Mitä mieltä olette ujoista ja hiljaisista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ampulli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ampulli

Vieras
Mitä mieltä olette ihmisistä (aikuisista tai lapsista) jotka ovat ujoja ja hiljaisia, eli eivät puhu koko aikaa ja jotka haluavat ennemmin olla yksin kuin muiden kanssa? Onko se jotenkin sairasta vai ihan ok?

En kyllä aina oikeen tykkää.
Itse olen semmone hiljanen...vaikea avautua jne. Osaan kyllä puhua tarvittaessa. :D Jos kysytään, jos on asiaa... Toisinaan ihan muuten vaan, se on helpointa täysin ventovieraiden kans. Puolitutut on vaikein pala.

mä oon ujo ja erittäin älykäs, siitäkö kouluaikana kateelliset juntit harmistui ja haukku epäsosiaaliseks yms. vaikka itehän ne oli, kun sortuivat kiusaamaan.

Ei se mua häiritse mutta se häiritsee jos aikuinen ei saa ääntään kuuluville :headwall: jumankauta ottaa päähän asiakaspalvelussa kun asiakas mumisee ja sitten hävettää kysyä neljännen kerran että anteeksi mitä en valitettavasti kuullut vieläkään :kieh: tekis mieli sanoa että avaa saatana suus ja sano ääneen :kieh: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja ei haittaa mutta sitten kun vaikeuttaa kanssakäymistä:
Ei se mua häiritse mutta se häiritsee jos aikuinen ei saa ääntään kuuluville :headwall: jumankauta ottaa päähän asiakaspalvelussa kun asiakas mumisee ja sitten hävettää kysyä neljännen kerran että anteeksi mitä en valitettavasti kuullut vieläkään :kieh: tekis mieli sanoa että avaa saatana suus ja sano ääneen :kieh: :saint:

Kuulolaitettakin saa käyttää...

Mä olen todella liikaa paljon äänessä :D
Siis olen todella sosiaalinen.
Yksi rakkaimmista ystävistä on hiljaisempi, olen sitä mieltä et on yksi rakkaimmista :)
Siis ei vaikuta mihinkään, oli millainen vain :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja maus:

Osuiko arkaan paikkaan? =)

Kun mä olen ihan oikeesti miettiny että nämä hiljasemmat vois ajatella asian niin että jos kerralla sanovat asiansa niin että sen kuulee niin ei tule kiusallisia tilanteita kun joutuu kysymään monta kertaa :/
Uskon että se on äärimmäisen kiusallista hiljaselle toistaa samaa useaan kertaan että saa asiansa hoidettua mutta voitte uskoa että se myös erittäin kiusallista sille kysyjällekkin :/ ja veikkaan että kynnys kasvaa ja kasvaa kun joutuu kiusallisiin tilanteisiin joten kaikki hiljaisemmat ihmiset ottakaa itteenne niskasta kiinni ja esittäkää asianne niin että muutkin sen kuulee niin pääsette paljon helpommalla. =) ;)

Amerikassa tuohonkin vaivaan on lääke...

Täällä sentään vielä saa olla oma itsensä, vaikka samaan suuntaan lipsutaan: minä-minä-minä- ihmisiä ihaillaan.

Kun mä olen ihan oikeesti miettiny että nämä hiljasemmat vois ajatella asian niin että jos kerralla sanovat asiansa niin että sen kuulee niin ei tule kiusallisia tilanteita kun joutuu kysymään monta kertaa :/
Uskon että se on äärimmäisen kiusallista hiljaselle toistaa samaa useaan kertaan että saa asiansa hoidettua mutta voitte uskoa että se myös erittäin kiusallista sille kysyjällekkin :/ ja veikkaan että kynnys kasvaa ja kasvaa kun joutuu kiusallisiin tilanteisiin joten kaikki hiljaisemmat ihmiset ottakaa itteenne niskasta kiinni ja esittäkää asianne niin että muutkin sen kuulee niin pääsette paljon helpommalla. =) ;)

Toki! Sinun mielestäsi pitäisi varmaan myös tietyllä tapaa vammaiset lähettää autiolle saarelle (kehitysvammoja ei aina voi parantaa), voihan heistäkin olla kiusallista se kun puheesta ei saa selvää.

Olin lapsena ujo ja arka. Nykyään en ujostele enkä arastele muita ihmisiä, mut olen hiljainen koska en osaa puhua small talkkia.. :o Kaikki kommunikoitin yritykset on semmosta töks... töks.. Siksi vieraampien seurassa oon pitkälti hiljaa. Itteeni ei haittaa muiden tuommonen käytös, eikä häiritte jatkuva kälätys. Mut piikittelystä en pidä.. siedän toki, kaveripiiristä löytyy tämmönen piikittelijä.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:

Toki! Sinun mielestäsi pitäisi varmaan myös tietyllä tapaa vammaiset lähettää autiolle saarelle (kehitysvammoja ei aina voi parantaa), voihan heistäkin olla kiusallista se kun puheesta ei saa selvää.

Katsos kun puheviat on asia erikseen ;) mutta sitä en laske puheviaksi jos aikuinen ei saa suutaan auki ja esitettyä asiaansa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
OK ja erittäin tervettä. Itse kuulunkin tähän kategoriaan.
En tosin enää ole niin ujo kuin lapsena.

Joo tosi uskottavaa... Säkö ujo??? Jos SÄ olet ujo niin sitten on vaikka Madonnakin!

No en eri asia olla irl elämässä ujo ja palstalla suulas.

Minusta on kurja jos ujo itse siitä kärsii. Siis että vetäytyy seurasta ujoutensa tähden ja kärsii siitä.
Itse olen yleensä sosiaalinen ja kykenen small talkiinkin. Mutta poikkeus on. Jos pitää jutella englanniksi, niin menen ihan lukkoon. Nolottaa puhua mitään mun huonolla englannilla. Muutun hiljaiseksi, vaikka mulla olis tosissaan haluja jutella. Ujouteni takia sitten mieluummin vältän tilanteita, ja siis ihmisiäkin. Eli mua voidaan luulla ylpeäksi ja töykeäksi, vaikken sitä varsinaisesti ole. En vaan pysty ylittäämään ujouskynnystäni tuossa asiassa.

Itse olen hiljasemman puoleinen ja ujohko ennenku tutustun kunnolla. Asiakaspalvelutilanteessa kyllä saan suuni auki. Onhan meitä erilaisia aikuisissakin ja tilaa niin hiljasille kun äänekkäillekin.

Yhteistyössä