mitä mieltä olet suomesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suomi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8153_288524704580940_1009287399_n-Jyrki-Urpilainen.jpg

[QUOTE="vieras";28165372]Mitä se päätön täällä inisee ja haukkuu jokaista, joka ei ole samaa mieltä kuin hän itse.[/QUOTE]

En itsekään ymmärrä tätä jatkuvaa haukkumista kuinka paska maa Suomi on. Heti ollaan katkomassa loputkin raajat päättömältä kun kerrankin joku Suomea puolustaa. Voisin jopa ihmetellä miksi ei ihmiset muuta pois kun kerran Suomi on niin paska maa, mutta:
a) Eläminen on loppujen lopuksi kovin helppoa Suomessa
b) Suomalaiseen kulttuuriin vaan nyt kuuluu huono itsetunto ja omien asioiden/saavutusten vähättely

Onhan Suomessa paljon positiivista, mutta paljon paskaakin. Mutta yleisesti näkisin, että näin se on kaikissa maissakin (paljon maailmalla asuneena ja nähneenä). Ei se ruoho tosiaan ole sen vihreämpää muuallakaan.

Mutta tästäkin huolimatta itse kyllä mieluummin asuisin jälleen muualla. Ja tämä on tarkoituskin, kunhan sopiva hetki taas koittaa. Syy tähän on yksinkertaisesti sää, sen kylmyys, synkkyys... Paras vaihtoehto olisi asua syksyt/talvet muualla ja keväät/kesät Suomessa. Jospa tuon joskus saisi toteutettua...

[QUOTE="Pah";28165416]En itsekään ymmärrä tätä jatkuvaa haukkumista kuinka paska maa Suomi on. Heti ollaan katkomassa loputkin raajat päättömältä kun kerrankin joku Suomea puolustaa. Voisin jopa ihmetellä miksi ei ihmiset muuta pois kun kerran Suomi on niin paska maa, mutta:
a) Eläminen on loppujen lopuksi kovin helppoa Suomessa
b) Suomalaiseen kulttuuriin vaan nyt kuuluu huono itsetunto ja omien asioiden/saavutusten vähättely[/QUOTE]

Ahaa, enpä tiennytkään, että ketjuun, jossa kysytään, mitä mieltä olet Suomesta, ei saa vastata mitään negatiivista. Kiitos päättömän ja sinun, nyt tiedän tämän. :)

En tunne ylpeytta enka hapeaa suomalaisuuttani kohtaan. Suomi ei oikeastaan merkitse minulle juuri mitaan. Kayn siella, koska vanhempani siella asuvat. Ilmasto Suomessa on ihan hirveaa paskaa, mutta ei kai muuta kamalan kauheaa siella ole.
Tuntemukseni asuinmaatani Britanniaa kohtaan ovat yhta hailut. Kun elokuussa taalta pois muutan, niin tulen ikavoimaan tata maata yhta vahan kuin olen ikavoinyt Suomea.

[QUOTE="vieras";28165433]Ahaa, enpä tiennytkään, että ketjuun, jossa kysytään, mitä mieltä olet Suomesta, ei saa vastata mitään negatiivista. Kiitos päättömän ja sinun, nyt tiedän tämän. :)[/QUOTE]

En sanonut ettei siihen saisi vastata mitään negatiivista. Sanoin vaan etten ymmärrä sitä haukkumisen määrää + päättömän haukkumista Suomen puolustamisesta. Mutta en tiennytkään ettei Suomea saa puolustaa. Kiitos sinun, nyt tiedän tämän.

Voisin jopa kehoittaa harjoittelemaan luetun ymmärtämistä, mutta ehkä se olisi liikaa pyydetty.

[QUOTE="Pah";28165548]En sanonut ettei siihen saisi vastata mitään negatiivista. Sanoin vaan etten ymmärrä sitä haukkumisen määrää + päättömän haukkumista Suomen puolustamisesta. Mutta en tiennytkään ettei Suomea saa puolustaa. Kiitos sinun, nyt tiedän tämän.

Voisin jopa kehoittaa harjoittelemaan luetun ymmärtämistä, mutta ehkä se olisi liikaa pyydetty.[/QUOTE]

Mitä Suomen puolustelemista on haukkua loiseksi sellaista, joka ei tykkää Suomesta?

Alkuperäinen kirjoittaja keikkatyöläinen maailmalta;28165185:
Elämä Suomessa ei ole sen masentavampaa kuin arki missään muuallakaan. Muualle haikaileville, voisi sanoa, että lomailu jossain muussa maassa ei kerro arjen totuutta. Vasta asuminen ja työskentely pidempään normaalissa yhteiskunnan keskivertotyöpaikassa ja asuminen keskivertoympäristössä antaa kuvan todellisuudesta.

