Olen raskaana, mitä mieltä päiväni ruokavaliosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen raskaana (rv27), mitä mieltä päiväni ruokavaliosta?

Aamupala: banaani + kahvi

Lounas: 150g keitettyä pastaa+tomaattipohjainen sienikastike
iso annos salaattia (salaattimix, persikka, tomaatti, kurkku)

Välipala: Ananasmurska purkki+100g raejuustoa

Illallinen: Kana-BBQ kastike+150g pastaa+pinnalle parmesanlastuja
iso annos samaa salaattia kuin päivällä

Makean nälkään illalla mehujää

paremmin sä syöt ku minä, olen raskaana viikolla 17. tänään olen syönyt itsetehdyn sämpylän, muutaman suklaapalan ja lautasellisen pinaattikeittoa. niin ja pari viipaletta kinkkuleikkelettä. illalla syön broileria, täysjyväriisiä, currykastiketta ja salaattia. iltapalaksi varmaan leipää ja hedelmiä. syön vitamiineja purkista ja kalsiumia myös.

aika paljon on pastaa kyllä, hiilareita toki pitääkin olla kun on raskaana, mutta voisiko ne saada vaikka uunijuureksista tai kunnon hiivattomasta ruisleivästä? ja jugurttivoisi olla hyvä aamupalalla banaanin seurana. sitten reilusti kalaa ja hyviä rasvoja

Syöt aika niukasti minun mielestä. Omaan päiväkirjan sivuuni tulisi vielä noiden lisäksi monta voileipää, pari hedelmää, mehua ja maitoa sekä pullaa/kakkua/piirakkaa tms herkkua. Et kai yritä laihduttaa raskausaikana? Relaa! Ei sitä painoa tarvi niin tarkkailla, jos et nyt sitten ole tosi ylipainoinen tai riskinä raskausajandiabetes tms. Vauvanhoito ja imetys on tehokkaita raskauskilojen karistajia. :)

Kuituja tarvitsisi enemmän, samoin kalkkia. Myös proteiinin saanti vaikuttaa tuon perusteella liian niukalta. Lisää iltaan esim ruisleipää + lihaleikkelettä + maitoa. Kourallinen pähkinöitä välipalallekaan ei tekisi pahaa.

Yhteistyössä