Mitä mieltä näistä olet näistä vaunuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M0J0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten tulee halvemmaksi ostaa kahdet eri pelit vain vuoden välein kun kalliimmat jotka menevät sen 3v?

No ei varmaan tulekaan, mutta kun ei ensimmäisiin mennyt niin paljoa niin raskis sit ostaa toisetkin. Kyllähän noi Gracot olis mennyt vielä pidempäänkin, eikä niissä ole mitään vikaa. Mä vaan halusin vähän kevyempää mallia nyt etenkin kesäksi ja lomareissuja varten. Gracot painaa 13 kg ja nää Silvercrossin painaa 7 kg. Mukavan kevyet eikä selkä nyrjähdä niitä takakonttiin nostaessa. Nää meneekin sitten niin pitkään kun tyttö niitä tarvii!

Alkuperäinen kirjoittaja M0J0:
Miten tulee halvemmaksi ostaa kahdet eri pelit vain vuoden välein kun kalliimmat jotka menevät sen 3v?

No ei varmaan tulekaan, mutta kun ei ensimmäisiin mennyt niin paljoa niin raskis sit ostaa toisetkin. Kyllähän noi Gracot olis mennyt vielä pidempäänkin, eikä niissä ole mitään vikaa. Mä vaan halusin vähän kevyempää mallia nyt etenkin kesäksi ja lomareissuja varten. Gracot painaa 13 kg ja nää Silvercrossin painaa 7 kg. Mukavan kevyet eikä selkä nyrjähdä niitä takakonttiin nostaessa. Nää meneekin sitten niin pitkään kun tyttö niitä tarvii!

Totta tuokin.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Huomaa, miten vääriä kuvitelmia saa kuvien perusteella, sillä nuo rattaat ovat huomattavasti tukevammat ja isompipyöräiset kuin Miraget, joihin jotkut ovat verranneet ja Suomessa noiden rattaiden hinta on siinä 300 paikkeilla, että ei mitkään halvat ole todellakaan.
Kuten sanoin, niin itsekään en noita jokapaikan vaunuiksi ostaisi, mutta koska noihin kuuluu kantakoppa, niin ovat pienelle vauvalle todella kätevät matkarattaina, kuten meillä koiranäyttelyissä.

Sinänsä jännä juttu, kun nuo ovat meillä matkarattaat, mutta Amerikassahan noita käytetään ihan vaunuina tuon kaukalon kanssa, ainakin kun on katsonut niitä vauva-ohjelmia, niin niissähän vauvat ulkoilee matkaratas-turvakaukaloyhdistelmissä.

Joo, noi on todellakin isokokoiset rattaat! Meillä menivät hyvin jokapaikan rattaina, ollaan aika menevää tyyppiä ja noilla saatiin pari ulkomaanmatkatkin tehtyä. Ja Tammikuussa Suomessakin niillä viikko pärjättiin... Meillä aika monella kaverilla on samantyyliset ja ihan samojakin löytyy eri kuoseilla. Ja ihan siis "jokapaikan vaunuina". Täällä ei ole kellään noita suomessa suosittuja vaunumalleja, mun mies niitä ihmetteli isoinen pyörineen. Mutta suomessa onkin vähän eri olosuhteet ja niitä tarvitsee samoin kuin hyvää tuulensuojaa, suojapussia yms ominaisuuksia.

Meillä päin kanssa käytetään tollasia VAUNUINA, älyttömän kätevää, enkä mä ainakaan ole koskaan tarvinnut sellasia suomalaistyyppisiä hyökkäysvaunuja. Noi Gracon on vielä hyvät ja kestävät, ja ihana kuosi! Me käytettiin ihan vauvasta asti näitä: http://www.pegperego.com/page.php?pageid=UJVNL001&idf=08&idp=0000000146&cl=N
oli vähän kalliimmat kun noi gracot, ja sitten niihin kuuluva kaukalo. Olisko nääkin nyt sitten suomalaisten silmään matkarattaat? Ihan vaunuina niitä on kyllä käytetty. Pitääkin katsella kakkoselle noita gracon rattaita, oli sen verran jännä toi kuosi.

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Huomaa, miten vääriä kuvitelmia saa kuvien perusteella, sillä nuo rattaat ovat huomattavasti tukevammat ja isompipyöräiset kuin Miraget, joihin jotkut ovat verranneet ja Suomessa noiden rattaiden hinta on siinä 300 paikkeilla, että ei mitkään halvat ole todellakaan.
Kuten sanoin, niin itsekään en noita jokapaikan vaunuiksi ostaisi, mutta koska noihin kuuluu kantakoppa, niin ovat pienelle vauvalle todella kätevät matkarattaina, kuten meillä koiranäyttelyissä.

