Mitä mieltä olette esikoisteokseni romaanikatkelmasta? (lyhyt)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Afrika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alku oli tylsä, an jaksanut lukea kuin pari lausetta, mutta sitten kun viesti tuli, niin kiinnostus heräsi.. Alku siis liian hidastempoinen ja todellakin kuin jotain tyhjän täytettä..

Alkuperäinen kirjoittaja poikkeuksellisesti harmaana:
Romaanin päähenkilö on muuten mies, kuten minäkin. Se ei vaan tule tuosta vielä ilmi.

Mä muuten arvasin että päähenkilö on mies, koska häntä puhuteltiin teksitiviestissä sukunimellä. Naisia ei KOSKAAN puhutella sukunimellä. :D Susta en oo niin varma, koska muuten kuvaus on "naismaista".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alku oli tylsä, an jaksanut lukea kuin pari lausetta, mutta sitten kun viesti tuli, niin kiinnostus heräsi.. Alku siis liian hidastempoinen ja todellakin kuin jotain tyhjän täytettä..

Peesi tälle!

Loppu koukutti, mutta alku liian pitkäveteinen. Pitää tiivistää!

Muista, että aika alussa kannattaa selvittää jotenkin päähenkilön identitettiä, lukija voi paremmin samaistua tai sitten ei. Mutta lukija ei saa olla hukassa sen suhteen, kuka päähenkilö on.

Ja sitten muista aikamuodot. Käytä samaa aikamuotoa. Esim. muuten preesens, mutta sitten "En ole koskaan voinut sietää kahvia"-> " En voi sietää kahvia"

Kiitos kaikista kommenteista. Näköjään jakaa aika paljon mielipiteitä.

Tämä on teoksen toinen luku, ja olen kirjoittanut tähän mennessä kolmen luvun verran (neljäs kesken). Ensimmäisessä luvussa päähenkilön identiteetti tulee osittain selville, mutta haluan pitää sen myös osittain yllätyksenä, enkä ennalta-arvattavana.

Alusta, niin... Toisaalta haluan että tapahtumat tulevat puun takaa, eikä mitään "Uuh, selatessani aamun lehteä tunsin luissani, että tänään tulee tapahtumaan jotain jännittävää."

Teinilauma ja opettaja eivät ole rivientäytettä, vaan he tulevat esiintymään jatkossakin. Samoin se rautatieasema on jatkon kannalta oleellinen ympäristö.

En itse lukisi tota pidemmälle, sen verran tylsältä kuulosti.
Yleinen nyrkkisääntö: sen mitä haluat kuvailla, kuvaile puoleen ja siitä neljännes pois.

Kuvailuja ei jaksa lukea.

siis tää on jo julksaistu vsi? Kun ap puhuu esikoisteoksestaan? Jos on niin taidan itsekin näpytellä romaanin kasaan, sillä kirjoitan takuulla ainakin yhtä hyvin kuin ap.

Yhteistyössä