Mitä mieltä olette jääkaapille menosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
saako teidän jääkaapille mennä vieraat lapset ja yleensäkkin vieraat? Kun mietin tässä pitäiskö asiaan puuttua,jos kylässä olevat lapset ja jopa aikuiset menevät jääkaapille niinku kotonaan?? Ymmärrettävää et lapsilla nälkä,mut itse oon pitänyt sääntönä ettei kylässä mennä ite ottamaan mitään!! ja sekin vähän tihkasee saako "kerjätä" ruokaa kylässä...ehkä saa nätisti kysyä voisiko saada jotain,mutta mites teette jos joku lapsi vain ilmottaa "mulla on nälkä,anna syötävää" tai menee jopa itse ottamaan ja koluamaan koko jääkaapin? raivostuttavaa!!!!

Meillä ei saa omatkaan mennä, saati sitten vieraat - ilman lupaa siis. Laitan jääkaapin oven kiinni ja pyydän poistumaan keittiöstä. Jos on nälkä eikä muuta oo sovittu, kehotan menemään kotiin syömään.

Ei ole koskaan tullut vastaavaa vastaan. Mutta en todellakaan tykkäisi ja sanoisin asiasta! Eri asia on sitten lähisukulaiset, joille tämä oikeus meidän perheessä ilman muuta kuuluu. Myös yövieraille sanon suoraan, että olkaa kuin kotonanne ja syökää kun nälkä on.

Meillä ei saa mennä lapset ja vieraat jääkaapille omin luvin. Vieraita ei kyllä kielletä, oletetaan niiden itse tajuavan. Mekään ei mennä toisten kaapeille, ei minkäänlaisille.

Yhteistyössä