mitä mieltä mun päivän syömisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pink"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pink";27934437]halusin mielipiteitä.[/QUOTE]

No niitä sait. On se aiemminkin huomattu että hyvin harvat syömishäiriöiset pystyvät itse korjaamaan ruokavalionsa hyväksi, saati sitten ota vinkkejä ja suosituksia vastaan.

[QUOTE="pink";27934467]luitko ollenkaan miten aiemmin söin?
tämä on huomattava parannus siihen verrattuna[/QUOTE]

Toki, mutta ei lähelläkään normaalia vieläkään vaan erittäin epäterveellistä.

Jos ihmettelet että miten niin niin aloita siitä että laskepa huviksesi kuinka paljon saat sokeria päivässä/viikossa/kuussa noista rahkoista ja juomasta?

Toki, mutta ei lähelläkään normaalia vieläkään vaan erittäin epäterveellistä.

Jos ihmettelet että miten niin niin aloita siitä että laskepa huviksesi kuinka paljon saat sokeria päivässä/viikossa/kuussa noista rahkoista ja juomasta?

oli lukema sitten mikä tahansa niin ainakin se on huomattavasti vähemmän kuin ennen
en syö enää karkkia lainkaan enkä mitään muitakaan herkkuja koska mulla on alentunut
sokerinsietokyky.tällätavalla kun syön niin ei tuu "sokerihumalaa".
ennen sitä oli useinkin.päätä särki ja oli pahoinvoiva olo ja herkkuja teki mieli koko ajan
ja niitä pysty syömään rajattomasti ja niitä pysty syömään vaikkei olis ollu ees nälkä.

On tietenkin hyvä juttu jos jollain tapaa on tuottanut tulosta (kylläinen olo, ei tarvi napostella, makeanhimo väistynyt etc) mutta kun rehellisesti sanottuna tuo sinun tapasi laihduttaa, on ihan järjetön! Ja todennäköisesti kohta tyssää pahemman kerran ja jos jossain kummassa ei, niin ainakin saat aikaan itsellesi puutostiloja. Syötkö vitamiineja, esim purkista?
Eikö ole järkevämpää laihtua terveellisesti kuin epäterveellisesti varsinkin, kun se terve tapa on helpompi, nopeampi ja ennenkaikkea järkevämpi.
Se Profeelin antama kylläisyyden tunne on sitä todellakin, koska se salalihottaa sinua kokoajan.

On tietenkin hyvä juttu jos jollain tapaa on tuottanut tulosta (kylläinen olo, ei tarvi napostella, makeanhimo väistynyt etc) mutta kun rehellisesti sanottuna tuo sinun tapasi laihduttaa, on ihan järjetön! Ja todennäköisesti kohta tyssää pahemman kerran ja jos jossain kummassa ei, niin ainakin saat aikaan itsellesi puutostiloja. Syötkö vitamiineja, esim purkista?
Eikö ole järkevämpää laihtua terveellisesti kuin epäterveellisesti varsinkin, kun se terve tapa on helpompi, nopeampi ja ennenkaikkea järkevämpi.
Se Profeelin antama kylläisyyden tunne on sitä todellakin, koska se salalihottaa sinua kokoajan.

d-vitamiinia syön purkista.

kiitos kuitenkin kaikille vastaajille.
aion jatkaa näin (vaikka loppuelämäni) eihän se ole kuin tahdonvoimasta kiinni ja omasta
halusta muuttua.
ja nyt sitä halua löytyy.pudotettavaa on paljon ja olen kyllästynyt olemaan läskipaska.

Jätä noi profeel-paskat pois.

Katoppa ihan tavallisen rahkapurkin kylkeen: 25g proteiinia.

ja katoppa sitä profeel-paskan selostusta.

ennen söin tavallista sokerijugurttia 100g:ssa 13 g hh,profeelissa (rahka) 100g:ssa 9,6g hh.
ja proteiinia profeelissa 11g/100g,normissa jotai 3-4g/100g.

eli yhestä profeel rahkasta 175g saa liki 20g proteiinia.

ja kuten aikasemmin totesin tavis rahka on niin hapanta ettei sitä syö erkkikään.

