Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuore vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuore vaimo

Vieras
Onko tiukkapipoista tai liikaa pyydetty jos haluaa, että mies tulee yöks kotiin edes useimmiten? Yöksi kotiin tulemisella tarkoitan, ett tulis vaik yhdeltä eikä aamuyöstä. Kun luulis, että niiden kaverien kaa olemiseen riittäis se ilta. Ja kyllä nyt joskus voi aamuyöhön olla, mutta että aina ja monta kertaa viikossa! Mitä mieltä olette?

Jaa-a, toisaalta ymmärrän miestäsi siinä mielessä, että iltaa/yötä on kyllä tyhmää jättää ilta ns. kesken. Mut ymmärrän kyllä sinunkin pointtisi.
Mut mun mielestä jos on suhteessa, ja kokee siinä vääryyttä, tai epäkohtia, niistä täytyy voida sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Jaa-a, toisaalta ymmärrän miestäsi siinä mielessä, että iltaa/yötä on kyllä tyhmää jättää ilta ns. kesken. Mut ymmärrän kyllä sinunkin pointtisi.
Mut mun mielestä jos on suhteessa, ja kokee siinä vääryyttä, tai epäkohtia, niistä täytyy voida sanoa.

niin, tai etenkin pitää voida sanoa, jos on avioliittoon asti ehtinyt..

Anna mä pussaan... aah, musaa korville!

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:

:o

Oho, oonko mä noin kaamee. No hyvä o, en pussaa. Mutta kannatan!

kyllä meillä kun mies tai minä ollaan viihteelle lähetty niin sanottu et mihin mennessä tullaan takas viimeistään. eli kotiin tuloaika/ilmotusaika meillä on käytössä.

toiset kummastuvat meiä käytäntöä mut mulle se on huokaus ettei miestä tartte nyt sairaaloista tai vastaavista yöllä soitella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onhan tuosta tullu sanottua, mut mies on eri mieltä. Kompromissiin pitäis vissii päästä, mut helpommin sanottu ku tehty..

Joo, myös noi on vaikeita asioita. Onko sun miehes sanonut, että minkä takia hän haluaa olla monta iltaa viikossa kavereittensa kanssa aamuyölle liikenteessä?
Mä kyllä voin suoraan myöntää, että silloin mun ekan avioliiton alkuaikana, mäkään en todellakaan ollut valmis aviomies, kaverit oli vielä niin tärkeitä jne. Nyt asiat on toisin, perhe on se numero ykkönen ja muut tulee sit, jos aikaa jää. Yleensä ei jää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä meillä kun mies tai minä ollaan viihteelle lähetty niin sanottu et mihin mennessä tullaan takas viimeistään. eli kotiin tuloaika/ilmotusaika meillä on käytössä.

toiset kummastuvat meiä käytäntöä mut mulle se on huokaus ettei miestä tartte nyt sairaaloista tai vastaavista yöllä soitella.

Tuohan on ihan hyvä systeemi. Mikään ei ole vittumaisempaa, kuin odottaa toista puoliskoa kotiin... Onneks mun nykyinen vaimo ei sellasta ole tehnyt. Exä aina silloin tällöin jäi mihin jäi.
Ja olen mä varmaan joskus jäänyt itsekin. Mut onneks en enää nykyään mihinkään "hukkaan" joudu :)

No jos on useammasta illasta viikossa kyse, niin musta se on kohtuuttoman paljon. Mä en siitä kyllä pitäisi, ja varmaan kyllä alusta asti haluaisin, että miehelle perhe tulee ensimmäisenä, sitten ne muut asiat. Musta se vaan kuuluu aikuisuuteen ja vanhemmuuteen että tajuaa ettei enää voi juhlia ja mennä niin kuin huvittaa kavereiden kanssa vaan pitää vähän miettiä miten se muihin vaikuttaa.

:hug:

Eikö se liene hiukan niinki, että tuoreessa liitossa toisaalta aletaan käyttäytymään niinkuin omat vanhemmat siinä kohdin kuin ollaan omaksuttu niiden juttuja, ja toisaalta aletaan käyttäytyä uhmakkaasti nimenomaan niitten juttujen suhteen, jotka aikuisuudessa ahdistaa. Eli jos sille on hengentärkeetä se vapaudentunteen säilyttäminen, niin sitten pitää oikeen testata... Ei sillä, että siihen silti tarttee täysillä suostua. Että jos sitten semmonen, että kerran viikossa ole just niinkun lystäät ja lopun aikaa tuut säällisempään aikaan kotio...

:hug:

Tänks!

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No jos on useammasta illasta viikossa kyse, niin musta se on kohtuuttoman paljon. Mä en siitä kyllä pitäisi, ja varmaan kyllä alusta asti haluaisin, että miehelle perhe tulee ensimmäisenä, sitten ne muut asiat. Musta se vaan kuuluu aikuisuuteen ja vanhemmuuteen että tajuaa ettei enää voi juhlia ja mennä niin kuin huvittaa kavereiden kanssa vaan pitää vähän miettiä miten se muihin vaikuttaa.

Juurikin näin.

Niin voipi johtuu siit ett ollaa melko nuorii.. miehelle ne kaverit vaan on niin tärkeitä, ja mulle taas yhteiset yöt merkkaa paljon. Niin ja miehen kaverit on kaikki sinkkuja. Ehkä tää pitäis vaan kestää ja toivoo, ett ajan myötä rauhottuu?

Niin voipi johtuu siit ett ollaa melko nuorii.. miehelle ne kaverit vaan on niin tärkeitä, ja mulle taas yhteiset yöt merkkaa paljon. Niin ja miehen kaverit on kaikki sinkkuja. Ehkä tää pitäis vaan kestää ja toivoo, ett ajan myötä rauhottuu?

No toivottavasti rauhoittuu. Edelleen, olen sitä mieltä, että kun ollaan perhe perustettu, niin rauhoittua pitää, iästä riippumatta. Juhlat pitää olla juhlittuna siinä vaiheessa kun ottaa puolison ja perustaa perheen.

No toivottavasti rauhoittuu. Edelleen, olen sitä mieltä, että kun ollaan perhe perustettu, niin rauhoittua pitää, iästä riippumatta. Juhlat pitää olla juhlittuna siinä vaiheessa kun ottaa puolison ja perustaa perheen.

Näin mäkin ajattelin ku vihille mentii. Sais nyt miehenki jotenki tajuaan ettei se voi enää aatella vaan itteensä.. Jos se nyt huomiseks taas kerkiää kotii niin otan uudellee puheeks ja näytän muidenkin ihmisten mielipiteitä jos sitte vaikka sisäistäs tän. Hän tosiaan äskenkin vaan ilmotti olevansa matkalla Poriin kaverien kaa! Asutaa siis Tampereella eli ei ihan naapuriin ole matkalla.. Huoh.

No onhan se näinkin. Mut joskus se arjen opettelu vaan vie aikaa, ja koettelee hermoja. Ja muutos voi olla joillekuille aika suurikin, niin kuin se oli mullekkin. Jotkut perustaa perheen ehkä liian nopeaan ja kaikki ei olekkaan välttämättä niin loppuun asti mietittyä. Näin voi hyvinkin käydä jos perheen perustajat on vielä nuoria.

Yhteistyössä