mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
lapset on vuoroviikoin isällään ja meillä molemmilla uudet puolisot.
heillä tapana että aina kun lapset (jo kouluikäiset, ja erosta aikaa pari vuotta) menevät heille, odottaa joku lahja, legoja eikä mitään ihan pienimpiä paketteja, vaatteita yms. tätä materiaalia riittää...
Isä saattaa soittaa lasten ollessa meillä, lapsille, että odottakaas taas vaihtopäivää -meillä on täällä yllätys!! ja se on milloin kylpyläreissu, etelän matka, leluja, tietokone,milloin mitäkin...

Meillä he saa kanssa joskus jotain, mutta ei todellakaan joka kerta kun tuleevat ja ovat viikon meillä. Panostetaan normaaliin arkeen, yhdessä oloon ja normaaliin lastenkasvatukseen johon kuuluu tietyt kotityöt ja siivoilut. Itse olen paljonkin vähemmän tienaava kuin lasten isä, ja joinain hetkinä on kyllä masentavaa ettei itsellä kerta kaikkiaan OLE rahaa jatkuvaan osteluun... Ja koska rahalla ja materiaalilla ei voi ketään ostaa, yritän ajatella niin että lapsilla on kuitenkin RAKKAUTTA meillä. Halataan paljon ja pelaillaan ja muutenkin touhutaan yhdessä.
Miehen kanssa yhdessä yllätetään lapsia mutta paljon vähemmän. viikonloppuisin on karkkipäivä ja katsellaan koko perheellä leffoja iltaisin.

Vaikka perusarvot itselle onkin tärkeimmällä sijalla,jotenkin harmittaa tuo lasten isän toiminta...

Itse en ole ollut vastaavassa tilanteessa, joten en ehkä osaa sitä täysin ymmärtää.

Mutta jos sinulla ei ole varaa sellaisiin juttuihin, niin eikö se ole kivaa, että isällään saavat niistä nauttia? Itse olisin varmaan tyytyväinen, kun ei minun tarvitsisi satsata kylpylälomiin ja kalliisiin leluihin kun lapset saavat sellaisia isällään. Olisin iloinen lasten puolesta.

tottakai olen iloinen lasten puolesta, sanonkin aina vaan että miten kiva on kun pääseevät :) miehen tyyli vaan muuttui tällaiseksi aika pian eron jälkeen... ei meillä ennenkään tollaisella lahjamäärällä menty että esim 30 legon saa joka viikko-edes joka toinen.... jotenkin se tuntuu siltä että kun ei se sitä omaa aikaansa viitsi antaa, eikä läheisyyttä kuten lapset mulle kertovat niin sen tarttee nimenomaan OSTAA lasten rakkaus..

ja ollaan mekin oltu kylpylässä pari kertaa kuluneen vuoden sisään, käyty leffateatterissa ja hoplopissa ja muutenkin sellaista tavan menoa, ei täällä kädestä suuhun eletä, eikä mun mielestä joka viikonloppu tartte edes olla jossain menossa vaan ihan nauttia perheenkin kesken... mut toi on niin jatkuvaa tuolla toisessa osoitteessa...
Ja sit kun miettii sitä et lapset oppii et aina heitä odottaa joku kallis lahja niin eikö se menetä merkityksensä että ylipäätään nähdään?? no, näitä mietin :)

Onko mahdollista että voisit puhua lastesi isän kanssa hyvässä hengessä tästä asiasta? Että et halua opettaa lapsianne materialisteiksi ja haluaisit että isäkin kunnioittaisi tätä ja vähentäisi niiden lahjojen ostoa ja panostaisi siihen yhdessä oloon. Ei sitä tarvitse noin suoraa sanoa jos mies ymmärtää vähemmälläkin. Tuo nykyinen meno vaan asettaa sinut ja lasten isän lapsien silmissä eri arvoiseen asemaan mikä on kurjaa.

koitettu on tuokin ... tulee kylmää kyytiä vaan, elin henkisen väkivallan alla, ja sanalliset hyökkäykset tulee välittömästi jos nätistikään edes yritän. toteaa vaan et no mene ite töihin tai et kuinka hänen uusi vaimonsakin on jo tähän mennessä ostanut lapsille kaikkea enemmän kuin mä...
narsistinenkin tuo mies on, joten tosi vaikeaa on ajoittain...

Yhteistyössä