Jätä noi profeel-paskat pois.

Katoppa ihan tavallisen rahkapurkin kylkeen: 25g proteiinia.

ja katoppa sitä profeel-paskan selostusta.

"Profeel-paska"? Ja maailmassa kuolee ihmisiä nälkään...

Noissa maustetuissa Profeel-rahkoissa on tuplasti proteiinia verrattuna tavalliseen, maustettuun rahkaan. Maustamaton rahka on sitten erikseen, mutta sitä aika harva pystyy syömään ilman jotain lisukkeita, ja aika harva niitä lisukkeita esim. töihin kantaa.

Syöt paskaa.

Kaiken maailman profeelit ja nutriletit ei ole ruokaa, ja tolla tavalla et opi ikinä syömään oikein. Jätä kaikki prosessoidut kamat pois, ja syö enemmän esim. vihanneksia. Paino voi toki tuollakin dieetillä tippua, mutta tosiaan tulee takaisin kun dieetti loppuu. Hyi kamala mikä ruokavalio.

No onpas kommentteja!

Mä olen itse nutraamalla ja syömällä salaattia, kanaa, tonnikalaa ja täysjyvää saanut nyt painoa kahden vuoden aikana putoamaan raskauden jälkeen sen yli 20 kiloa. Olen välillä ottanut kunnon tiukkoja kausia ja välillä pitänyt huilia, eikä paino ole niiden aikana tullut takaisin.

Nyt on menossa finaali, ja matkaa on vielä 4 kiloa suunnilleen samoihin mittoihin kuin ennen raskautta. Syön itse myös hyvin paljon nutrilettia ja joskus siihen lisäksi salaattia tms. MUTTA mä olen ajatellut tämänkin kuurin ensimmäiseksi osaksi haastetta. Toinen alkaa sitten kun olen tavoite painossani ja alan kiinteyttämään kroppaa, silloin näin pieni kalori määrä on vain haitaksi. Eli sitten olen suunnitellut edelleen tarkkaan katsovani mitä syön, mutta syöväni "tavallista ruokaa". Varmasti se on haasteellisempaa, kuin pelkkien patukoiden ja pirstelöiden syöminen.

Jos sulle toimii toi tyyli, niin anna mennä. Ota kuitenkin huomioon, että joskus rankan laihduttamisen on loputtava ja siirryttävä normaaliin ruokaan, tosin sitäkään ei tarvitse mättää tuhottomasti, vaan samalla asenteella lasket kalorit ja syöt terveellisesti.

Ihme nipoja taas täällä palstalla.

Ole hyvä vaan. Mutta pystytkö syömään kertomallasi tavalla koko loppuikäsi..? Se nimittäin yks tärkein juttu kun alkaa miettiä uutta ruokavaliota. Painonhallinta ei ole vain kuuri.

Kyllä se sen verran kuuri on, että kun tarkoituksena on pudottaa painoa täytyy syödä kaloreita vähemmän kuin silloin kun tavoitteena on pitää se jo saavutettu paino.

Mun mielestä ihan ok nuo syömiset, ellet sitten ole oikeasti reilusti ylipainoinen. Silloin kyllä lisäisin jotakin. Niin kauan ok, kun vaan itse jaksat "rääkkiä". Paino varmasti putoaisi, vaikka korvaisit yhden rahkan tms oikealla pienellä ruoka-annoksella (esim lohta, perunaa, salaattia).

Kyllä se sen verran kuuri on, että kun tarkoituksena on pudottaa painoa täytyy syödä kaloreita vähemmän kuin silloin kun tavoitteena on pitää se jo saavutettu paino.

Mun mielestä ihan ok nuo syömiset, ellet sitten ole oikeasti reilusti ylipainoinen. Silloin kyllä lisäisin jotakin. Niin kauan ok, kun vaan itse jaksat "rääkkiä". Paino varmasti putoaisi, vaikka korvaisit yhden rahkan tms oikealla pienellä ruoka-annoksella (esim lohta, perunaa, salaattia).

