Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Alkuperäinen kirjoittaja v:Naiset heittäsin mieluummin pihalle, hän aloitti asian ja on velvollinen ottamaan syyn niskoilleen.
Just. "No en mä muuten muttaku sirpa alotti.." eihän ne nyt missän ala-asteella ole, vaan aikuisia ihmisiä.
Kyllä aikuisen ihmisen täytyy ymmärtää reagoida jollain muulla tavalla provosointiinkin kun vetämällä toista tukasta pitkin lattiaa ja käymällä kurkkuun kiinni.
Naisessa on vikaa myös, missään välissä en ole sanonut että mies on aina ainoa joka on väärässä ja nainen on joku pyhä lehmä.
MUTTA vaikka kuinka toinen vittuilee ja provosoi, ei sillä toisella ole MITÄÄN OIKEUTTA ruveta väkivaltaiseksi.
Naisen ei todellakaan tarvitse ottaa syytä niskoilleen jos ukko käy käsiksi!
Ei vaikka olis ärsyttänyt. Ukon päässä se vika on jossei muuten pysty asioita selvittämään kun väkivallalla.
Tarviiko miehen ottaa syy niskoilleen, kun tässä tapauksessa nainen yllytti?
Kyllä minä näkisin, että naisella viiraa päässä. Kuka tahansa voisi ärsyyntyä, jos valitsisi oikeat sanat.
Naisella ei ole oikeutta aloittaa provosointia sen vuoksi, että mies sitten ei saa suuttua ja läimästä.
Provosointikin on rikos....jos liiallisuuksiin menee.
Ukko kantaa vastuun omista teoistaan. Nainen voi olla ärsyttävä, mutta edelleen, ei se oikeuta vetämään tukasta pitkin lattiaa ja käymään kurkkuun kiinni.
Ehkä mun kantani on niin ehdoton, koska olen itse ollut se osapuoli joka sai kyytiä.
Mutta olen sitä mieltä että tilanteesta voi aina lähteä pois. Jos toinen ärsyttää ja provosoi, ei ole mikään pakko ryhtyä vetämään turpaan, vaan voi häipyä paikalta ja keskustella asiasta sitten selvistä päin.
Kyllä se on AINA miehen syy jos mies lyö. Ja AINA naisen syy jos nainen lyö.
Ihan itse jokainen sen nyrkkinsä nostaa, olipa sitten toinen provosoinut tai ei.
Ei se tee pahoinpitelystä yhtään sen oikeutetumpaa, vaikka toinen olisi ärsyttänyt.
Säälittävää, jos ei muuten pysty asioita ratkomaan kun nyrkeillä.
Jos provosointi oikeuttaa väkivaltaan, niin onko sekin sitten ok, että lapsi tahallaan ärsyttää ja provosoi isäänsä tai äitiään ja sitten kun äiti/isi hermostuu niin muksua vedetään tukasta pitkin lattiaa ja käydään kurkkuun kiinni, tai lyödään kasvoihin. "Itsepähän aloitti". :/