Mitä mieltä?Liittyen miehen väkivaltaisuuteen(?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Fiksu mies ois menny nukkuun päänselväksi ja keskustellu asiat halki selvinpäin, jättänyt vaikka muijansa jos kännissä on pahasuustaan eikä mies sitä kestä.

Mutta mitä se provosointi oli? Jos nainen on lyönyt ensin tai käyttänyt väkivaltaa fyysistä niin silloin on kyllä vika molemmissa ja molemmat tarvivat apua jos jatkaa meinaavat. Ei naisellakaan ole oikeutta käyttää väkivaltaa miestä kohtaan. Eikä miehenkään tarvi katsella sellaista naista joka on väkivaltainen.. Vaikeita tilanteita aina pitäisi kuulla molempien versiot tapahtuneesta ennen kuin tuomitaan.

:o :o :o :o
siis ihan tosissaa jonkun mielestä ihan okei kun nainen provosoi.

jos nainen provosoi sen voi jättää, lähtee menee.
ei toisiin kuulu käydä käsiksi.

elämässä tulee varmasti joku ketä ärsyttää. aina voi lähteä pois paikalta, eikä olla sen kanssa tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

elämässä tulee varmasti joku ketä ärsyttää. aina voi lähteä pois paikalta, eikä olla sen kanssa tekemisissä.

Mun mielestä lyöminen ei ole oikein eikä riepottelu, mutta ei nainenkaan saa käydä käsiksi ja siksi mä ainakin kysyin tossa aikaisemmassa tekstissä että mitä se naisen provosointi oli puhumista vai fyysistä väkivaltaa. Mä olen törmännyt lähipiirissä tilanteeseen missä nainen nosti hirveen älä mölön kun mies oli läpännyt kerran teki poliisi jutunkin asiasta, mutta sitten selviskin että nainen oli ensin potkaissut miestä kasvoihin ja heittänyt lautasella päin ja mies oli vasta tän jälkeen läppässyt ja miehellä oli ihan kunnon jälkikin naamassa.. Mutta kun ystäville ja sukulaisille puhui niin unohti ihan kertoas oman versionsa tapahtumasta ja tää mies ei ole enää ton tapauksen jälkeen eikä ennen sitä koskaan käynyt naisiin käsiksi.. En tiedä mutta mun mielestä mies oli syytön tilanteessa.

Kaikki täällä tokaisee topakasti, että jättäisivät moisen kutaleen. Ja monikohan on samaa kokeneena edelleen jatkanut hyysäämistä ja hyssyttelyä ja uskonut imeliä sanoja noin ihan tosielämässä?

Varmaan aika moni, kuten esimerkiksi minä. Niin vannoin, että minuahan ei kukaan lyö, kunnes joku löi. Ja tässä olen edelleen, uskon ja toivon. Toisaalta kyllä annan neuvon, että ei kannata jäädä katsomaan, vaan lähteä. Mutta helppo se on sanoa, ja koko ketju on toisaalta ihan turha, koska kaikki tämän asian tietävät.

Alkuperäinen kirjoittaja On se jännä juttu:
Kaikki täällä tokaisee topakasti, että jättäisivät moisen kutaleen. Ja monikohan on samaa kokeneena edelleen jatkanut hyysäämistä ja hyssyttelyä ja uskonut imeliä sanoja noin ihan tosielämässä?

Varmaan aika moni, kuten esimerkiksi minä. Niin vannoin, että minuahan ei kukaan lyö, kunnes joku löi. Ja tässä olen edelleen, uskon ja toivon. Toisaalta kyllä annan neuvon, että ei kannata jäädä katsomaan, vaan lähteä. Mutta helppo se on sanoa, ja koko ketju on toisaalta ihan turha, koska kaikki tämän asian tietävät.

Niin. En minäkään ekan kerran jälkeen lähtenyt. Enkä vielä toisenkaan. En edes kolmannesta. Toivoin niin että mies olisi muuttunut, uskoin että se olisi mahdollista.
Mutta kyllä se lopulta meni perille, että ei se muutu.
Onneksi pääsin karkuun viimeisellä kerralla. Muuten en olisi tässä.

Ja sen takia rohkaisen jokaista kotiväkivallan uhria (sekä miestä, että naista) lähtemään siitä suhteesta heti ensimmäisen kerran jälkeen.

