Mitä mieltä olette mieheni käytöksestä viime yönä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄmmÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä miestä väsytti, helle saa pinnan kiristymään, keskellä yötä voi sanoo pahastikin vaikkei tarkottaskaan. Että jos aamulla sit taas mies on normaali, eikä enää suutuksissaan kun joutuu vauvaa ruokkimaan, unohtaisin suna koko jutun. Jos taas edelleen valittaa kun joutui lasta ruokkimaan, niin sit ihmettelisin, ja varmaan suuttuisinkin.

Mutta kyllä mäkin joskus tosi väsyneenä aikanaan sanoin miehelle pahastikin pari kertaa yöllä, kun en saanu nukkua ollenkaan ja mies veti hirsiä. Tietenkin, kun kerran aamulla töihin meni. Mutta silti väsyneenä ja kiukkuisena mieluummin herätin miehen ja rähjäsin sille, kuin et olisin purkanut väsymystäni vauvaan. Tosin, mies kyllä ymmärsikin asian, eikä tilanteet koskaan aiheuttaneet pitkäkestoista riitaa ja mollaamista välillemme.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, ja miksi lämmität sen maidon? Varsinkin tällaisella helteellä.

Itse kyl oon tehnyt yösyötöt helpoksi ja opettanut vauvat jo pienestä juomaan maidot kylmänä. Illalla laitan pullot valmiiks jääkaappiin ja sieltä haetaan tarpeen mukaan yöllä.

Ai siis juottaisin 2kk ikäiselle jääkaappikylmää maitoa? Huoneenlämpöstä on kyllä juonut (jos olen avannt uuden paketin) mutta jääkaappikylmää?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
En ymmärrä miksi et mene nukkumaan silloin kun vauvakin menee jos et kerta saa päivällä nukkua, älä siis valita turhasta kun mahdollisuus olisi nukkua.

Arvasin, että saan tällaisen vastauksen. Ja tiedän että pitisikin mennä aikaisemmin nukkumaan, mutta missä vaiheessa "hoidamme" parishdetta. On ihan kiva nimittäin olla miehenkin kanssa iltaisin ja jutella niitä näitä.

Meillä mies sai nukkua, ku kävi töissä. Nukkuikin jopa toisessa huoneessa 10kk rauhassa!

Vauva on vielä noin pieni, joten keskittyisin 100% häneen. Parisuhdetta ehtii kyllä "hoitaa". Ja jos sinä nousit ylös ja lämmitit sen maidon, niin mikset myös syöttänyt!! Miksi molempien pitää herätä ja nousta ylös. Ja nuku päivällä, ku lapsi nukkuu. Teillä taitaa olla vain yksi?

Kuten jo alussa mainitsin, meillä on toinenkin lapsi. Joka ei siis nuku enää päiväunia.

Sitten neuvon menemään iltaisin nukkumaan. Meillä kans kaksi ja nyt alkaa helpottaa, ku vauva vuoden ja nukkuu yönsä.

Jos miehesi oli vaan väsynyt, sillon tulee sanottua tökerösti.
Minä kerran sanoin että "Etkö välitä lapsestas yhtään" vaikka mies vain nukkui eikä eleelläkään näyttäny etteikö muka olis kiinnostanu :D Olin vähän kiukkupussi kun väsytti joten olisko miehelläs ollu sama juttu?

Ja jos vaan pystyt nukkumaan päikkärit kun vauva nukkuu niin NUKU! Myös parisuhde paranee kun äiti on levännyt :hug: Asiatkin tuntuvat paljon huolettomilta kun olette molemmat saanu nukkua.

