vajaatoiminnan hoito voi palauttaa hedelmällisyyden ja ovulaatiot. Joillekin riittää inseminaatio, kun taas jotkut jOutuvat käymään läpi rankemmat hoidot, kuten IVF ja ICSI.

Nuo keveimmät "hoidot" on aika pitkälti itsesträ kiinni, mutta sitten muita sitä hoidettaessa joudutaan menemään rankempiin hoitoihin ja niin kauan kun niitä saa, niin hyväksyn.

Itsellä esikoinen luomu, kakkonen ICSI.

[QUOTE="viima";28120621]jaa.kun useammasta lähteestä luin et alkioadoptio ei ole mahdollista vaan ylimääräiset alkiot joko tuhotaan tai annetaan tieteen käyttöön. yksittäiset sukusolut on eri asia.[/QUOTE]

Niin no, meille sanottiin, että TIETEN TAHTOEN ei voi tehtailla alkioita vain luovutukseen, mutta hoidoista ylijäävät voidaan luovuttaa. Ollaan ihan allekirjoitettu paperitkin tästä, että uskoisin nyt kuitenkin meidän lääkäriämme.

Kyllä mie kannatan, sillä olen itsekin tällä hetkellä hoidoista raskaana. Minusta äitiys on jokaisen naisen oikeus, enkä ymmärrä miksi keinoalkuinen raskaus olisi jotenkin luomuraskautta huonompi.

Ja adoptiosta puhuminen lapsettomuushoitojen yhteydessä on turhaa, sillä kaikilla ei ole mahdollisuutta koskaan saada adoption kautta lasta.

[QUOTE="vieras";28120438]Jos ei luonnollisesti tule raskaaksi niin ei sitä sitten ole tarkoitettukaan että tulee raskaaksi. Ihan turhia hoitoja.[/QUOTE]

Idiootti. Syö pääs!

[QUOTE="vieras";28120438]Jos ei luonnollisesti tule raskaaksi niin ei sitä sitten ole tarkoitettukaan että tulee raskaaksi. Ihan turhia hoitoja.[/QUOTE]

Mulla ihan sama mielipide. Itse epäilin että en ehkä tule raskaaksi lapsuuden sairauden vuoksi, ja olin valmis adoptioon jos lasta ei kuuluisi. Hedelmöityshoidoissa ei ole mielestäni mitään järkeä: miksi sellaisten ihmisten, joiden geenit ei sovi yhteen, tai joiden sukusolut eivät ole kykeneviä omin voimin yhtymään, pitäisi tehdä lapsia ja siirtää hekentynyt geeniperimänsä tuleville polville? En tarkoita, että näin syntyneiden lasten pitäisi potea syyllisyyttä olemassaolostaan, enkä pidä heitä mitenkään huonompina ihmisinä, anteeksi heiltä! Mutta hedelmöityshoitoja suunnitteleville en ymmärrä miksi pitäis luonnonvalintaan puuttua. Onko oikein siirtää kenties sama lapsettomuusongelma omille lapsille, mahdollisesti huonontunut terveys, tai sairauksia joita tulee "pakotetun" hedelmöityksen myötä yhtyneistä epäsopivista geeneistä (näitä ei voi kukaan edes ennustaa). Joku syy se aina on miksi sukusolut ei sovi toisiinsa.

Mitä vikaa on adoptiolasessa tai sijaisperheenä toimimisessa jos on hoivavietti jollain tyydytettävä?

Sellaisessa tapauksessa, että esim. onnettomuuden tms. myötä ei onnistu luonnollinen yhdyntä, tämän hyväksyisin. Siis jos kyse ei ole mistään perinnöllisestä.

Mulla ihan sama mielipide. Itse epäilin että en ehkä tule raskaaksi lapsuuden sairauden vuoksi, ja olin valmis adoptioon jos lasta ei kuuluisi. Hedelmöityshoidoissa ei ole mielestäni mitään järkeä: miksi sellaisten ihmisten, joiden geenit ei sovi yhteen, tai joiden sukusolut eivät ole kykeneviä omin voimin yhtymään, pitäisi tehdä lapsia ja siirtää hekentynyt geeniperimänsä tuleville polville? En tarkoita, että näin syntyneiden lasten pitäisi potea syyllisyyttä olemassaolostaan, enkä pidä heitä mitenkään huonompina ihmisinä, anteeksi heiltä! Mutta hedelmöityshoitoja suunnitteleville en ymmärrä miksi pitäis luonnonvalintaan puuttua. Onko oikein siirtää kenties sama lapsettomuusongelma omille lapsille, mahdollisesti huonontunut terveys, tai sairauksia joita tulee "pakotetun" hedelmöityksen myötä yhtyneistä epäsopivista geeneistä (näitä ei voi kukaan edes ennustaa). Joku syy se aina on miksi sukusolut ei sovi toisiinsa.

Mitä vikaa on adoptiolasessa tai sijaisperheenä toimimisessa jos on hoivavietti jollain tyydytettävä?

Sellaisessa tapauksessa, että esim. onnettomuuden tms. myötä ei onnistu luonnollinen yhdyntä, tämän hyväksyisin. Siis jos kyse ei ole mistään perinnöllisestä.

Onneksi olkoon, ajattelet samalla tavalla kuin Hitler!

Periaatteessa suhtaudun ihan neutraalisti, tunnen monia, jotka ovat lapsen hoitojen avulla saaneet. Pari sellaistakin, joilla esikoinen on hoidoilla saatu ja seuraava(t) ihan luomuna.

Mutta sitten tulee yksi tapaus uusperhe, jossa on sun ja mun lapset. Toisella edellisen liiton lasten elatusmaksut ulosotossa. Kumpikaan ei suostu vähääkään hoitamaan niitä toisen lapsia 'kun toikaan ei hoida mun lasta'... Ja nyt on väläytelty hoitojen mahdollisuutta kun yhteistä lasta ei kuulu. Mun mielestä tuohon viritykseen ei yhtään lasta lisää tarvita, huolehtisivat edes olemassa olevista lapsista ensin säällisesti!

Olen sitä mieltä että lapsettomuushoidoissa pitäis puhua enemmän ruokavaliosta ja terveellisistä elämäntavoista. Ylipainoa pitäis pudottaa ennen ku edes alettais tekee yhtää mitään. Vois välttyä joiltaki hoidoilta...

[QUOTE="joopa";28120761]Onneksi olkoon, ajattelet samalla tavalla kuin Hitler![/QUOTE]

Entäs sitten? Ajan myös Volkkarilla. Hirrrvee natsi henkeen ja vereen. Tää on mun mielipide, enkä kertakaikkiaan ymmärrä yhtään miksi pitäisi olla toisenlainen mielipide. En olis itsellenikään mitään hedelmöityshoitoja suonut, koska en sellaista pidä mitenkään järkevänä toimintana.

Joku laihdutusohjeet tms. ei nyt musta edes mitään hedelmöityshoitoa ole, vaan puhun ihan "oikeasta" biologisesta ongelmasta omassa mielipiteessäni.

usein ihmiset, jotka vastustavat hedelmöityshoitoja, ovat saaneet omat lapsensa todella helposti. mieli voisi muuttua jos omaa lasta ei kuuluisikaan.

meille eka syntyi luomuna, kakkonen hoidoilla. tai oikeastaan minun pco:ta hoidettiin, ja samalla hedelmällisyys palasi ja tulin raskaaksi. mitään iseminaatioita ei tarvittu, vaan kotona pantiin alulle. hoitoja on niin erilaisia, typerää niputtaa kaikki samaan

Yhteistyössä