Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:Mun mielestä kaikissa virastoissa ja yrityksissä pitäisi olla mahdollisuus asioida molemmilla kotimaisilla kielillä. Esimerkkinä vanha isoäitini, joka kovasta yrityksestä huolimatta ei ole koskaan oppinut suomea. Hän ymmärtää sitä vähän, mutta puhuminen on suorastaan surkuhupaisaa.
Kesällä hänelle tuli Soneralta ilmoitus jostain puhelinmuutoksesta (liittyi lankaliittymän lopettamiseen). Isoäiti-parka ei edes ymmärtänyt kirjettä, joka tuli suomeksi. Hän soitti asiakaspalveluun ja kysyi puhuiko siellä joku ruotsia. Ei puhunut :headwall: . Niinpä fammu soitti isälleni, jonka sitten piti lähteä erikseen asiaa selvittämään ja olemaan tulkkina :headwall: .
Ymmärrän että jokainen kadulla vastaan tuleva ihminen ei ruotsia osaa, mutta suurten yritysten ja virastojen pitäisi todellakin olla varautunut myös ruotsinkielisiin |O .
Kyl meille ainakin tulee miehelle ihan sr kirjeitä. Mulla on miehen s-bonus rinnakkaiskortti ja täten ruotsinkielinen. Huvittaa kun menen kauppaan niin ensin puhuvat kyllä suomea, mut kun annan kortin niin sanovatkin saman ruotsiksi ja mä vaan kauniisti hymyilen =)