Mitä mieltä päivän ruokavaliosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jäsen
15.08.2005
625
0
16
Aamupala:

fitnessmuroja 2dl, jukurttia 2dl (40kcal/100g)
2 ruispalaa, kalkkunaleikkelettä, raejuustoa päällä.

Lounas:

Perunamuusi (ei rasvaa)
Kananfilettä
raejuusto, kasviksia

Välipala:

Rahkaa 1dl, 1 banaani, 1 ruispala, kalkkunaleikkele.

Päivällinen:
Pastaa, jlihaa tai kanaa
raejuusto

Iltapala:

Rahkaa 1dl
2 ruispalaa, kalkkunaleikkelettä, raejuustoa päälle. Hiukkasen jokurttia.

Mitä pitää lisätä tai poistaa???

Luulisin että kasviksia tulee liian vähän, se puoli kiloa on se minimimäärä mitä suositellaan syötäväksi joka päivä. Kalsiumia sisältäviä ruoka-aineita on myös liian vähän ja suolaa ehkä aika runsaastikin.
Kuitujakaan ei välttämättä tule tarpeeksi.

Ihminen tarvitsee myös rasvaa joten sitä kyllä kannattaa laittaa leivän päälle, ainakaan et maininnut laittavasi. Liian vähärasvainen ruokavalio ei ole hyväksi, kuivattaa ihoa, häiritsee vitamiinejen imeytymistä ja voi nostaa kolesterolejakin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:20 marabou kirjoitti:
kyllä sitä ehtii panostaa omaan ruokaan vaikka olisi lapsia :) EIkä tuossa ole kamalasti hiilareita .. hyvälle kuulostaa =)

Ai ei?? 5 palaa ruisleipää, muusit, pastat ja murot päälle? Voi erkki... :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:22 NeitiNasu kirjoitti:
\
kyllä sitä ehtii panostaa omaan ruokaan vaikka olisi lapsia :) EIkä tuossa ole kamalasti hiilareita .. hyvälle kuulostaa =)

no joo, en kyllä lukenut kamalan tarkasti tuota listaa.. hih B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:22 NeitiNasu kirjoitti:
\

Ja mitäs ne hiilihydraatit haittaa? Pasta tosin on ravintoarvoiltaan aika köyhää höttöä jos se ei ole täysjyväpastaa enkä mä noista muroistakaan tiedä kun niiden syömistä en ole ikinä pahemmin harrastanut...

Lisäystä sen verran, että pastat on täysjyväsellaisia, ruokavalio-ohje on laadittu kuntosalin ravintoneuvojan kanssa. Kuhan vaan kokeilin, mitä mieltä mitäsnytmammat on tällaisesta.. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:11 mä kirjoitti:
Aamupala:

fitnessmuroja 2dl, jukurttia 2dl (40kcal/100g)
2 ruispalaa, kalkkunaleikkelettä, raejuustoa päällä.

Lounas:

Perunamuusi (ei rasvaa)
Kananfilettä
raejuusto, kasviksia

Välipala:

Rahkaa 1dl, 1 banaani, 1 ruispala, kalkkunaleikkele.

Päivällinen:
Pastaa, jlihaa tai kanaa
raejuusto

Iltapala:

Rahkaa 1dl
2 ruispalaa, kalkkunaleikkelettä, raejuustoa päälle. Hiukkasen jokurttia.

Mitä pitää lisätä tai poistaa???

Viesti tippui matkasta... Sulla ei ole ollenkaan hyviä kasvirasvoja tuossa, pelkkää eläinrasvaa. Lisää sitä päivässä pari teelusikkaa ainakin! Munki mielestä aika paljon hiilareita, vaikka kyllä proteiiniakin tuntuu löytyvän raejuustosta ja lihasta. Minä jättäisin aamusta pois joko murot tai leivät, varmaankin ne murot.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:39 laihis kirjoitti:
hienoa! onnittelut siitä sinulle. itsellä toimi vallan mainiosti tuo että nuo pahat hiilarit jätin pois. siitä itelle -20 kg

