Mitä mieltä olette siitä, että päiväkodissa on pakko syödä puuroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yöks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yöks

Vieras
Meidän poika vihaa puuroa! siis oikeasti. Mieluummin söisi vaikka ruisleipää tai näkkäriä, mutta puuro saa hänet lähes yrjöämisen partaalle. Ja silti joka päivä päikkärissä on PAKKO syödä tai edes maistaa puuroa. Kun on kaiken syönyt saa näkkäriä, porkkanaa tai mitä milloinkin. Tosi harvoin on tarjolla esim. leipää. Miten muiden päikkäreissä ja mitä tälle ongelmalle voi tehdä? Annan kotona vähän leipää ennen tarhaan menoa, sillä muuten poika olis nälkäisenä lounaaseen asti eikä jaksaisi ulkoilla... Ikää poitsulla 3,5 vuotta.

Se vaan on niin, ei voi antaa yhdelle periksi, muuten pitäisi antaa kaikille. Vois tietty joskus olla muutakin, mut ymmärrettävää että puuro on halpaa. Meidän lapsen päikkärissä on noin kerran viikossa muroja tarjolla.

Mä en tota pakottamista hyväksy. Meillä poika oksentaa puuron, mutta silti sitä on joka aamu maistettava se lusikallinen. Meillä on aamut täyttä tuskaa kun poika itkee ettei halua päiväkotiin kun on pakko syödä puuroa. Tätä on nyt jo jatkunu kaks vuotta ja mihinkä se ei ole muuttunu. Kaiken lisäks hoitajat ite syö leipää kunneivat tykkää puurosta.

kustannuskysymys tuo puuroaamiainen. mielellämme tarjoaisimme vaikka hotellitasoiset aamiaiset lapsille, mutta kun on kunta kilpailuttanut ruokapalvelut niin sen kanssa on elettävä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tämä on niin, että siellä on oikeasti joka ikinen päivä odottamassa puurolautanen. Poika aloittaa itkun jo lautasen nähdessään....

no se maistaminen ei ketään tapa.
luuletko oikeesti että siellä järjestettäis sun pojalle omia ruokia koska ei tykkää puurosta :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en tota pakottamista hyväksy. Meillä poika oksentaa puuron, mutta silti sitä on joka aamu maistettava se lusikallinen. Meillä on aamut täyttä tuskaa kun poika itkee ettei halua päiväkotiin kun on pakko syödä puuroa. Tätä on nyt jo jatkunu kaks vuotta ja mihinkä se ei ole muuttunu. Kaiken lisäks hoitajat ite syö leipää kunneivat tykkää puurosta.[/quote]

No teillähän on oikeen ammattikasvattajia siellä... Ne ei ilmeisesti ole koskaan kuullut esimerkin näyttämisestä? :o

Mä en tota pakottamista hyväksy. Meillä poika oksentaa puuron, mutta silti sitä on joka aamu maistettava se lusikallinen. Meillä on aamut täyttä tuskaa kun poika itkee ettei halua päiväkotiin kun on pakko syödä puuroa. Tätä on nyt jo jatkunu kaks vuotta ja mihinkä se ei ole muuttunu. Kaiken lisäks hoitajat ite syö leipää kunneivat tykkää puurosta.

Mutta minkäs teet? Luulen, että nämä puuroa inhoavat ovat niitä lapsia, joiden vanhemmat inhoavat puuroa... Eli kotona ei ole syöty puuroa. Meillä lapset syövät puuron aina tarhassa, ilomielin :)

Alkuperäinen kirjoittaja lto:
kustannuskysymys tuo puuroaamiainen. mielellämme tarjoaisimme vaikka hotellitasoiset aamiaiset lapsille, mutta kun on kunta kilpailuttanut ruokapalvelut niin sen kanssa on elettävä. :(

niin mutta puuro on kumminkin hyvä aamiainen.
meilläkin syödään kotona vaikka ei se rahasta ole kiinni :)

kyllä tuollakin päiväkodissa missä olin töissä oli joka aamu puuro, toiset söi toiset ei, ne ketkä ei syönyt söi leipää
monet ulkomaalaistaustaiset lapset eivät syö puuroa koska kotonakaan ei syödä, eikä niitä siksi voi puuroon pakottaa

Alkuperäinen kirjoittaja kokkiäiti:

Mutta minkäs teet? Luulen, että nämä puuroa inhoavat ovat niitä lapsia, joiden vanhemmat inhoavat puuroa... Eli kotona ei ole syöty puuroa. Meillä lapset syövät puuron aina tarhassa, ilomielin :)

No meillä kyllä kaikki muut syö puuroa paitsi tää yks poika, myöskin vanhemmat, että siitä ei mein kohdalla ole kyse.

Ääni tälle.

Kaiken lisäks hoitajat ite syö leipää kunneivat tykkää puurosta.

hoitajat syövät aamiaisella omia eväitään. aamiainen ja välipala eivät kuulu henkilökunnalle, ainoastaan lounas josta maksamme.

ai omia eväitään syövät ryhmässä? eikö ne vois käydä vaikka vuorotellen kahvihuoneessa syömässä ne omat leipänsä?

niin mäkin luulen.
lapsen makuaisti tottuu mihin vaan kun sen oikein kouluttaa :)

Maistamisen pitäisi kyllä mun mielestä onnistua jokaiselta.
Kurjaa on tietysti jos oikeasti pakotetaan syömään lautasellinen puuroa, mutta tuskin asia on ihan niin?
No, mä olenkni näissä ruokajutuissa aika tiukkis, ts. meillä ei lapsi päätä mitä syö ja mitä ei syö vaan sitä syödään mitä tarjolla on, kertaakaan ei ole muuten tarvinnut pakottaa.

Hyvä että on "pakko". Nykyään näkyy hirveästi lapsia jotka eivät ole tottuneet perusruokaan. Koulussa, ala-asteella työskentelevänä sen kyllä huomaa. Maistamispakko on hyvä! Ajan kanssa makuihin tottuu.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

niin mutta puuro on kumminkin hyvä aamiainen.
meilläkin syödään kotona vaikka ei se rahasta ole kiinni :)

olen samaa mieltä, puuro on kyllä hyvää. mutta sen kanssa pitäisi olla jotain muutakin tarjolla kuin voita tai sokeria. mutta näin kireälle on ainakin meidän kunnassa talous vedetty: lasten aamiainen on lautasellinen puuros voilla tai sokerilla, lasi maitoa ja lisäksi näkkäriä voilla.

Minustakin kaurapuuro on ja on aina ollut yöks. En vaan ole sitä ikinä pystynyt syömään. Muistan että tarhassa tms siitä oli kova vääntö. Ei tarvinnut enään syödä, kun äiti laitto aamupalan mukaan.

kyllä tuollakin päiväkodissa missä olin töissä oli joka aamu puuro, toiset söi toiset ei, ne ketkä ei syönyt söi leipää
monet ulkomaalaistaustaiset lapset eivät syö puuroa koska kotonakaan ei syödä, eikä niitä siksi voi puuroon pakottaa

eikös toi ole vähän eriarvoista. Maassa maan tavalla. Kyllä käy kalliiksi viritellä koko pk:lle juusto/kinkkuvoileivät joka aamu...

Yhteistyössä