Muualla olen asunut ja aion jälleen muuttaa pois, joten arki muualla on myös tuttua :)

Onhan Suomessa paljon positiivista, mutta paljon paskaakin. Mutta yleisesti näkisin, että näin se on kaikissa maissakin (paljon maailmalla asuneena ja nähneenä). Ei se ruoho tosiaan ole sen vihreämpää muuallakaan.

Mutta tästäkin huolimatta itse kyllä mieluummin asuisin jälleen muualla. Ja tämä on tarkoituskin, kunhan sopiva hetki taas koittaa. Syy tähän on yksinkertaisesti sää, sen kylmyys, synkkyys... Paras vaihtoehto olisi asua syksyt/talvet muualla ja keväät/kesät Suomessa. Jospa tuon joskus saisi toteutettua...

Samanlaiset mietteet mulla :)

Eihän sitä kukaan valkkaa synnyinmaataan, isänmaaylpeys ei ehkä ole oikea termi kuvaamaan minua. Tykkään asua täällä, ainakin yhdessä kaupungissa ja ulkomailla olen aika ikävöivä tänne takaisin. Juuret on täällä, mutta latvat voi sojottaa toisaalle.

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="vieras";28165252]Voi voi..olen kuule tehnyt enemmän kuin uskotkaan, Suomessa ja muualla. Kyllä, elämä on masentavaa ja kylmää Suomessa, nykyisin myös on vihaa joka puolella, mutta rahan hankkiminen työllä on helppoa, sitä tarkoitin! Oletko itse sossupummi kun kuvittelet heti että "hyödyn vain systeemistä" tekemättä mitään?[/QUOTE]

Tartunpa tuohon "vihaa on joka puolella" komenttiisi. Jos olet yhtään Tukholmaa kauempana viettänyt aikaa muualla kuin kaupunkien keskustan hotelleissa ja baareissa, niin lähiöistä löydät Euroopassakin todellista vihaa. Täällä ei polteta autoja, eikä kivitetä erivärisiä tai -uskoisia. Kyllä täälläkin sanan säilä heiluu, mutta sitä heiluttavat ovat kuitenkin vain pieni ja äänekäs joukko.

Eniten minua taitaa Suomessa ärsyttää nämä "voi,voi, kuule, aloittajat", jotka ovat niin maailmaa syleileviä ja asiantuntijoita, vaikka todellinen käsitys maailmasta on usein jo iänkin puolesta aika vaatimatonta.

[QUOTE="vieras";28165847]Tartunpa tuohon "vihaa on joka puolella" komenttiisi. Jos olet yhtään Tukholmaa kauempana viettänyt aikaa muualla kuin kaupunkien keskustan hotelleissa ja baareissa, niin lähiöistä löydät Euroopassakin todellista vihaa. Täällä ei polteta autoja, eikä kivitetä erivärisiä tai -uskoisia. Kyllä täälläkin sanan säilä heiluu, mutta sitä heiluttavat ovat kuitenkin vain pieni ja äänekäs joukko.

Eniten minua taitaa Suomessa ärsyttää nämä "voi,voi, kuule, aloittajat", jotka ovat niin maailmaa syleileviä ja asiantuntijoita, vaikka todellinen käsitys maailmasta on usein jo iänkin puolesta aika vaatimatonta.[/QUOTE]

Enhän minä olekaan väittänyt, että muu maailma on paratiisi! En ymmärrä ollenkaan ihmisiä, jotka heti ottavat nokkiinsa jos joku ei palvo Suomea! Vaikka ei tykkäisi Suomessa elämisestä, ei se tarkoita, että on noin tyhmä kuin sinä kuvittelet! Onko Suomen palvominen joku takuu viisaudesta ja elämänkokemuksesta? Jos on eri mieltä, on automaattisesti kokematon ja tyhmä?? Ja kyllä, Suomessa on aivan liikaa turhaa vihaa ja aivan syyttä jos vertaa maihin, joissa monet ihmiset oikeasti kärsivät ja taistelevat hengestään joka päivä.

Tykkään Suomesta, enkä täältä halua ainakaan pysyvästi pois muuttaa. Rakastan Suomen kesää ja luontoa ja ihania maisemia. Tykkään kovasti myös matkustella muualla maailmalla pitempiäkin aikoja ja tutustua muihin maihin ja kulttuureihin. Suomessa on kuitenkin minun koti, tänne on kiva aina palata <3

Suomessa on paljon hyvää, mutta ilmasto ei kuulu niihin hyviin asioihin. Pohjoismainen hyvinvointimalli on säilyttämisen arvoinen ja meidän tulisi vaalia sitä.

Yhteistyössä