mitä mieltä olette kestositeistä ja kuukupeista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sartsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kestositeitä, kuukuppi kiinnostaisi mut en tiedä miten se toimis tuolla mun tavarassa kun se on hmm.. hieman erilaisesti rakentunut kuin normaali. Kiinnostaa ekologisuus ja rahan säästö. Ei inhota. Ystäväpiirissä muutamat käyttää kuukuppia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Miten toi kuukuppi pidetään puhtaana? Kai niitäki täytyy olla useita?

Ja kestositeistä en ole koskaan kuullutkaan, mistä ne tehdään??

Netistä löytyy hyviä siteenohjeita. Ja kuukuppi vain pestään. Yksikin kuukuppi riittää.

Ennen inhottivat molemmat, mutta kierukan myötä on tullut vuoto niin niukaksi ja aika epäsäännölliseksi, että kestositeitä voisin ajatella. En halua käyttää muovitettuja siteitä päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Kuukupista oon ollut tosi kiinnostunut pitkään mutta kestositeitä en ikinä alkas käyttään! YÖKS :| Mut mua nyt ällöttää kaikki mahdollinen joten siks en voinut käyttää kestovaippoja lapsellakaan vaikka ne oliskin ollut ihanan ekologisiakin mut niitä pestäessä olis ollut kauhea oksennella...

Oksensitko joka kerta myös vaihtaessasi kertistä? Samaa tavaraa siinä on sisällä. Miten selviät potan tyhjennyksestä? Vai pidätkö lapsesi niin kauan vaipoissa, et pottaikä on mennyt jo ohi ja siirtyy suoraan pöntölle?

Kyllä meillä valitettavasti mies joutui useammin mua vaihtamaan vaipan. Mä en vaan voi sille mitään et tekee huonoa :ashamed: Ja meillä opetettiin lapset pytylle suoraan just mun yökötyksen takia ja hyvin on toiminu :) Mut turha mua nyt on ruveta huonoks äidiks mollaan ton takia. Käyttäsin kyl kertiksiä mieluusti jos pystysin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Miten toi kuukuppi pidetään puhtaana? Kai niitäki täytyy olla useita?

Yksi riittää. Joka tyhjennyksellä peset kupin. Itse pesen vain vedellä kun pesuneste vähän ärsytti paikkoja. Sitten kun vuoto loppuu, kuppi keitetään. Jotkut keittää aina vuodon välissäkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on kestositeitä, kuukuppi kiinnostaisi mut en tiedä miten se toimis tuolla mun tavarassa kun se on hmm.. hieman erilaisesti rakentunut kuin normaali. Kiinnostaa ekologisuus ja rahan säästö. Ei inhota. Ystäväpiirissä muutamat käyttää kuukuppia.

Lisään että reissussa saatan käyttää kertakäyttösiteitä. Kuukautisten aikaan mulla menee 5 kestosidettä päivässä ja heitän ne aina käytön jälkeen pesuun. Musta kestositeet on sama asia kuin alushousujen pesu. Samaa tavaraa niissä alkkareissakin on. Ja ihan hygieenisia ne on. Ei ihmisen eritteet nyt niin kammottavia ole, eihän niis siteissä ole kuin verta ja limaa. Yhtä paljon kestosidettä pitää pidellä kädessä kuin kertakäyttösidettäkin.

Netissä on kestositeistä toden totta paljon infoa.
Itse tykkään flanellista tehdystä.Alle kosteussuoja tai flanellia ja sisällekin laitan flanellia.Mutta onhan sitä paljon muutakin mistä tehdä ja mikä imevääkin kangasta.

Tuo kuukuppi kiinnostais, mutta koskapa meillä ei töissä ole vessakopissa pesu mahdollisuutta, niin en ole tilannut, vaan tyytynyt kertakäyttöisiin, vaikkakin välillä päästävät läpi, niin että oon ristiselän ja polvitaipeiden väliltä MÄRKÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Tuo kuukuppi kiinnostais, mutta koskapa meillä ei töissä ole vessakopissa pesu mahdollisuutta, niin en ole tilannut, vaan tyytynyt kertakäyttöisiin, vaikkakin välillä päästävät läpi, niin että oon ristiselän ja polvitaipeiden väliltä MÄRKÄ.

kestositeet?