Mutta kerrohan. Ap:n saavutettua tavoitepainonsa mitä hän alkaa syömään sitten?

Mutta kerrohan. Ap:n saavutettua tavoitepainonsa mitä hän alkaa syömään sitten?

Samaa ruokaa mutta vähän enemmän. Nutrilettejä yms en itekään ymmärrä, mutta esim rahka, hedelmät, vihannekset, leipä jne normaali ruoka kuulostaa hyvältä. Laihdutettaessa noita samoja tuotteita tulee syödä vain vähemmän, ja vähän jopa kituuttaa varsinkin siinä vaiheessa jos on vain muutama kilo nipistetävänä. Tietysti ihanteellista olisi syödä ainakin yksi pieni ateria laihdutettaessakin, kuten yllä jo mainitsin. Kun tavoitepaino on saavutettu voi vaikka syödä kaksi ateriaa ja normaalin kokoisia annoksia. Kunhan kalorimäärä ei nouse liian suureksi.

Samaa ruokaa mutta vähän enemmän. Nutrilettejä yms en itekään ymmärrä, mutta esim rahka, hedelmät, vihannekset, leipä jne normaali ruoka kuulostaa hyvältä. Laihdutettaessa noita samoja tuotteita tulee syödä vain vähemmän, ja vähän jopa kituuttaa varsinkin siinä vaiheessa jos on vain muutama kilo nipistetävänä. Tietysti ihanteellista olisi syödä ainakin yksi pieni ateria laihdutettaessakin, kuten yllä jo mainitsin. Kun tavoitepaino on saavutettu voi vaikka syödä kaksi ateriaa ja normaalin kokoisia annoksia. Kunhan kalorimäärä ei nouse liian suureksi.

Ruisleipä, kananmuna, rahka, rahka, rahka, rahka ja rahka. Kurkku ja tomaatti.

Ja tätä sitten syödään +40v. No mikäs siinä.

Syömishäiriö se silti on.

• Tykkää
Reactions: _Pigeon_
Kyllä tuo varmasti toimii. Ja erityisesti, jos ei tarvitse laittaa perheelle ruokaa... ei nyt eikä tulevaisuudessa. Itsekin aloitin painonpudotuksen maanantaina, mutta toisella menetelmällä eli syön samaa ruokaa kuin kuopuskin, mutta lasken kaloreita. Tietysti aikuinen ihminen voisi kokkailla omat ruokansa itsekin, mutta mä en pystyisi rahkoilla ja nutrileteillä laihduttamaan asunnossa, jossa on taivaallinen ruuan tuoksu :D

Miks pitää käyttää oivariinia? syö lounaaksi tonnikalaa,raejuutoa,kasviksia ja päivälliseksi broileri,rae. kasvikset.Ja itse syön tavallista rahkaa sokerittoman mehukeiton kanssa.

Hienoa, että olet saanut parannettua ruokavaliotasi edes jonkin verran ja itseasiassa aika paljonkin siihen mitä kerroit ennen syöneesi. Tämä on varmasti ollut sinulle iso ponnistus. Muutoksen isoin anti on varmasti se, että olet huomannut kuinka paljon ruokavalion parantaminen ja säännöllistyttäminen voi oloasi parantaa.
Kannattaa kuitenkin jo nyt alkaa henkisesti valmistautumaan siihen, että saatat joutua vielä ponnistelemaan ruokavaliosi muuttamiseksi. Nyt voit jatkaa näin jos siltä tuntuu, mutta kuten moni jo edellä kirjoitti voi olla ette loppu elämää näin jaksa syödä. Tai pikemminkin et jaksa elää täysipainoisesti ja hyvin voiden jos syöt näin. Jossain vaiheessa saattaa olla että jopa yksinkertaisesti kyllästyt täydellisesti rahkaan ja se saa yökkimisrefleksin esiin jo pelkällä hajullaan. Näin ihmisille usein käy jos syö liian yksipuolisesti. Myös moni tärkeä ravintoaine jää puutteelliseksi nykyisessä ruokavaliossa joiden puutos voi houkutella esiin esim.hirmuisen makean himon. Myös b-12 vitamiinin puuttuminen ruokavaliostasi voi aiheuttaa jopa aivovaurion (googleta vaikka).
Ansaitset kuitenkin ehdottomasti täydet pojot siitä että olet lähtenyt muuttamaan ruokavaliotasi ja ilmeisesti koko elämääsi (ennen joit aika paljon). Täällä ei kannattaisi kauheasti lytätä kenenkään saavutustasi koska se ei varmasti ole ollut helppoa. Mutta jotta et tee muutoksista mahdottoman vaikeita ja ne olisivat pitkäkantoisa kannattaa varmaan varustautua siihen, että joskus vielä teet lisäkorjaksia ruokavalioon.
Suosittelisin lämpimästi sinulle käyntiä ravitsemusterapeutilla. Heidän palveluitaan on monessa kunnassa tarjolla ihan ilmaiseksi.
Joka tapauksessa hyvää jatkoa stemppiä sinulle! :)

