Mitä mieltä näistä poikien nimistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamax2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MÄ en pidä moisista "hienostelunimistä".Lapsen nimi lyhennetään taikka väännetään aina jotenkin kuitenkin.

SEbastian on sebu tms.Nicholas Niki....

Mä antaisin rehellisesti sellasen nimien millä sitten kutsua lasta.

Nestori tuosta listasta kohoaa mun lemppariks.
Ehkä siks kun tunnen yhen ihanan kikkaratukkaisen Nestori pojan!!

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
MÄ en pidä moisista "hienostelunimistä".Lapsen nimi lyhennetään taikka väännetään aina jotenkin kuitenkin.

Meidän toisella lapsella myös erikoinen ja pitkä nimi. Häntä kutsutaan kyllä ihan oikealla nimellä ja siihen myös aina pyritään. Jos Nestori nimen antaisi, niin kyllä siitäkin lempparinimen saa väännettyä: Nepa,Nepanderi jne.

Alkuperäinen kirjoittaja mamax2:
Nicholas
Oliver
Nestori
Sebastian
Gabriel
Werner
Niila ???

Mikä on mielestäsi paras?

Olisiko mitään tämän tyylisiä nimiä lisää? Hiukan erikoisempia.

Niila on paras. Gabriel ja Werner taida moneenkaan sukunimeen istua ja taipuvat suomen kieliopissa huonosti sebastianin ja oliverin kanssa. nestori miikkulainen....ei hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja mamx2:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Meidän toisella lapsella myös erikoinen ja pitkä nimi. Häntä kutsutaan kyllä ihan oikealla nimellä ja siihen myös aina pyritään. Jos Nestori nimen antaisi, niin kyllä siitäkin lempparinimen saa väännettyä: Nepa,Nepanderi jne.

Kysyit mielipiteitä...En pidä noista.
Ja yksi syy on tuo että omituiset nimet väännetään aina "parempaan" muotoon.
En pidä hienostelunimistä.
Itelläkin on ruotsalainen sukunimi,mutta silti laps eivät ole,Gunnar,Elisabeth,Carl tyyppisiä...
argh...en voi ees kuvitella!!!

Meillä on Niklas ja yhden toinen nimi on Sebastian. Lasten serkkuja on Nikolas ja Niila ja serkkujen toisia nimiä Sebastian ja Oliver. Eli ihan normaali nimiä meillä.
Itse olisin halunnut Niklaksesta Nikolaksen muttei mies hyväksynyt silloin. Eli se noita paras minun mielestä.

Kun mielipidettä kysyt niin musta on hassua antaa sellainen nimi joka kirjotetaan jotenkin erilailla kun sanotaan. Miks Nicholas ei vois olla Nikolas? Mä ottaisin noista Nestorin.
Ei siis millään pahalla, mutta kerroin oman mielipiteeni. Jokainen tietenkin antaa sen nimen lapselleen joka tuntuu kauneimmalta ja sopii omaan suuhun. =)

Ihan kivoja nimiä!
(Ei ehkä ihan suomalaiselle lapselle, mutta esim. puoliksi saksalaiselle tms...)

Nicholas - Nikolas olisi minusta parempi
Oliver - Ok, mutta tosi suosittu nyt
Nestori - Kiva, jos kyseessä esikoinen
Sebastian - Ok
Gabriel - Kiva
Werner - Verner olisi minusta parempi
Niila - Ihan eri sarjaa kuin muut, mutta kiva

Mitäpä tykkäisit nimistä Simeon tai Julius? Tai Viktor?

Nicholas on ihana nimi, ja vielä ihanampi jos se kirjoitetaan Nikolas kuten meillä B) . Meidän ulkomaalaiseen sukunimeen istuisi taatusti myös muoto Nicholas, mutta ceehoot ei ole mun juttu.

Oliver ja Sebastian miellyttää myös.

jos laittaisin olis verneri tai nikolas. kyllä gabriel(kaapo)tai sebastian (sepe)menee kauaks, jos suomenkielinen sukunimi. riippuu kyllä sukunimestä paljon mikä sopii...

Alkuperäinen kirjoittaja mama3:
jos laittaisin olis verneri tai nikolas. kyllä gabriel(kaapo)tai sebastian (sepe)menee kauaks, jos suomenkielinen sukunimi. riippuu kyllä sukunimestä paljon mikä sopii...

Mulla nousee savu korvista kun aina jankutetaan tuosta sukunimestä!
90 % ajasta ihmistä kutsutaan pelkällä etunimellä. Ja jos on kamala sukunimi niin pitääkö sen takia laittaa sitten kamala etunimikin että ne passaa?!?

Yhteistyössä