Sinänsä jännä juttu, kun nuo ovat meillä matkarattaat, mutta Amerikassahan noita käytetään ihan vaunuina tuon kaukalon kanssa, ainakin kun on katsonut niitä vauva-ohjelmia, niin niissähän vauvat ulkoilee matkaratas-turvakaukaloyhdistelmissä.

Joo, noi on todellakin isokokoiset rattaat! Meillä menivät hyvin jokapaikan rattaina, ollaan aika menevää tyyppiä ja noilla saatiin pari ulkomaanmatkatkin tehtyä. Ja Tammikuussa Suomessakin niillä viikko pärjättiin... Meillä aika monella kaverilla on samantyyliset ja ihan samojakin löytyy eri kuoseilla. Ja ihan siis "jokapaikan vaunuina". Täällä ei ole kellään noita suomessa suosittuja vaunumalleja, mun mies niitä ihmetteli isoinen pyörineen. Mutta suomessa onkin vähän eri olosuhteet ja niitä tarvitsee samoin kuin hyvää tuulensuojaa, suojapussia yms ominaisuuksia.

Meillä päin kanssa käytetään tollasia VAUNUINA, älyttömän kätevää, enkä mä ainakaan ole koskaan tarvinnut sellasia suomalaistyyppisiä hyökkäysvaunuja. Noi Gracon on vielä hyvät ja kestävät, ja ihana kuosi! Me käytettiin ihan vauvasta asti näitä: http://www.pegperego.com/page.php?pageid=UJVNL001&idf=08&idp=0000000146&cl=N
oli vähän kalliimmat kun noi gracot, ja sitten niihin kuuluva kaukalo. Olisko nääkin nyt sitten suomalaisten silmään matkarattaat? Ihan vaunuina niitä on kyllä käytetty. Pitääkin katsella kakkoselle noita gracon rattaita, oli sen verran jännä toi kuosi.

Noikin ovat täällä rattaat. Mut tosiaan ei sielä tarvi kunnon vaunuja missä ei ole suomalaisia sääoloja.

en minä kyllä suomessakaan ole ostanut mitään nelipyöräisiä vankkureita, mutta me ei liikuta umpihangessa. tai semmosessa metsässä missä ei polkua ole =)
paitsi nyt just neuvottelen uusista rattaista, on aika isot ja se vähän kauhistuttaa.. :P

Kyllähän jos asuu kaupungissa niin tollaset menee ainoina rattaina. Mutta Suomessa on vielä talvia, ja luntakin reippaasti etelässäkin. 15 asteen pakkasessa 30 sentin lumihangessa kunnon kopat, tuulensuojat ja renkaat nousee arvoon arvaamattomaan. Teitä ei välttämättä ole ehditty aurata jos aamulla johonkin pitää mennä, niin silloin rimpularenkailla juuttuu saman tien paikalleen.

Toi on vähän sama asia kun täällä on lapsilla kunnon haalarit ja muut vermeet. Ulkona voidaan huoletta vaikka olisi lunta ja pakkasta. Mutta ei sellaisia siellä tarvita missä lunta ei ole nähty kuin ehkä vuorilla, ja suurimman osan vuodesta on kuivaa ja lämmintä.

Jep, eipä noilla rattailla olis lenkkeilty nilkkoihin asti ulottuvassa hangessa, eikä reippailtu metsäpoluilla. Muuten olis tosi kivat ja kätevät kyllä, mutta meidän käytössä on pakko ollut olla vankemmat(kin).

Mut nuo apn kuvan rattaat on kyl kivat, minä tykkään kuosista ja muutenkin :)

Kiitti peesistä! :) Kauheeta kun tälleen mulle rähjätään ku en tiennyt että mun vaunut olikin rattaat! ;) Me katseltiin kans noita pegperegoja mutta me pidettiin tosiaan tosta kuosista ja mies tykkäs noista gracoista kans enemmän. Niillä on kaikkia muitakin kivoja vaihtoehtoja! Esim sellanen ku Wasabi, se oli sellanen limenvihree/ruskee.

Minäkään en pidä noiden ulkonäöstä ja olen muutenkin kiertänyt Gracot kaukaa myös matkarattaina.
Joitain aikaisempia peesaten, että ei aika vaikea Suomessa on pelkillä matkarattailla pärjätä, jos vauva nukkuu ulkona ja kävelee muuallakin kuin Espalla tai kauppakeskuksissa.