Me tehdään niin, että nukun AINA kun voin, ja hoidan yöheräilyt, koska mies menee töihin (tosin hän herää jo seitsemältä) toimii hyvin meillä. Viikonloppuna mies hoitaa vaipanvaihdot jne muun kuin imetyksen. Koittakaa säästellä kilpaa toistenne voimavaroja. Tsemppiä! :heart:

Itse kyl oon tehnyt yösyötöt helpoksi ja opettanut vauvat jo pienestä juomaan maidot kylmänä. Illalla laitan pullot valmiiks jääkaappiin ja sieltä haetaan tarpeen mukaan yöllä.

Ai siis juottaisin 2kk ikäiselle jääkaappikylmää maitoa? Huoneenlämpöstä on kyllä juonut (jos olen avannt uuden paketin) mutta jääkaappikylmää?

Joo... miksei? Sellaista meidän pienokaiset ovat juoneet ihan tyytyväisinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ap oli jo noussut sängystä ja lämmittänyt maidon, joten minusta oli turha herättää myös mies, joka käy kuitenkin töissä eikä voi nukkua päivällä kotona päikkäreitä.

Näin. Se joka lämmittää myös juottaa. Ei se juominen monta minuuttia vie.

Ei ole totta. 2kk ei pitäisi juoda kylmää. Nyt joku yrittää saada vauvallenne vatsakramppeja ja itkuhuutoa aikaseks ,LOL

jos sun miehesi on tavallisesti aina hoitanut sen toisen syötön, niin eihän tuosta ihan kauheasti tarvitse suuttua. hänkin oli varmaan vain viime yönä niin väsynyt, ettei jaksanut olla ystävällinen ja asiallinen. vaikka kyllä mä ymmärrän, että tuo harmittaa sua.

Alkuperäinen kirjoittaja LOL:

Ei ole totta. 2kk ei pitäisi juoda kylmää. Nyt joku yrittää saada vauvallenne vatsakramppeja ja itkuhuutoa aikaseks ,LOL

Älä juota, jos et halua. Meillä tehtiin näin. Lapset tyytyväisiä. Kaikilla kaikki hyvin.

Onneksi kun valitsee imetyksen niin ei tarvi ainakaan tästä tapella miehen kans että syöttääkö se yöllä.
En minä ainakaan olis miestä vaatinu heräämään jos se töissä kävis.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Onneksi kun valitsee imetyksen niin ei tarvi ainakaan tästä tapella miehen kans että syöttääkö se yöllä.

On sitä niinkin ihania rouvia, että vaativat, että mies ihan vaan sympatian osoituksena ovat myös hereillä kun imetetään... huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ap oli jo noussut sängystä ja lämmittänyt maidon, joten minusta oli turha herättää myös mies, joka käy kuitenkin töissä eikä voi nukkua päivällä kotona päikkäreitä.

Näin. Se joka lämmittää myös juottaa. Ei se juominen monta minuuttia vie.

Tuosta olen samaa mieltä, mutta ap kylläkin myös on sanonut, ettei voi itsekkään päikkäreitä nukkua, joten tasoissa ovat.

Mutta se mitä täällä erityisen paljon on sanottu, että se joka töissä käy saa nukkua yönsä, niin on mielestäni aavisuksen väärin.
Siis toki useammat yöt antaisin itsekkin nukkua rauhassa, mutta kyllä sillointällöin katsoisin ihan asialliseksi, että mieskin hoitaa syötön, vaikkei siinä kauaa menisikään.

Meillä vauva heräsi ekat 6kk 7kert yössä ja esikoinen oli varsinainen aamukukkuja, eli heräsi AINA 5.30. Mies lähti töihin 6.15, joten vaikka itse meninkin nukkumaan aina silloin kun esikoinenkin, ei unta paljoakaan jäänyt käteen. Mies nukkui korvatulpat korvilla ja yhdessä vaiheessa väsymys kasaantui totaalliseksi raivonpuuskaksi miestä kohtaan, kun hehkutti minulle, kuinka onkaan nukkunut vauva aikana parhaat yöunensa vuosiin.
Sitten muuttui systeemit meillä. Ei siitä sen enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

