Mitä mieltä, mies käski kysyä täältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ämmä(kö?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no aikamoinen pirttihirmu olet, kun tommosesta asiasta suutuit, ei kai se nyt maata kaada, jos mies kerran elämässään lähtee paria tuntia aiemmin, mitä on aiemmin sovittu..en kyllä mäkään käsitä, miten yhden lapsen ( tai edes useamman vrt. yh-äitejä/isejä ) iltatoimiin ja nukuttamiseen tarvitaan kaksi aikuista?

Ei mikään ihme, että eroja tulee paljon, kun tämmöisestä riidellään ja sitten yleensä siitä ensimmäisestä riidasta se ero tulee..

No tottakai saa mennä koska haluaa, itse tykkään hoitaa iltamenot itse ja sitten saan olla kotona ihan rauhassa. Itse haluaisin myös mennä aiemmin, koska on kiva jutella rauhassa kavereiden kanssa ennen baaria, koska siellä ei kuule niin hyvin ym.

Itse menin eilen ulos tyttöjen kanssa. Sanoin miehelleni, että heti kun hän tulee töistä minä menen, eikä se ollut hänelle mikään ongelma. Eikä ongelmaa ollut, vaikka meninkin vasta 2h myöhemmin ;)

[QUOTE="vieras";27984511]Sulla on raskas viikko takana. Saat onneksi levätä sitten, kun lapsi nukkuu.
Sopimus on sopimus. Mies pitäköön turpansa kiinni.
Jos haluaa rikkoa sen niin voisi ehdottaa kompromissiä. Voisi hakea sinulle jotain herkkuja illaksi ja jonkin lehden ja sitten hävitä ryyppäämään.
Miksi aina naisten pitäisi joustaa? Häh?
Meillä miehellä on enemmän kaikenlaisia menoja ja minä olen kotona kuuden lapsen kanssa. Mies vastaavasti järkkää mulle kotiin kaikkea kivaa. Hieroo esim. niskaa ja selkää tunnin, ostaa lehtiä tms ja SIIVOAA oma-aloitteisesti ennen lähtöään.[/QUOTE]

Kukaan ei ole missään vaiheessa puhunut siitä, että naisen pitäisi joustaa. Tämä on ihan sun oma johtopäätös, joka varmaan kertookin jotain sun ajatusmaailmasta. Me muut ollaan ihan vain sitä mieltä, että se riippuu tilanteesta kuka joustaa. Tässä nyt on tilanne, jossa toinen on lähdössä kavereiden kanssa viettämään iltaa ja toinen istuu kotona lapsen kanssa. Se kavereiden kanssa illanviettäminen on havinaisempaa ja mukavampaa touhua ja koska toinen osapuoli on kuitenkin illan kotona niin tästä tehdään looginen johtopäätös, että se kotona oleva joustaa. Tilanne olisikin jo ihan eri, jos sillä toisellakin osapuolella olisi jotain suunnitelmia, esim. hänen kaverit tulisivat viettämään iltaa sinne kotiin.

Mikä siinä nyt on niin rankkaa? Me ainakin käydään lauantaina saunassa että lapset pesevät hampaansa ja menevät nukkumaan. Pienelle ilmeisesti voi lukea vaikka iltasadun.

[QUOTE="vieras";27984502]Ehkä siksi, että olisi luullut tuollaisen asian menevän läpi helposti ja tuntuisi ainakin minusta hölmöltä, jos oma puolisoni alkaisi parista tunnista tuolla tavalla nipottamaan. Luuletko, että tuollaisen nipotuksen jälkeen saat itse joustoa seuraavan kerran, kun sinä sitä tarvit ta haluat? Meillä ainakin homma toimii niin, että molemmat joustavat aina toisen eduksi, jos suunnitelman muuttaminen ei kohtuuttomasti itseltä vaadi.[/QUOTE]

Jo nipottaminen on sitä että mä vastaan kysymykseen että musta olis mukavampi jos lähdet vasta kahdeksan jälkeen, ja kysyn vielä perustelua sille miksi pitää aiemmin lähteä, niin sitten niin. Meillä saa aina mennä kummatkin kun haluaa, mutta siitä sovitaan keskenään.

Mun mielestä ap:n ja miehensä riita on niin turha kuin olla ja voi. Ja iahnko oikeasti aikuinen mies nyt jossain mököttää kun asiat ei mennyt kuten oli ajatellut ?

Kummatkin olette varmaan vapaaillan ansainneet ja tarvitsettekin sellaista.

Taivas sentään.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27984519:
Minäkö tän riidan nyt aloitinkin? Mies kysyi, mä vastasin, ja mies suuttui ja alkoi kiukkuamaan. Nyt se jo ilmoitti ettei mene ollenkaan, joten mulla on TODELLA hilpeä ilta tiedossa. Oisin mielummin jättänyt vaikka kokonaan vastaamatta...

