Mitä mieltä ootte (elatusmaksusta asiaa)?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ottaa aivoon!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai keskustella??? Olenkohan yrittänyt sitä viimeisen kuukauden! Mutta tämä "aikuinen" ihminen ei sitä taitoa osaa, eikä osaa vastata mihinkään!

Eihän siinä ole mitään keskusteltavaa, meet lastenvalvojan luokse ja pyydät häntä laskemaan, mikä on virallisen laskukaavan mukainen summa. Siihen on molempien tyytyminen huvitti tai ei. Turha siitä on raivota. Ja luultavasti se on jotain tuota summaa kuin mitä hän nyt maksaa.

[QUOTE="vieras";26816649]Millä paikkakunnalla lapsen asumiskulut hyväksytään noin suurena? Siksi kyseenalaistin, että meidän paikkakunnalla (pääkaupunkiseudulla) asumiskulut katsottiin kohtuullisen kaavan mukaan, jolloin niistä ei todellakaan tuollaisia summia tullut. Yhteensä elatusmaksu on n. 200 e per lapsi.[/QUOTE]

Pääkaupunkiseudulla. Ei minun mielestäni ollenkaan kohtuutonta, jos kolme henkinen perhe asuu kolmiossa ja kuukausittaiset asumismenot ovat n. 1000 € sisältäen lainanlyhennyksen, lainankorot, sähkön ja yhtiövastikkeen (sis. veden).

Ap:n saamaan elatusmaksuunhan on aivan mahdoton ottaa kantaa, kun emme tiedä lapsen elatuksen tarvetta emmekä vanhempien elatuskykyä. Siitä syystä ihmettelen täällä esiintyvää kritisointia ap:ta kohtaan. Tosin ap:nkin kysymys on jokseenkin hassu, koska ei kerro elatusapusumman arviointiin tarvittavia lukuja.

Kuule tällaisissa asioissa todellakin on! En ole hiljainen hyssykkä mikä tyytyy siihen mitä toinen sanoo! Ja jos mä kuukauden yritän ystävällisesti kysellä mahdollista avustusta silmälaseihin ilman mitään vastausta tai kiinnostusta asiaan niin kyllä se kuule jossain vaiheessa riittää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miten sä luulet voivas pakottaa ihmisen ottaa lastaan luokseen jos ei halua, tai luulet sen maksavan yhtään ylimäärästä jos ei virallisia papereita ole tehty. En tuolla asenteella epäile yhtään sitä ettei mies halua asioita hoitaa epävirallisesti. Helpompaa kun on paperit tehtynä niin ei voi sitte valittaa jälkikäteen. Ja kannattaa sitte tarkistuttaa ne laskelmat vuosittain niin ei tarvi taas parin vuoden päästä ruikuttaa ettei mies maksa tarpeeksi ku pitäs ny ostaa vähä isompia ostoja taas. Ja miettikää ny hyvät ihmiset kannattaako teijän tuollasia summia maksaa pelkästään sähköstä!!! Meijän perhe tienaa hyvin ja olis varaa tuollanen summa maksaakin mutta kun kerran halvemmallakin pääsee niin en tosiaan tuommoseen suostuis

[QUOTE="vieras";26816710]Pääkaupunkiseudulla. Ei minun mielestäni ollenkaan kohtuutonta, jos kolme henkinen perhe asuu kolmiossa ja kuukausittaiset asumismenot ovat n. 1000 € sisältäen lainanlyhennyksen, lainankorot, sähkön ja yhtiövastikkeen (sis. veden).

Ap:n saamaan elatusmaksuunhan on aivan mahdoton ottaa kantaa, kun emme tiedä lapsen elatuksen tarvetta emmekä vanhempien elatuskykyä. Siitä syystä ihmettelen täällä esiintyvää kritisointia ap:ta kohtaan. Tosin ap:nkin kysymys on jokseenkin hassu, koska ei kerro elatusapusumman arviointiin tarvittavia lukuja.[/QUOTE]

Juu mutta kun se kohtuullisuus ei ole mielipideasia vaan ne katsoo sen taulukosta. Ilmeisesti sun exä on hyväksynyt tuon, mutta mulla ei hyväksynyt muuta kuin taulukonmukaisen summan. Joka taas on sellainen, jolla todellakaan ei vastaa omaa käsitystäni perheemme kohtuullisesta asumisesta. Joten kärsin nahoissani erotuksen. 531 oli meidän paikkakuntakohtainen kohtuullinen asumiskustannus.

Voi helevetti teidän elämää...kun oisitte itte tässä tilanteessa niin epäilen suresti että ääni olisi hieman erilainen kellossa. Mutta eipä mitään...se on hyvä olla kaikkitietävä ja viisas asioissa joissa ei itse elä. Ei katsokaas tuollaisten isojen eläinten kanssa niin vaan muuteta mihinkään. Saatte kaiken kuulostamaan ihan naurettavan helpolta.:D Mutta eiköhän tää tästä. Mä oon oikeasti VIISI vuotta ollut kärsivällinen jne. Mutta nyt riittää kun ei osaa mihinkään enää edes vastata kun jotain kysyy, siinä menee mun sietokyvyn raja kun ei osata enää olla kuin aikuiset ihmiset ja selvittää asioita!

Voi helevetti teidän elämää...kun oisitte itte tässä tilanteessa niin epäilen suresti että ääni olisi hieman erilainen kellossa. Mutta eipä mitään...se on hyvä olla kaikkitietävä ja viisas asioissa joissa ei itse elä. Ei katsokaas tuollaisten isojen eläinten kanssa niin vaan muuteta mihinkään. Saatte kaiken kuulostamaan ihan naurettavan helpolta.:D Mutta eiköhän tää tästä. Mä oon oikeasti VIISI vuotta ollut kärsivällinen jne. Mutta nyt riittää kun ei osaa mihinkään enää edes vastata kun jotain kysyy, siinä menee mun sietokyvyn raja kun ei osata enää olla kuin aikuiset ihmiset ja selvittää asioita!

