Mitä mieltä olette nimestä MELINA? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PuuttuvaPalanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nimenä ihan ok, harmi vaan että jotkut ei niin mukavat ihmiset kantaa tuota nimeä. Itse en enään koskaan tule tuosta nimestä pitämään, muistuttaa eräästä ihmisestä.

[QUOTE="vieras";28386076]Sorry, liian lähellä mielleyhtymä melenaan joka ihan muuta kuin hunajaa eli veriuloste.[/QUOTE]

Höh:/ Tämän Melena-jutun olen itsekin joskus aiemmin kuullut, mutta mä olen vissiin outo, kun mulle ei Melina-nimi tuo mieleen veriulostetta, vaikka lähellä Melenaa onkin kirjoitusasultaan.

Mulle tulee mieleen melena ja se on jo näköjään tänne "suomennettu". En voi mitään, että tulee, mutta aina kun joku huutaa Melinaa tai puhuu Melina nimestä, mulla särähtää korvaan ja mielestäni nimi on liian lähellä melenaa.

[QUOTE="vieras";28386252]Sanoo hän joka tekee aloituksen aiheesta: Mitä mieltä? :laugh: nolo tyyppi

Melena on latinaa ja tarkoittaa veriulostetta Melinassa on vain yhden kirjaimen ero ja liikaa samalta kuulostaa :x[/QUOTE]

Joo siis kandee tosi tarkkaan miettii minkä nimen antaa, meillä on naapurissa Jaska, aina tulee mieleen paska kun nään jaskan, eikä siinä vielä kaikki, jaskan tytär on kukka eli kakkahan siitä tulee mieleen.

Nää on niin vaikeita, kannattaa antaa lapselle nimi jossa on vaikka pelkkiä konsonantteja,niin ei ainakaan mitään suomenkielisiä mielleyhtymiä tule, mut sit tietenkin kannattaa ottaa huomioon nimeä mietittäessä nää suomessa yleisimmin puhutut vieraat kielet, ruotsi, venäjä, latina, afrikkalaiskielet, kurdinkieli, turkki, jne... Esim. Anne on turkiksi äiti ja Elma omena, että miltä se sitten kuulostaa jonkun turkkilaisen korvissa kun huutelee leikkipuistossa äitiä...

• Tykkää
Reactions: fortunate
En pidä. Syystä että tunsin lapsena yhden Melinan, ja oli sellainen likainen, huonon perheen lapsi. Jo 12-vuotiaana käytti todella voimakkaita meikkejä ja korkeita korkoja, mutta niissä tamineissa sitten konttasi penkkarikarkkien perässä...