On ihan eri asia, että esim. Englannissa lapsilla on pelkästään matkarattaat käytössä. Tosin joskus kun katselee siellä ihan pieniä vauvoja istumassa kevyissä sateenvarjorattaissa tai lapsia nukkumassa päiväunet rattaissa istuma-asennossa, niin soisi tämän meikäläisen "kunnon vaunut tai edes kantokoppa" -tavan leviävän brittiläänkin.

Joo, katselin sitä miksi en rakasta vauvaani-dokkaria, siinäkin oli semmoset sattarit vauvalla ettei ne menneet makuuasentoon ja vauva oli kai 5kk :& en edes tuota 1½v nukuta päivittäin scootereissa kun ne ei mene ihan makuulle :x

Kiitti peesistä! :) Kauheeta kun tälleen mulle rähjätään ku en tiennyt että mun vaunut olikin rattaat! ;) Me katseltiin kans noita pegperegoja mutta me pidettiin tosiaan tosta kuosista ja mies tykkäs noista gracoista kans enemmän. Niillä on kaikkia muitakin kivoja vaihtoehtoja! Esim sellanen ku Wasabi, se oli sellanen limenvihree/ruskee.

Niin. Ensin sä kyllä kehuskelit miten sait vaunut halvalla, etkä ymmärrä miten joku voi laittaa lähemmäs tonnin niihin. Ja kävikin ilmi että sun "vaunut" on matkarattaat. Alunperin kyse oli varmaan siitä että matkarattaiden hinnalla ei saa vaunuja, siis sellaisia vaunuja jotka täällä mielletään vaunuiksi.

nuohan on ihan kivat matkarattaat ja kaukalo ja ihan edulliseen hintaan. itse maksoimme gracon kaukalosta jo tuon 160, telakka mukana. matkarattaista, joihin kaukalo passaa maksoimme n. 100e. ja matkarattaina ihan loistavat. Mutta matkarattaat on meillä ainakin siis pelkästään "matkakäytössä", helposti mahtuu autoon, juhliin mukaan, kaupungille. Erikseen on sittten ns. oikeat vaunut ja rattaat, joissa lapsi nukkuu, joilla käydään lenkillä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
tuollasilla matkarattailla ei täällä sorateillä paljon juhlittas :D

Mä olen kyllä rytyyttänyt ihan onnistuneesti sekä soratiellä että mukulakivikadulla, täällä meillä maalla kun se on joko tai, ei pahemmin chiantin kylissä asfalttia näe.

Mä olen kyllä rytyyttänyt ihan onnistuneesti sekä soratiellä että mukulakivikadulla, täällä meillä maalla kun se on joko tai, ei pahemmin chiantin kylissä asfalttia näe.

Kokeilepa pistää siihen soratielle kymmenen senttiä loskaa ja katso sitten, kuinka hyvin kulkevat. Sitä ei siellä Chiantin korkeuksilla usein näekään ; )

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Kokeilepa pistää siihen soratielle kymmenen senttiä loskaa ja katso sitten, kuinka hyvin kulkevat. Sitä ei siellä Chiantin korkeuksilla usein näekään ; )

et ole tainnut käydä täällä talvella... :D mut joo, ei sitä monena päivänä ole.

et ole tainnut käydä täällä talvella... :D mut joo, ei sitä monena päivänä ole.

Täällä sitä loskaa on monin paikoin lokakuusta huhtikuulle. Lyki siinä sitten matkarattaita, kun aurataan kun jaksetaan ; )

Minä olen muuten joskus miettinyt sitä, kun Suomessa pidetään tosi tärkeänä sitä, että pienellä lapsella on vaunuissa katsekontakti äitiin, että miksei sitä pidetä muissa maissa niin tärkeänä. Matkiksissa kasvot on useimmiten työntäjästä poispäin.

Minä olen muuten joskus miettinyt sitä, kun Suomessa pidetään tosi tärkeänä sitä, että pienellä lapsella on vaunuissa katsekontakti äitiin, että miksei sitä pidetä muissa maissa niin tärkeänä. Matkiksissa kasvot on useimmiten työntäjästä poispäin.

Niinpä, arvaa oliko noi meidän ainoat vaunut - anteeksi- rattaat missä sai lapsen äitiin päin? Ne oli sitten pakko ottaa. Viime syksynä tuli sitten useampia uusia missä saa istuimen käännettyä, mutta noi meidän on yhä ainoat heittoaisalliset. Sen kaukalonhan saa tosin äitiin päin, samoin vaunukopan jos on sellaset rattaat mihin se laitetaan erikseen.

Yhteistyössä