Mitä mieltä olette mieheni käytöksestä viime yönä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄmmÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄmmÄ

Vieras
Eli. vauva 2kk oli mennyt nukkumaan jo 8 aikaan. Me sitten valvottiin n 23 asti ja sitten mekin menimme nukkumaan. No, lapsi heräsi 2 aikaan yöllä ja minä menin unenpöpperöisenä lämmittämään hänelle maitoa.
Olin niin sekaisin unessa vielä, että kun palasin makkariin, kysyin mieheltä, että voisiko hän juottaa tämän maidon.
Mies kysyi, "miksi?" ja mä sanoin, että tiedän, että säkin olet väsynyt.. muuta en ehtinytkään sanoa kun mies nappasi vauvan kainaloon ja meni olkkariin ja sanoi että "jos sä sitten menet vaikka olkkariin loppuyöksi jos tää on sun mielestä näin rasittavaa tää lapsen hoitaminen".

Sitten mä sanoin että älä viitti, en uskalla sulta enää kysyä koskaan uudestaan jos saan tuollaisen vastauksen. Ja sitten mies toisti saman asian mitä oli sanonut äskenkin. Menin sitte makkariin ja mies palasi vauvan kanssa sinne vavan juotua pullo tyhjäksi.

Joo, mies käy töissä. mutta menee vasta joskus 10-12 aikaan aina ja ei tee mitään iltamyöhään asti töitä (on yrittäjä) ja mä aina herään joka aamu 6-8 aikaan vauvan kanssa ja mies saa siis joka aamu nukkua pidempään. vauva herää 1-2x yössä syömään ja nukahtaa heti uudestaan joten on kovin helppo vauva.
Sanokaa nyt oonko "loukkaantunut" ihan turhasta? Harmittaa kun mies "mollaa" mua. Ihan kun en jaksaisi/haluaisi poikaamme hoitaa. Ennestään meillä 1 lapsi joten omien päikkäreiden nukkuminen on harvassa

jospa se mieheski oli unenpöpperössä,eikä ajatellu sen kummemin mitä sanoo, ehkä ihmetteli miks hänetki herätit,ku kerta sen maidonki jo kävit lämmittään... itse en kyl ajattelis asiaa sen kummemmin, väsymys saa sanomaan vaikka mitä.

Mun mielestä se menee niin että se joka käy töissä saa nukkua yöt.Hän voi sitten töistä tultuaan antaa sulle päiväunihetken.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
En ymmärrä miksi et mene nukkumaan silloin kun vauvakin menee jos et kerta saa päivällä nukkua, älä siis valita turhasta kun mahdollisuus olisi nukkua.

Arvasin, että saan tällaisen vastauksen. Ja tiedän että pitisikin mennä aikaisemmin nukkumaan, mutta missä vaiheessa "hoidamme" parishdetta. On ihan kiva nimittäin olla miehenkin kanssa iltaisin ja jutella niitä näitä.

En ymmärrä miksi et mene nukkumaan silloin kun vauvakin menee jos et kerta saa päivällä nukkua, älä siis valita turhasta kun mahdollisuus olisi nukkua.

Meillä minä oon menny nukkumaan yhtäaikaa vauvan kans. Ei millään olis jaksanu yösyöttöjä muuten ja päiväs aikaan nukuin myös vauvan nukkuessa.

No et todellakaan ole loukkaantunut turhasta. Jos tilanne on teillä tuo, että miehellä ei ole varhaista heräämistä töihin ja lapsi juo pullosta, olisi mielestäni ihan kohtuullistakin, että mies voisi edes muutaman kerran viikossa hoitaa yösyöttöjä, edes sen yhden kerran.

Ja mitä tulee tuohon selkeään syyllistämiseen ja herran ns. marttyyriasenteeseen, niin sinuna kitkisin tuon pois käytösmallista välittömästi.
SINUN EI TARVITSE OLLA KIITOLLISUUDEN VELAN TUNTOISENA, jos pyydät/käsket miestäsi hoitamaan TEIDÄN vauvaanne myös öisin.

Juttelehan miehesi kanssa asiat halki ja muutenkin olisi hyvä, että nyt viimeistään sovitte hoitamis politiikan, jotta asiasta ei enään tule kahnauksia ainakaan tuolta osin, se luo sitten vain molemminpuolista katkeruutta.

Meillä mies joutui työttömäksi juuri ennen kuouksen syntymää ja alusta saakka sovittiin, että koska minä imetän öisin, enkä saa nukahdetuksi ennen kuin vauva taas nukahtaa, niin isä herää aamulla kun muut lapset herää. JA ilta hässäkät hoidetaan yhdessä, eli ellei toisin olla sovittu, on mies aina kotona viimeistään kun iltapala aika alkaa.
Silloin tällöin, kun mies on väsynyt, niin sanon itse aamulla, että nuku vain.

Puitiin nämä asiat halki jo ennen vauvan syntymää ja vähän muokattiin niitä vielä vauvan synnyttyä, kun tilanne oli vähän muuttunut ja kummankaan ei ole tarvinnut sanoa vielä vuoden aikana ristikkäistä sanaakaan mitä hoitamis puoleen tulee.

