Mitä mieltä olette nimestä MIKAEL?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä valinta ekaksi nimeksi, sitä löytyy enemmän annettuna toiseksi nimeksi. Muistelen joskus katsoneeni, että olisi yleisin miehen nimi Suomessa, mutta luvuissa varmasti mukana toiseksi nimeksi annetut. Mulla eri ikäisiä poikia eikä ole tullut kuin yksi etunimeltään Mikael vastaan kavereissa ja tutuissa. Meilläkin toisena nimenä käytössä pojalla.

kiva nimi! Varsinkin jos se on ensimmäinen nimi, toiseksi nimeksi sitä on annettu vaikka kuinka.

Ainoa mikä on minusta hassua jos on pappisperhe tai muuten kovasti ja julkisesti uskovaisia, niin annetaan kaikki nimet raamatusta. vähän niinko ...ääääähhh. Mikael, Markus, Maria, Luukas, Hanna, Johannes, Leevi...

Mutta jos on tapaluterilainen/ateistiperhe, niin ihan hyvä nimi!

..."Miiikkael, vaivainen, suo sinä meille vanhuus ja roina..." alkaa heti soida päässäni korkealla lapsenfalsetilla kimotettuna. Oikeastihan se menee "Mikael, taivainen, suo sinä meille vahvuus ja voima".

Aivan ihana nimi ja antaisin sen poikalapselle milloin tahansa!:) Eikä tule BB-Mikael mieleen vaikka BB:tä seuraankin, vaan MJ tulee enemmän mieleen, mutta en toki yhtään enempää Michael Jacksonia muistuttavaa nimeä lapselle antaisi. Jokin kohtuus silti oltava. Satun vain pitämään Mikael-nimestä. On minulla muitakin ihailunkohteita nyykyään ja ollut, mutten voisi muunlaista nimimuunnosta niiltä edes harkita.

Mikael on ihan ok nimi. Ei tosin niin paljon minun makuuni, että omalleni antaisin, mutta muilla pojilla se on ok. Plussaa siinä on ajattomuus. Menee aikuisella ja lapsella.

[QUOTE="vieras";24919415]kiva nimi! Varsinkin jos se on ensimmäinen nimi, toiseksi nimeksi sitä on annettu vaikka kuinka.

Ainoa mikä on minusta hassua jos on pappisperhe tai muuten kovasti ja julkisesti uskovaisia, niin annetaan kaikki nimet raamatusta. vähän niinko ...ääääähhh. Mikael, Markus, Maria, Luukas, Hanna, Johannes, Leevi...

Mutta jos on tapaluterilainen/ateistiperhe, niin ihan hyvä nimi![/QUOTE]

Meiltä löytyy veljekset Markus ja Mikael... :D Emme totisesti ole pappisperhe (vaikka noi veljekset mieheni kanssa kunnostavatkin pappiksia). Mikael oli mieheni valinta ja minusta se oli ihan ok, vaikka itse ehdotinkin Matiasta tai Miskaa.

Tuo Markus-Mikael veljessarja taitaa olla aika yleinen.

Yhteistyössä