Niin, voi jestas näitä: "kun pääsen tavoitteeseen, palaan normaaliin ruokavalioon" mihin normaaliin? Siihenkö missä lihottiin se 20kiloa?
Puuh. Jokainen tekee tavallaan.

Niin no, ihmisiähän ei ole erilaisia! Itsellä nousi paino huimaavat 34 kiloa raskausdiabeteksen takia. 14 kiloa jäi leikkaussaliin, mutta kyllä sen lopun painon joutuu ihan laihduttamalla tiputtamaan.

Tilanne on ihan erilainen, kuin vaikka silloin jos on hankkinut kaiken ylipainonsa pelkästään syömällä liikaa ja liikkumalla liian vähän.

Realismia peliin!!!

[QUOTE="vieras";27935104]No onpas kommentteja!

Mä olen itse nutraamalla ja syömällä salaattia, kanaa, tonnikalaa ja täysjyvää saanut nyt painoa kahden vuoden aikana putoamaan raskauden jälkeen sen yli 20 kiloa. Olen välillä ottanut kunnon tiukkoja kausia ja välillä pitänyt huilia, eikä paino ole niiden aikana tullut takaisin.

Nyt on menossa finaali, ja matkaa on vielä 4 kiloa suunnilleen samoihin mittoihin kuin ennen raskautta. Syön itse myös hyvin paljon nutrilettia ja joskus siihen lisäksi salaattia tms. MUTTA mä olen ajatellut tämänkin kuurin ensimmäiseksi osaksi haastetta. Toinen alkaa sitten kun olen tavoite painossani ja alan kiinteyttämään kroppaa, silloin näin pieni kalori määrä on vain haitaksi. Eli sitten olen suunnitellut edelleen tarkkaan katsovani mitä syön, mutta syöväni "tavallista ruokaa". Varmasti se on haasteellisempaa, kuin pelkkien patukoiden ja pirstelöiden syöminen.

Jos sulle toimii toi tyyli, niin anna mennä. Ota kuitenkin huomioon, että joskus rankan laihduttamisen on loputtava ja siirryttävä normaaliin ruokaan, tosin sitäkään ei tarvitse mättää tuhottomasti, vaan samalla asenteella lasket kalorit ja syöt terveellisesti.

Ihme nipoja taas täällä palstalla.[/QUOTE]

Minkä takia aloitat kiinteytyksen vasta ollessasi tavoitepainossasi?

Aloittajan ruokavalio on kyllä omituinen ja teksteistä paistaa jonkinlainen vääristymä syömiseen. Ilmeisesti et hirveästi liikuntaa harrasta, itse en ainakaan noilla eväillä selviytyisi.

Mä en ymmärrä näitä nykyajan laihdutusvillityksiä ja sitä että litkitään jotain juomaa/syödään patukoita ja jätetään se normaali ruoka syömättä. Ihmekään kun syömishäiriöisiä on aina vaan enemmän ja enemmän.

