Mitä mieltä olette äidistä, joka ei ole yhteydessä lapsiinsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mlps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mlps

Vieras
Mitä mieltä olette äidistä jolla on lapsia kahden miehen kanssa, lapset ovat isillänsä ja äiti on toisella puolen suomea uuden mieskaverin luona...eikä ole pitänyt yhteyttä lapsiinsa (alle kouluikäisiä) pariin kuukauteen. Ja kaikella todennäköisyydellä tekee vielä lapsia lisää. Kaikki lapset tämä nainen on halunnut, vaikka osa onkin ehkäisyn pettämisiä. Nainen on kolmekymppinen eli ei enää mikään teini. Miten tässä tapauksessa äiti saataisiin pitämään yhteyttä lapsiinsa?

Alkuperäinen kirjoittaja mlps:
Mitä mieltä olette äidistä jolla on lapsia kahden miehen kanssa, lapset ovat isillänsä ja äiti on toisella puolen suomea uuden mieskaverin luona...eikä ole pitänyt yhteyttä lapsiinsa (alle kouluikäisiä ) pariin kuukauteen. Ja kaikella todennäköisyydellä tekee vielä lapsia lisää. Kaikki lapset tämä nainen on halunnut, vaikka osa onkin ehkäisyn pettämisiä. Nainen on kolmekymppinen eli ei enää mikään teini. Miten tässä tapauksessa äiti saataisiin pitämään yhteyttä lapsiinsa?

Ei ollut tarkoitus laittaa hymiötä.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Paska mutsi, sääli lapsia. =(

Minusta äitikin on säälittävä tapaus, mut osa näistä lapsista sattuu olemaan mun lapsipuolia ja en jaksa käsittää miks ei vois ihan vaikka postikortilla muistaa... Vaikee selittää lapsille miks äiti ei ota mitään yhteyttä. Varsinkaan kun ei tiedä, että pölähtääkö se paikalle ens viikolla vai ei ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on:
Sehän on äidin oma asia. Toki lapset ansaitsevat äidin mutta se voi olla muukin kuin biologinen. ei ihmistä saa tekemään mitään vastoin tahtoaan.

Onko oikeesti äidin oma asia? Tietenkään ketään ei pysty pakottamaan, mutta eikö jokaisen pitäis jollain tavalla vastata oman toimintansa seurauksista? Vaikka parempihan se tietty on häippästä, kun olla "huono" äiti ja aktiivisesti sitä lapsen elämässä. Kyllä lapsi kokee tulleensä hylätyksi, kun bio äiti lähtee nostelemaan...ei siinä mitkään uusioäidit auta.

Noo minkäs teet muun kuin tuet lasta siinä surussa...

Toisinaan itsestä tuntuu et olisi parempi olla soittamatta, kun ei kuitenkaan jaksa/muista/ehdi/rahat loppu, ehkä parin kk välein jos sitäkään. :snotty:

Mutta siis onhan tollasia isejäkin et miksei muutama äitikin olisi hiukan paska toisinaan. :(

Minusta äitikin on säälittävä tapaus, mut osa näistä lapsista sattuu olemaan mun lapsipuolia ja en jaksa käsittää miks ei vois ihan vaikka postikortilla muistaa... Vaikee selittää lapsille miks äiti ei ota mitään yhteyttä. Varsinkaan kun ei tiedä, että pölähtääkö se paikalle ens viikolla vai ei ikinä.

Eikös se isi voi kans huolehtia, että vaikka lapset soittaisivat välillä sille äidille? Kai äidillä puhelin on? äiti voi olla masentunut tai jotain eikä jaksa itse ottaa yhteyttä..

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Mistä tiedät, ettei äiti ole yhteydessä lapsiinsa?

No kun kolme niistä on mun lapsipuolia ja toisten isä on päivittäin yhteydessä meidän perheeseen. Jos äippä laittelee telepaattisia viestejä lapsilleen niin sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

Eikös se isi voi kans huolehtia, että vaikka lapset soittaisivat välillä sille äidille? Kai äidillä puhelin on? äiti voi olla masentunut tai jotain eikä jaksa itse ottaa yhteyttä..

Äipällä salainen puhelinnumero ja vaihtanut senkin, ei vastaa toisen exän puheluihin.

No kun kolme niistä on mun lapsipuolia ja toisten isä on päivittäin yhteydessä meidän perheeseen. Jos äippä laittelee telepaattisia viestejä lapsilleen niin sitten...

montas lasta sillä naisella oikein on? ja kaikki alle kouluikäisiä. :O

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Uskaltaako ees kirjoittaa, vaikka tuskinpa se kaksplussalla keikkuu. Viisi lasta, vanhin eskarissa, nuorin täyttää syksyllä kolme. tuskin näitä tapauksia suomeen montaa mahtuu...

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

Äipällä salainen puhelinnumero ja vaihtanut senkin, ei vastaa toisen exän puheluihin.

no, jos ei ole teillä eikä sillä toisella isällä naisen numeroa, niin todennäköisesti sillä on siihen syynsä eikä siitä syystä tahdo olla teidän eikä lasten kanssa tekemisissä. Onhan niitä isiäkin samanlaisia. ei kai se ole sen kummempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Uskaltaako ees kirjoittaa, vaikka tuskinpa se kaksplussalla keikkuu. Viisi lasta, vanhin eskarissa, nuorin täyttää syksyllä kolme. tuskin näitä tapauksia suomeen montaa mahtuu...

Joo, harvalla on 5 lasta 3-4 vuoden sisällä. Pakko olla ainakin yhet kaksoset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sellaisia isiäkin on tässä maassa paljon. Minkäs sille tekee?

Näinpä. Ei kaikilla synny sellaista tunnesidettä. En ajattelisi tällaisesta äidistä sen kummempia, kuin vastaavasta isästäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kis-Kisu:

Toisinaan itsestä tuntuu et olisi parempi olla soittamatta, kun ei kuitenkaan jaksa/muista/ehdi/rahat loppu, ehkä parin kk välein jos sitäkään. :snotty:

Mutta siis onhan tollasia isejäkin et miksei muutama äitikin olisi hiukan paska toisinaan. :(

Ois se tärkeetä lapsen tietää, että vaikka puolen vuoden välein on se yhteyden pito äitiin eli ei tarviis odottaa ja kaivata koko ajan.

Viis lasta, vanhin 6 vee, nuorin täyttää kolme. Kolmessa ja puolessa vuodessa viis lasta? Ehtiväinen nainen.

Mun äiti ei oo ollu muhun yhteydessä kymmeneen vuoteen, en ees tiiä missä hän asuu. Pitää uusista lapsistaan enemmän kun vanhoista. Parikymppisten kanssa kun ei oikeen voi olla kotona hoitovapaalla :D

No mutta joo. En minä siinä mitään häviä ettei se nainen pidä yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kis-Kisu:

Ois se tärkeetä lapsen tietää, että vaikka puolen vuoden välein on se yhteyden pito äitiin eli ei tarviis odottaa ja kaivata koko ajan.

Voi kuule ne odottaa ja kaipaa silti koko ajan. Likka ei oo kuullu äidistään kuin satunnaisesti viimeisen 3 vuoden aikana, ei oo nähnyt. Nyt alkaa elämän raaka puoli tulemaan esiin ja 11 tajuamaan asioita, muttei se ikävää koskaan poista.

Et sä voi pakottaa toista, jos on itse näin päättänyt niin sitten on. Lapsia käy sääli tottakai, muttet sinä sille asialle juurikaan voi mitään tehdä.

Yhteistyössä