aina ei voi valita :(

Niin tämähän nyt ei aina ole niin yksinkertaista. Jos vauva esim huutaa yötä päivää enkä saisi nukuttua ollenkaan, niin tasan varmasti lapsen isäkin olisi velvollinen hoitamaan öisin! Meillä mies ei heräile yöllä siksi että a)menee tosi aikaisin töihin(toisin kuin ap:n) b) vauva on helppo, ja ehdin nukkua päivisin niin paljon kuin haluan.
Jos näin ei olisi, niin asia olisi toisella tavalla. Kyllä mieskin sen tajuaa.
Ja imetystä ei ihan niin vaan aina valita, kyllä sun ny se pitäisi tietää.

Kukapa ei olisi joskus tosi väsyneenä sanonut jotain ajattelematonta.. Musta kyllä pääasiassa niin, että se joka käy töissä, välttyy suurimmalta osalta yöherätyksiä vauvan kanssa. Eikä kannata itse kukkua iltamyöhään jos sitten väsyttää. Sen ajan kun lapsi on vauva ja unet vähissä, kannattaa käyttää tilaisuudet nukkumiseen ja mennä välillä vaikka jo yhdeksältä petiin. Jos parisuhde siitä loppuu, ettei joka ilta jaksa kukkua yhteentoista, niin sitten se on kai loppuakseen. Siinä kriittisimmässä vaiheessa kannattaa omat unet laittaa etusijalle niin kaikilla on kivempaa :)

No mä oon ainakin niin saatanan kiukkunen, jos herään kesken unien, että ero ja lasten pois luovuttaminen ja kaikki käy mielessä siinä vaiheessa ja ulos suustakin pääsee, jos mies uskaltaisi suunsa avata :D

En ottaisi vakavasti. Mä en ainakaan koe itse olevani vastuussa niistä asioista, mitä just heränneenä suustani päästelen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sivuseikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivuseikka:
Vauva 2kk oli mennyt nukkumaan jo 8 aikaan... :D :D

Niin?

Heh, no sen joko ymmärtää tai sitten ei. Ei mitään. :D

Lieneekö pointtina se, että kannattaa mennä samaan aikaan nukkumaan kuin vauva, jotta saisi unta kerättyä? Meinaan parisuhdetta ei tarvitse hoitaa, kun vauva 2 kk. Silloin tärkeintä on hoitaa mahdollisimman paljon yöunta molemmille. Koska unenpuute aiheuttaa kärttyisyyttä ja sitä kautta parisuhde huononee.

Mä ymmärrän kyllä ap:ta varsin hyvin. Siis mies menee aamulla myöhään töihin, saa nukkua kunnon yöunet ja vielä aamullakin, kun äiti nousee lasten kanssa. :o Ja ap joutuu heräilemään niin aamuisin kuin öisinkin eikä edes päikkäreitä voi nukkua. :| Ja joku kehtaa ehdottaa, ettei ap saisi lainkaan omaa/parisuhdeaikaa iltaisin/öisin vaan silloin pitäisi nukkua. Mies kyllä voi sekä nukkua kunnolla, ilman häriötä, että vielä viettää omaa aikaakin. Käsittämätöntä. Olisi vähintäänkin kohtuullista, että mies joko hoitaisi yöllä toisen syötön tai heräisi aamulla lasten kanssa. Outoa, että porukka oikein kehuskelee sillä, miten hoiti itse aina kaikki yösyötöt ja heräämiset. Yhteinenhän se lapsi on.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei molempien ole mitään järkeä herätä/nousta. Eli se, joka lämmittää maidon, syöttää myös sen vauvan.

ymmärrän molempia! Yöheräämiset rasittaa kumpaakin. Oli tietysti mieheltä ikävästi sanottu, mutta väsyneenä, kiukkuisena ja unenpöpperössä ei välttämättä tule ajatelleeksi mitä sanoo.

Yhteistyössä