Kyllä mielestäni klo 23 on ihan riittävän hyvä aika mennä nukkumaan. Täytyyhän sitä omaa aikaakin olla, ja pienten lasten vanhemmat nipistävät se ajan iltatunneilta.

Mielestäni miehen käyttäytyminen oli kyllä loukkaavaa, mutta johtui varmaan väsymyksestä, kun yöllä heräsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Arvasin, että saan tällaisen vastauksen. Ja tiedän että pitisikin mennä aikaisemmin nukkumaan, mutta missä vaiheessa "hoidamme" parishdetta. On ihan kiva nimittäin olla miehenkin kanssa iltaisin ja jutella niitä näitä.

Ja minä arvasin että vastaat näin, mutta silloin ei tarvi valittaa jos toinen hermostuu sinuun yöllä. Miehelläsi on kumminkin työt hoidettavana kun taas sinun "työ" on kotona.

Se on loppujen lopuksi niin lyhyt aika se vauva-aika ja yö syöttö jutut että jos suhde ei sitä kestä niin mitä se kestää?

Alkuperäinen kirjoittaja jona:

Kyllä mielestäni klo 23 on ihan riittävän hyvä aika mennä nukkumaan. Täytyyhän sitä omaa aikaakin olla, ja pienten lasten vanhemmat nipistävät se ajan iltatunneilta.

Mielestäni miehen käyttäytyminen oli kyllä loukkaavaa, mutta johtui varmaan väsymyksestä, kun yöllä heräsi.

No eihän ole jos ei kerta jaksa sitten yöllä vauvaa syöttää, ja jos tarvii omaa aikaa ja ottaa sen sitten kun vauva jo nukkuu niin silloin ei kannata valittaa, se on oma valinta, ei pakko!!!

Ap oli jo noussut sängystä ja lämmittänyt maidon, joten minusta oli turha herättää myös mies, joka käy kuitenkin töissä eikä voi nukkua päivällä kotona päikkäreitä.

Meillä mies sai nukkua, ku kävi töissä. Nukkuikin jopa toisessa huoneessa 10kk rauhassa!

Vauva on vielä noin pieni, joten keskittyisin 100% häneen. Parisuhdetta ehtii kyllä "hoitaa". Ja jos sinä nousit ylös ja lämmitit sen maidon, niin mikset myös syöttänyt!! Miksi molempien pitää herätä ja nousta ylös. Ja nuku päivällä, ku lapsi nukkuu. Teillä taitaa olla vain yksi?

Illat hoidatte parisuhdetta ja yöt riitelette vauvan syötöstä. Hei haloo!!!

Alkuperäinen kirjoittaja se joka käy töissä tarvitsee yöunensa:
Mun mielestä se menee niin että se joka käy töissä saa nukkua yöt.Hän voi sitten töistä tultuaan antaa sulle päiväunihetken.

Mä olen samaa mieltä, ja itse olen hoitanut 3 lapsen kaikki yövalvomiset. Ihan kaikki.

niin.. olisit samaan syssyyn juottanut sen aidon kun sen kerta hait ja lämmitit. miksi tehdä asiat niin monimutkaisiksi. yhtälailla miehesi oli varmasti unenpöppörössä :)kun miehelläsi on vapaapäivät, tehkää selkeät vuorot, kumpi herää syöttämään. Helppoa ja yksinkertaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:

Meillä mies sai nukkua, ku kävi töissä. Nukkuikin jopa toisessa huoneessa 10kk rauhassa!

Vauva on vielä noin pieni, joten keskittyisin 100% häneen. Parisuhdetta ehtii kyllä "hoitaa". Ja jos sinä nousit ylös ja lämmitit sen maidon, niin mikset myös syöttänyt!! Miksi molempien pitää herätä ja nousta ylös. Ja nuku päivällä, ku lapsi nukkuu. Teillä taitaa olla vain yksi?

Kuten jo alussa mainitsin, meillä on toinenkin lapsi. Joka ei siis nuku enää päiväunia.

Niin, ja miksi lämmität sen maidon? Varsinkin tällaisella helteellä.

Itse kyl oon tehnyt yösyötöt helpoksi ja opettanut vauvat jo pienestä juomaan maidot kylmänä. Illalla laitan pullot valmiiks jääkaappiin ja sieltä haetaan tarpeen mukaan yöllä.

Ihan kohtuulliselta kuullostaa, että myös mies välillä vauvaa syöttäisi kun kuitenkin noinkin myöhään menee. Yöllä kun molemmat on väsyneitä, voi kuitenkin pienetkin asiat tuntua isommilta kuin mitä ne oikeasti onkaan.
Ja ymmärrän senkin hyvin, että haluat myös viettää miehesi kanssa iltaisin aikaa. Kyllä parisuhdekin vaatii aikaa :)
Juttele miehesi kanssa asiasta kun se tulee töistä kotiin, niin eiköhän juttu selviä :hug:

Yhteistyössä