Ainakin väliaikaisesti. Ajan kanssa voi sitten selvittää, onko mies halukas muuttumaan (siis mun eksänihän oli sitä mieltä että ei mitään tehnyt väärin, vaan kaiken olin ansainnut.. mutta se olikin ihan sekaisin, kuvitteli päässään kaikenlaista. Narsismikin on sairaus, mutta pelottava sellainen). Jos mies on oikeasti halukas muuttumaan ja tiedostaa ongelmansa, suhteella voi olla vielä jotain toivoa joskus.
Muuten ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksia:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

Mun mielestä lyöminen ei ole oikein eikä riepottelu, mutta ei nainenkaan saa käydä käsiksi ja siksi mä ainakin kysyin tossa aikaisemmassa tekstissä että mitä se naisen provosointi oli puhumista vai fyysistä väkivaltaa. Mä olen törmännyt lähipiirissä tilanteeseen missä nainen nosti hirveen älä mölön kun mies oli läpännyt kerran teki poliisi jutunkin asiasta, mutta sitten selviskin että nainen oli ensin potkaissut miestä kasvoihin ja heittänyt lautasella päin ja mies oli vasta tän jälkeen läppässyt ja miehellä oli ihan kunnon jälkikin naamassa.. Mutta kun ystäville ja sukulaisille puhui niin unohti ihan kertoas oman versionsa tapahtumasta ja tää mies ei ole enää ton tapauksen jälkeen eikä ennen sitä koskaan käynyt naisiin käsiksi.. En tiedä mutta mun mielestä mies oli syytön tilanteessa.

aivan. ei nainenkaan saa väkivaltaa käyttää.
mutta silti se mies voi lähteä pois tai nainen. tottakai itsepuolustus.muttei tarvi takaisin alkaa hakkaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Mä en jättänyt mutta vaadin että alko pois kokonaan ja päälääkärille juttelemaan, auttoi kyllä.

Anteeksi vaan mutta tosi vaikee uskoa että auttoi. Miten kauan aikaa on edellisestä väkivaltaisuudesta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Mä en jättänyt mutta vaadin että alko pois kokonaan ja päälääkärille juttelemaan, auttoi kyllä.

Anteeksi vaan mutta tosi vaikee uskoa että auttoi. Miten kauan aikaa on edellisestä väkivaltaisuudesta?

En oo Becka, mut vastaan, että meillä mies ollut pari kertaa väkivaltainen mua kohtaan, nyt 8 vuotta mennyt ilman väkivaltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mäkelä:
no, tiedän erään emännän joka aina kännipäiten alkaa paasata ukolleen että vois mennä panemaan jotain muita miehiä jne... Jospa tässä samanlainen tilanne? Nii, ja heitteleehän naisetki suutuksissaa miehiä päin kaikkea mahdollista lautasista kattovalaisimiin!

No sellaiset naisetkinhan ovat päästään vialla, ja tuskin valtaosa naisista käyttää väkivaltaa miestään kohtaan?!
Ylipäätään minkäänlaista väkivaltaa ei pidä kenenkään, ei miehen eikä naisen, suostua sietämään suhteessa!
Ja se tasan tarkkaan on käsiksi käymistä jos revitään, nakellaan tai tönitään. Voi kuinka moni ihminen puolustautuu "ettei koskaan ole lyönyt", vain koska ei ole juuri NYRKKIÄ käyttänyt :headwall:

Mutta jos mies on ollut väkivaltainen vain tämän kerran ja molemmat osapuolet olivat juovuksissa? Ei kai se oo syy jättää, jos ei muuten eukkoaan mätki?

Kyllä tuossa on ihan tarpeeksi syytä jättää!!!! Tästä näkee ettei sinulla "mäkelä" ole mitään tietoa siitä, miltä tuntuu kun luottamus omaa kumppania kohtaan on muuttunut peloksi. Se ei ole mukava tunne kun joutuu nukkumaankin toinen silmä auki. :kieh:

Aïvan, näinhän se menee. Mies saa niellä kaiken paskan mitä päälle kaadetaan ja nainen on aina se heikko ja viaton osapuoli? Mitä miehen pitäisi tehdä tilanteessa, jossa naine uhkailee menevänsä muiden miesten kanssa sänkyyn ja sanoo, että suhde loppu tähän jne??

Sen varmaan pitäis sanoo että tervemenoa. Miksi tuollainen muka oikeuttaisi yhtään mihinkään?
Entä jos sen miehen lapset sanoo sille että mä haluan että naapurin Erkki on mun isä etkä sinä, saako silloinkin vetää turpaan?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Naiset heittäsin mieluummin pihalle, hän aloitti asian ja on velvollinen ottamaan syyn niskoilleen.