Lainaus kuukuppikunta.netin sivuilta :)

"Tyhjentäminen yleisissä WC-tiloissa
Jos kupin joutuu tyhjentämään yleisen WC:n kopissa, jossa ei ole lavuaaria, kuppia ei välttämättä tarvitse pestä, paperilla pyyhkiminen riittää. Jos kuitenkin haluaa pienen tiskausoperaation suorittaa, kannattaa varata mukaansa vesipullo sekä matkapakkaus sopivan mietoa saippuaa (mm. apteekeista). Tällöin tulee kuitenkin varmistaa, että vesi riittää kupin huuhtomiseen"

Kuukuppiahan voi tosiaan pitää tyhjennysten välillä jopa 12 tuntia, niin ei sitä välttämättä tarvitse sen työpäivän aikana edes tyhjentää.

Kuukuppi on maailman paras keksintö sitten pähkinäsuklaan! Olen ollut erittäin tyytyväinen käyttäjä jo viitisen vuotta. Edullista ja ekologista!

Ja koskapa olen molemmilla lapsillani pitänyt kestovaippoja, tasapuolisuuden nimissä olen hankkinut valikoiman kestositeitä itsellenikin.

Kuukuppia olen käyttänyt jo muutaman vuoden. Eli siitä asti kun kuulin että semmoisia on, oivalsin sen hienoksi keksinnöksi ja ostin oman. Rahaa säästyy kun ei ole vuosikausiin tarvinnu siteitä ostaa, paitsi jälkivuotoon ei kuppia suositella heti synnytyksen jälkeen, niin kestositeet tällöin.

Liiveihin kestoliivinsuojat, ei tartte ostaa jatkuvasti uusia

Myös lapseni kestoilee, kestovaipat siis käytössä myös ja tykätty on, kun ei tartte roskista tyhjennellä ja uusia vaippoja kaupasta hakea

kuukuppi on mullakin ja aivan huippukeksintö!! en enää koskaan vaihtais mihinkään siteisiin, edes kesto. kuppia ei ees huomaa ku se on paikoillaan, hyvä kun muistaa tyhjentää.. menkat menee ihan huomaamatta ohi :o
todellakin suosittelen! parit menkat menee harjotellessa mutta sit alkaa otteet sujua.

Kuukuppi mulla on ollut nyt puoli vuotta ja en luopuisi siitä enään ollenkaan,kestositeitä en ole kokeillut vielä,mutta olen miettinyt kyllä,että pitäisi kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Kyllä meillä valitettavasti mies joutui useammin mua vaihtamaan vaipan. Mä en vaan voi sille mitään et tekee huonoa :ashamed: Ja meillä opetettiin lapset pytylle suoraan just mun yökötyksen takia ja hyvin on toiminu :) Mut turha mua nyt on ruveta huonoks äidiks mollaan ton takia. Käyttäsin kyl kertiksiä mieluusti jos pystysin.

Täällä toinen samanmoinen äiti! Meilläkin lapset siirtyi suoran vaipoista pöntölle, ilman mitään ongelmia. Ja molemmat oppi kuiviksi n. 2 -vuotiaina.

Mitään kestoja en olisi kyennyt käyttämään, en kyllä ole koskaan edes halunnut nähdä sitä vaivaa. Sillä musta siinä on melkoinen vaiva, kun alat pesemään ja kuivattamaan vaippoja, kun helpommallakin pääsee.

Kuukuppia en ole koittanut, voisin kyllä. Kestositeitä en käyttäisi, en haluaisi alkaa niitä pesemään ja kuivattelemaan. Niitähän saisi olla koko ajan pesemässä, vai kuinka monet teillä sitten on varalla?

Yhteistyössä