Tähän ei ole kuin yksi kommentti: Niin makaa kuin petaa.

Mun mielipide on se, että miehesi ei osaa itse huolehtia itsestään, eikä osaa olla aikuinen, vaan pakottaa sinut äidikseen. Ei kuitenkaan suostu siihen, että määräät, vaikka on ihan keskenkasvuinen.

[QUOTE="vieras";27984530]Ei mikään ihme, että eroja tulee paljon, kun tämmöisestä riidellään ja sitten yleensä siitä ensimmäisestä riidasta se ero tulee..

No tottakai saa mennä koska haluaa, itse tykkään hoitaa iltamenot itse ja sitten saan olla kotona ihan rauhassa. Itse haluaisin myös mennä aiemmin, koska on kiva jutella rauhassa kavereiden kanssa ennen baaria, koska siellä ei kuule niin hyvin ym.

Itse menin eilen ulos tyttöjen kanssa. Sanoin miehelleni, että heti kun hän tulee töistä minä menen, eikä se ollut hänelle mikään ongelma. Eikä ongelmaa ollut, vaikka meninkin vasta 2h myöhemmin ;)[/QUOTE]

vähän eri asia. Jos mies ois alunperin sanonut menevänsä vaikka kuudelta niin fine by me, mutta jos tuo itse tulee kysymään, niin enkö mä saa vastata siihen niin kuin mun oma mielipide on? Kaikissa perheissä kai toimitaan eri tavalla, meillä on ollut tapana laittaa poika yhdessä nukkumaan. Siihen ei vaikuta mitään se, että joku muu tykkää laittaa lapsensa nukkumaan ilman miestään.

[QUOTE="vieras";27984533]Mikä siinä nyt on niin rankkaa? Me ainakin käydään lauantaina saunassa että lapset pesevät hampaansa ja menevät nukkumaan. Pienelle ilmeisesti voi lukea vaikka iltasadun.[/QUOTE]

meidän poika on 2,5v, eli ei mene mitenkään päin vielä itse nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27984537:
Jo nipottaminen on sitä että mä vastaan kysymykseen että musta olis mukavampi jos lähdet vasta kahdeksan jälkeen, ja kysyn vielä perustelua sille miksi pitää aiemmin lähteä, niin sitten niin. Meillä saa aina mennä kummatkin kun haluaa, mutta siitä sovitaan keskenään.

Ei, vaan nipottamista on tässä pienessä vähäpätöisessä asiassa joustamattomuus.

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27984554:
vähän eri asia. Jos mies ois alunperin sanonut menevänsä vaikka kuudelta niin fine by me, mutta jos tuo itse tulee kysymään, niin enkö mä saa vastata siihen niin kuin mun oma mielipide on? Kaikissa perheissä kai toimitaan eri tavalla, meillä on ollut tapana laittaa poika yhdessä nukkumaan. Siihen ei vaikuta mitään se, että joku muu tykkää laittaa lapsensa nukkumaan ilman miestään.

Tuommoisesta tavasta olisi kyllä viisasta luopua, ihan teidän oman jaksamisen vuoksi. Jos ne nukkumarutiinit on noin rankkoja, ettei niistä yksin selviä, on syytä etsiä vähemmän rasittavat tavat. Väsytte koko sakki ihan turhaan.

Se kyllä kummastuttaa, että jos mies olisi kysynyt asiaa aiemmin, olisit jaksanut ne lapsen hampaat pestä ja sadun lukea ihan hyvin, mutta nyt sitten et jaksakaan.

[QUOTE="vieras";27984515]Kuka on sanonut, että naisten aina pitäisi joustaa? Molempien pitää ja nyt vaan oli naisen vuoro.[/QUOTE]

Naisen vuoro??? Pyh ja pah. Molempien pitää joustaa...jooo..sitä sanotaankin kompromissiksi, kun molemmat joustavat.
Molempien olisi pitänyt joustaa.

Kuulostaa siltä, että mies ei halua lähteä ollenkaan. Ehkä kaveri on tehnyt oharit tai eivät osaa päättää ja se riepoo miestä. Sinulle on sitten helppo kiukutella ja marttyyrinä jäädä kotiin. Sano sille, että aikuistuu nyt vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27984559:
meidän poika on 2,5v, eli ei mene mitenkään päin vielä itse nukkumaan.

No eiköhän se ole ihan itsestäsi kiinni, meillä on 1 vuotiaasta saakka menty nukkumaan itse, iltasadun jälkeen hyvää yötä ja valot sammuksiin unta palloon.