Just. "No en mä muuten muttaku sirpa alotti.." eihän ne nyt missän ala-asteella ole, vaan aikuisia ihmisiä.
Kyllä aikuisen ihmisen täytyy ymmärtää reagoida jollain muulla tavalla provosointiinkin kun vetämällä toista tukasta pitkin lattiaa ja käymällä kurkkuun kiinni.

Naisessa on vikaa myös, missään välissä en ole sanonut että mies on aina ainoa joka on väärässä ja nainen on joku pyhä lehmä.
MUTTA vaikka kuinka toinen vittuilee ja provosoi, ei sillä toisella ole MITÄÄN OIKEUTTA ruveta väkivaltaiseksi.

Naisen ei todellakaan tarvitse ottaa syytä niskoilleen jos ukko käy käsiksi!
Ei vaikka olis ärsyttänyt. Ukon päässä se vika on jossei muuten pysty asioita selvittämään kun väkivallalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Naiset heittäsin mieluummin pihalle, hän aloitti asian ja on velvollinen ottamaan syyn niskoilleen.

Just. "No en mä muuten muttaku sirpa alotti.." eihän ne nyt missän ala-asteella ole, vaan aikuisia ihmisiä.
Kyllä aikuisen ihmisen täytyy ymmärtää reagoida jollain muulla tavalla provosointiinkin kun vetämällä toista tukasta pitkin lattiaa ja käymällä kurkkuun kiinni.

Naisessa on vikaa myös, missään välissä en ole sanonut että mies on aina ainoa joka on väärässä ja nainen on joku pyhä lehmä.
MUTTA vaikka kuinka toinen vittuilee ja provosoi, ei sillä toisella ole MITÄÄN OIKEUTTA ruveta väkivaltaiseksi.

Naisen ei todellakaan tarvitse ottaa syytä niskoilleen jos ukko käy käsiksi!
Ei vaikka olis ärsyttänyt. Ukon päässä se vika on jossei muuten pysty asioita selvittämään kun väkivallalla.

Tarviiko miehen ottaa syy niskoilleen, kun tässä tapauksessa nainen yllytti?
Kyllä minä näkisin, että naisella viiraa päässä. Kuka tahansa voisi ärsyyntyä, jos valitsisi oikeat sanat.

Naisella ei ole oikeutta aloittaa provosointia sen vuoksi, että mies sitten ei saa suuttua ja läimästä.

Provosointikin on rikos....jos liiallisuuksiin menee.

Mutta entäs kun ap kertoi naisen provosoineen miestä? Onko nainen sit syytön ja miehen pitäis niellä kaikki??

Olen samoilla linjoilla kanssasi "mäkelä".
Kauan sitten oli ketju samaisesta aiheesta ja silloin minä puolustin tätä mies-osapuolta. Nimenomaan siksi, että ap:n kirjoituksessa oli myös että nainen oli provosoinut miestä. Kaikki palstan jeesustelijat kävivät minun "kimppuuni" sen takia, että naisena en pitänyt naisen puolta vaan miehen. Enkä ole muuttanut kantaani vieläkään. Jos nainen kovasti provosoi ja härkkii miestä niin kyllä lauhkeammallakin miehellä hermo menee vaikka ei muuten väkivaltainen olisikaan. Kyllä tässäkin tapauksessa nainen itse on kerjännyt tätä retuuttamista.

Mutta entäs jos tilanne on saanut alkunsa siitä että mies puheillaan ärsyttää, ja sen takia nainen alkaa provosoida ja siitä seuraa väkivaltaa? Meillä on käynyt näin, narsistin kanssa on vaikea elää, tarkoitan tässä sitä miestä

[quote="Rukoilijasirkka"
Minkälainen provosointi voisi aiheuttaa tuollaisen reaktion?

Mitäs jos lapset provosoivat miestä?

Turhaan sinä "Rukoilijasirkka" lapset vedät tähän juttuun mukaan. Samallalailla voisi kysyä: entä jos nainen provosoi lapsia kuten miestään? Onko lasten vain nieltävä kaikki mitä äiti suustaan päästää?

Voihan mies olla vaikka kuinka hyvä isä lapsilleen vaikka on naisen provosoinnista kimppuun käynytkin.

Yhteistyössä