Mulla on 8kk ikäinen poika ja raskauden puolenvälin jälkeen en pystynyt kunnolla liikkumaan mutta syödä toki pystyin ja suklaa ja muut herkut maistuivat liiankin hyvin (kiloja tuli 24kg). Heti synnytyksen jälkeen päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja päästä noista kiloista eroon. Mä rakastan suklaata ja haluan muutenkin syödä mitä mieli tekee, joten liikunta on luonnollisesti ollut tärkeänä osana kilojenkaristusprojektia.

Kilot on karissut korkojen kera ja kroppa on paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen, ja olen syönyt mitä mieleni tekee. Mitään en ole itseltäni kieltänyt enkä ole noudattanut mitään ruokavaliodiettejä.

Tällä halusin vaan sanoa sen, että laihdutuksen kuuluu olla ennenkaikkea elämäntapamuutos (mulla se tarkotti liikunnan lisäämistä, vaikken ennenkään mikään sohvaperuna ollut), koska millä ne kilot poissa pysyisi kun yhtäkkiä jätetään ne laihdutusruokavaliot pois ja aletaan taas syömään entiseen tapaan.

Minkä takia aloitat kiinteytyksen vasta ollessasi tavoitepainossasi?

Aloittajan ruokavalio on kyllä omituinen ja teksteistä paistaa jonkinlainen vääristymä syömiseen. Ilmeisesti et hirveästi liikuntaa harrasta, itse en ainakaan noilla eväillä selviytyisi.

Mä en ymmärrä näitä nykyajan laihdutusvillityksiä ja sitä että litkitään jotain juomaa/syödään patukoita ja jätetään se normaali ruoka syömättä. Ihmekään kun syömishäiriöisiä on aina vaan enemmän ja enemmän.

Mulla on 8kk ikäinen poika ja raskauden puolenvälin jälkeen en pystynyt kunnolla liikkumaan mutta syödä toki pystyin ja suklaa ja muut herkut maistuivat liiankin hyvin (kiloja tuli 24kg). Heti synnytyksen jälkeen päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja päästä noista kiloista eroon. Mä rakastan suklaata ja haluan muutenkin syödä mitä mieli tekee, joten liikunta on luonnollisesti ollut tärkeänä osana kilojenkaristusprojektia.

Kilot on karissut korkojen kera ja kroppa on paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen, ja olen syönyt mitä mieleni tekee. Mitään en ole itseltäni kieltänyt enkä ole noudattanut mitään ruokavaliodiettejä.

Tällä halusin vaan sanoa sen, että laihdutuksen kuuluu olla ennenkaikkea elämäntapamuutos (mulla se tarkotti liikunnan lisäämistä, vaikken ennenkään mikään sohvaperuna ollut), koska millä ne kilot poissa pysyisi kun yhtäkkiä jätetään ne laihdutusruokavaliot pois ja aletaan taas syömään entiseen tapaan.

Pöh ja pah!

Olen aktiivisesti harrastanut liikuntaa myös dieettien ohella, enkä ole mikään sohvaperuna koskaan ollutkaan.

Mutta silloin kun vedetään tarkoituksella tiukkaa dieettiä (rajoitettu aika), ei todellakaan ole tarkoituksen mukaista siihen päälle vielä harrastaa raskasta liikuntaa. Ensin vedetään kropasta se läski pois ja sitten lisätään kaloreita ja harrastetaan sitä liikuntaa kunnolla.

Hyvä, että sulla toimii toi tyyli. Mulla on erilainen tyyli ja varmasti sitten myös se tavoitekunto. Enkä ole koskaan syönyt mitenkään kovin epäterveellisesti, raskausaikana niitä kiloja vaan tuli. Joten palaaminen tavalliseen ruokavalioon ei tarkoita mun kohdalla mättämistä ja liikunnan puutetta.

Ja oli muuten eka kerta kun mulle on sanottu, että mulla on vääristynyt suhde ruokaan. Olen nimittäin yksi niistä harvoista ja onnekkaista, joka ei koe omanarvonsa olevan mitenkään riippuvainen ulkonäöstään. Päin vastoin, kroppa on enemmänkin instrumentti, kuin jokin osoitus mun ylemmyydestä hallita elämääni ja syömisiäni.

Yhteistyössä