Niin, no siis eihän kenenkään välttämättä kannata vetää naamariin hirveitä määriä pullaa, patonkia, pannaria ja makaronia. Mutta mä en kyllä henkilökohtaisesti ole nähnyt hiilihydraattien syönnissä sinällään mitään pahaa (tumma riisi, ruisleipä, kaurapuuro, peruna jne) enkä näin ollen viitsi kehoittaa ketään niitä välttelemäänkään...
Kuitenkin enemmän varmaan kiinni niistä määristä tuokin, onhan se selvä että lautasellinen vihanneksia kalan kanssa on kevyempää kuin lautasellinen makaronia kalan kanssa. Joten jos ne makaronit vaihtaa vihanneksiin ja jättää kahvilassa munkit syömättä niin aika todennäköisesti se paino putoaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:22 Norsupäästäinen kirjoitti:
Luulisin että kasviksia tulee liian vähän, se puoli kiloa on se minimimäärä mitä suositellaan syötäväksi joka päivä. Kalsiumia sisältäviä ruoka-aineita on myös liian vähän ja suolaa ehkä aika runsaastikin.

Ihminen tarvitsee myös rasvaa joten sitä kyllä kannattaa laittaa leivän päälle, ainakaan et maininnut laittavasi. Liian vähärasvainen ruokavalio ei ole hyväksi, kuivattaa ihoa, häiritsee vitamiinejen imeytymistä ja voi nostaa kolesterolejakin.

miten niin kalsiumia vähän..? olihan tuossa jugurttia, rahkaa, raejuustoa.. enkä kyllä itse ainakaan mitään erityisen suolaisia ruokia tuosta bongannut.

\

Kasviksia tulee molemmilla ruuilla, porkkana-kukkakaali-parsa, sit leipien päälle tomaattia, kurkkua. Kalsiumia saa jokurteista, rahkasta, raejuustosta. Kuituja fitnes-muroista, ja ruisleivästä. Suolaa ei ole lisättynä mihinkään, ruokiin lihaliemikuutioita. Ja ihmisen pitää saada suolaa. Rasvoja ihminen saa tarpeeksi, vaikka ei lisättäisikään mihinkään......

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:56 Hay-D kirjoitti:
\

miten niin kalsiumia vähän..? olihan tuossa jugurttia, rahkaa, raejuustoa.. enkä kyllä itse ainakaan mitään erityisen suolaisia ruokia tuosta bongannut.

Ei siinä varsinaisesti mitään erityisen suolaisia olekaan, mutta ruisleipä, leikkeleet, raejuusto ja murot esimerkiksi on kuitenkin kaikki kohtuullisen runsaasti suolaa sisältäviä ruokia, ruispaloissakin on muistaakseni 1,2% suolaa. Kuitenkin suolan saantisuositus on vain noin 5g/päivässä joten se täytyy aika helposti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:37 Norsupäästäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:36 laihis kirjoitti:
huonot hiilarit + rasva = läskiä :whistle:

et ei niissä hiilareis muuta pahetta ole..

No kyllä mä olen vallan mainiosti laihtunut syömällä perunaa ja ruisleipää ja pysynyt siinä saavutetussa painossa...

Kuten mä aiemmin tässä jo kirjoitinkin, että toiset turpoo vähemmän, toiset enemmän: jos mä söisin jokapäivä tollasen määrän hiilihydraatteja, ei tarvis mennä kun viikko ja oisin turvonnut ulos vaatteistani. Mä syön ton määrän leipää viikossa, en päivässä, ja silläkään en vielä laihtumaan pääse. :D

Niin ja siis mä syön ainoastaan tummaa viljaa, riisiä ja perunaa sen mitä syön, kun oon vehnälle allerginen. Joten ei ihan hirveen epäterveellisesti tule syötyä normaalistikaan. :D <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:18 vieras kirjoitti:
Onko sinulla lapsia ja montako ja minkä ikäisiä, kun ehdit noin panostaa omaan syömiseen?

On se kumma jos nainen ei ehdi panostaa omaan syömiseen sen takia, että sattuu olemaan lapsia! En ole ikinä ymmärtänyt niitä, jotka eivät muka ehdi enää syödä jos vauva tulee taloon... eikä moneen vuoteen ehdi lukea sanomalehteä. Ihme touhua, en voi muuta sanoa. :o

Yhteistyössä