No mutta kun tuo elatusvelvollisuus ei ulotu niihin lehmiin.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
[QUOTE="vieras";26816790]No mutta kun tuo elatusvelvollisuus ei ulotu niihin lehmiin.[/QUOTE]

Ei ole lehmiä.:D Enkä niin ole olettanutkaan! KOmmentoin vain tätä muuttojuttua.. Mutta elekää vaivatko pieniä päitänne enää tällä asialla. mun on ongelma, anteeksi kun vaivasin ja purin johonkin.

Kohtuullinen summa. Faktaa on se että jos ette ole sopinut muusta kuin elarista, ei isän tarvitse maksaa muuta. isä ei ole myöskään velvollinen maksamaan sinun ja uuden miehesi elintasoa, eikä eläimiä eikä ole myöskään vastuussa muista lapsista jotka ei hänen. Laske paljonko jää rahaa per muut lapset, paljonko heidän elämiseen menee rahaa?
asumiskustannukset jaat viidellä, siitä tulee se lapsen summa ja jaat sen vielä kahdella koska ne menot puolitetaan. Harrastukset ja ruoat jne. sinä maksat kaikesta puolet, ei se niin mene kuitenkaan että isä olisi velvollinen maksamaan kaikki lapsen menot, sinulle kuuluu kaikesta puolet.

Ehkä ap:n ei kannattaisi loukkaantua kanssakeskustelijoille täällä. Ihan asiallista tekstiä näyttää olevan. Ihmiset kommentoivat sen mukaan, mitä faktoja on tiedossa. Et voi olettaa, että tietävät kaiken sen, mitä sinä tiedät. Esimerkiksi sähkölasku vaikutti suurelta yhden ihmisen maksettavaksi mutta sitten kävikin ilmi, että talossa on toinenkin aikuinen ja lisää lapsia...

Ja valitettavasti agressiivinen kirjoitustyyli (no kuule....kuule todellakin...) ei välttämättä herätä ihmisissä myötätuntoa.

[QUOTE="vieras";26816636]Maalla kun asutte ja talossa on riuska mieskin, niin sitten vaan puunkaatohommiin ja puilla lämmitätte talvella. Sähkölaskut saatte alas jo sillä.[/QUOTE]

Ihan OT, mutta ei kai siellä "maallakaan" kaadeta puita toisten mailta lupaa kysymättä? ;)

Ihan OT, mutta ei kai siellä "maallakaan" kaadeta puita toisten mailta lupaa kysymättä? ;)

No kuka nyt sit niin on neuvonut tekeen? Josko heillä ois ihan omia puita, jos kerran maalla asuvat isojen elukoidensa kanssa, jotka lienee hevoisia kun eivät ole lehmiä ja tuskin ovat mitään kirahveja tai norsujakaan. Niin jospa sieltä navetan takaa kaadettaisiin pari ruminta kuusta ja sillä lämmitellään taloa talvi tai pari.

Lastenvalvojalle vaan. Raakaa kyllä mutta siellähän voi tullakin tulos että maksu alenee? Siis siulla on kaksi aikusita taloudessa, tuloja? Mites miehellä, elääkö yksin ja onko hyvät/huonot tulot? Henk.koht 180 € on hyvä mutta toiselle se on huono. Onne amatkaan ja pää kylmänä vaan!

[QUOTE="vieras";26816950]No kuka nyt sit niin on neuvonut tekeen? Josko heillä ois ihan omia puita, jos kerran maalla asuvat isojen elukoidensa kanssa, jotka lienee hevoisia kun eivät ole lehmiä ja tuskin ovat mitään kirahveja tai norsujakaan. Niin jospa sieltä navetan takaa kaadettaisiin pari ruminta kuusta ja sillä lämmitellään taloa talvi tai pari.[/QUOTE]

Aijaa. Ei ainakaan täällä päin maalla läheskään joka taloon kuulu omaa metsäplänttiä, ei vaikka olisi hevosiakin. Ei niillä parilla pihakuusella isoa taloa kauan lämmitetä... "talvi tai pari", mitä hittoa? Oletko koskaan lämmittänyt kokonaista taloa puulla?

Ihanaa. Tämä aloittaja vaikuttaa kyllä todella olevan ihminen jolle suo tuon" ihanan" elämän oman ittensä kanssa!!! Ihan oikein tuolle akalle...ansaitsee itsensä ja hankaluutensa...

[QUOTE="...";26816976]Aijaa. Ei ainakaan täällä päin maalla läheskään joka taloon kuulu omaa metsäplänttiä, ei vaikka olisi hevosiakin. Ei niillä parilla pihakuusella isoa taloa kauan lämmitetä... "talvi tai pari", mitä hittoa? Oletko koskaan lämmittänyt kokonaista taloa puulla?[/QUOTE]

Juu olen. Pihapuilla.

Mä oon katsonut aikanaan kun lapsi syntyi ja taisteli hengestään teho-osastolla monta kuukautta! Ja mulle tämä lapsi on TÄRKEÄ! Mua ottaa aivoon todellakin tuollainen isä joka ei välitä lapsestaan pätkääkään, ei uhraa hälle aikaa eikä mitään muutakaan. Voiko tämä olla oikein jostain ihmisestä?! Sitä en voi ymmärtää jos on...