Puolesta ja vastaan mielipiteitä ap on jo saanutkin. Mä olen hiukan enemmän miehen kannalla, koska kyllähän nyt iltamenoihin tekee joskus mieli lähteä aikaisemmin, oli syy mikä hyvänsä, mutta tuollainen pohjien juominen syynä nyt vain saa toisen osapuolen niskavillat pystyyn, kuten sulla nyt on. Mun mielestä sopimuksia pitää voida tarvittaessa muuttaa, ja tässä tullaan siihen osuuteen, ettei kuitenkaan yksipuolisesti. Eli sä olet evännyt mieheltäsi mahdollisuuden mennä aikaisemmin illanviettoon, jolloin hän nyt mököttää ja ilta on molemmilta pilalla. Seuraavia kertoja varten ainakin itse ajattelisin niin, että onko tuo epääminen sen arvoista, että pilaa fiilikset kummaltakin.

No sais mennä.. Miksi ei saisi, vaikka aiemmin on sovittu niin onko se nyt niin kamalaa "päästääkin" se mies vähän aiemmin..
Eri asia jos oikeesti menee joka viikko niin sitten mutta muuten...

[QUOTE="vieras";27984590]Naisen vuoro??? Pyh ja pah. Molempien pitää joustaa...jooo..sitä sanotaankin kompromissiksi, kun molemmat joustavat.
Molempien olisi pitänyt joustaa.[/QUOTE]

Niin siis molempien pitää parisuhteessa joustaa vuorotellen. Tässä tilanteessa joustoa pyydettiin naiselta, joskus toisten on sitten miehen vuoro. Pyyntö ei ollut kovin suuri, joten olisi luullut, että nainen olisi voinut joustaa. En ihan oikeasti ymmärrä, mikä tilanteessa on ongelmana, mutta parisuhteesta saa helvetin hankalan tuolla tyylillä.

[QUOTE="vieras";27984531]Kukaan ei ole missään vaiheessa puhunut siitä, että naisen pitäisi joustaa. Tämä on ihan sun oma johtopäätös, joka varmaan kertookin jotain sun ajatusmaailmasta. Me muut ollaan ihan vain sitä mieltä, että se riippuu tilanteesta kuka joustaa. Tässä nyt on tilanne, jossa toinen on lähdössä kavereiden kanssa viettämään iltaa ja toinen istuu kotona lapsen kanssa. Se kavereiden kanssa illanviettäminen on havinaisempaa ja mukavampaa touhua ja koska toinen osapuoli on kuitenkin illan kotona niin tästä tehdään looginen johtopäätös, että se kotona oleva joustaa. Tilanne olisikin jo ihan eri, jos sillä toisellakin osapuolella olisi jotain suunnitelmia, esim. hänen kaverit tulisivat viettämään iltaa sinne kotiin.[/QUOTE]

Voi pönttö suakin. Ai ei ole puhunut, että naisen pitää joustaa? Mitä se sitten on jos tässä tapauksessa naisen olisi pitänyt suostua siihen, että mies aikaistaa menoaan? Mitä se on jos ei joustamista?
Ei sitä suoraan sanottukaan, että jousta nainen ja anna miehesi mennä, mutta kyllä sitä siinä tarkoitettiin.
Mitäs tämä sitten kertoo ajatusmaailmastani? Hä?

Jos on sovittu että iltatouhujen jälkeen niin miten voi olla aikuiselle ihmiselle niin vaikeeta pitää siitä kiinni??

Ja juu, meillä mies menee pari kertaa vuodessa, ei "aina kun siltä tuntuu".

[QUOTE="vieras";27984636]Niin siis molempien pitää parisuhteessa joustaa vuorotellen. Tässä tilanteessa joustoa pyydettiin naiselta, joskus toisten on sitten miehen vuoro. Pyyntö ei ollut kovin suuri, joten olisi luullut, että nainen olisi voinut joustaa. En ihan oikeasti ymmärrä, mikä tilanteessa on ongelmana, mutta parisuhteesta saa helvetin hankalan tuolla tyylillä.[/QUOTE]

Meillä ainakin ihan toimiva parisuhde. Meillä olisi samanlaisessa tilanteessa mies ollut hiljaa ja mennyt niinkuin aluksi sovittiin. Elikäs kun lapsi nukkumassa n.klo 20.00 niin mies olisi halannut ja pussannut ja lähtenyt viihteelle. Ei noin typerää selitystä olisi kehdannut suusta sylkeäkään, että haluaa säästää. Säästäisi sitten niin, että jättää yhden kaljan baarissa ostamatta.
Kuten joku ehdotti niin saattaa tosiaan olla että kaverit peruivat ja mies kiukkuaa vaimolleen ja sitten muka sen riidan takia ei lähdekään.

Yhteistyössä