Mitä mieltä perheestä, joka ei vastaa mitään synttärikutsuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synttäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mamma";23890966]taas ihan ihme vastauksia osalla täällä. On huonokäytöksistä olla vastaamatta. Mitä jos kaikki 5 jättävät vastaamatta ja tulematta ja lapsi odottelee synttäreitä, eikä kukaan tule? Totta kai voi joskus unohtuakin, voi olla vahinko. Mutta tosiaan hyväkäytöksinen voisi sitten pahoitella sitä. Miksi täällä aina halutaan haukkua ja löytää vikaa ketjun aloittajasta, en voi ymmärtää? Ihanko oikeasti te jätätte vastaamatta kutsuihin, ettekä lastanne synttäreille vie? Ihanko oikeesti on aina ok, jos ei ilmoita? Ihmeellisen huonosti kasvatettua porukkaa osa täällä! Siis ymmärrän sua, ap![/QUOTE]

No sitähän tässä nyt yritetäänkin selittää, että voi nimenomaan olla vahinko ja oikeasti unohtua. Se nyt ei vain mene kaikkien ymmärrykseen.

[QUOTE="vieras";23890905]Eihän se tietenkään lapsen vika ole. Harmitti omani puolesta, kun odotteli kuitenkin kaveria juhliin eikä tullut enkä osannut vastata kysymykseen miksi ei tullut.

Ja olen kai vanhanaikainen, mutta kyllä kutsuun vastaamatta jättäminen loukkaa vaikkei toki maailmaa kaadakaan. Eikö teitä ota kupoliin tuollainen toisten juhlan tarjoamisen väheksyminen? MInusta se on moukkamaista ja ylimielistä, huonoa käytöstä.[/QUOTE]

Peesi tälle! Miten te, jotka vähättelevät vastaamatta jättämistä, suhtautuisitte siihen, että teidän omaan juhlakutsuunne ei vastattaisi, siis aikuisten juhliin, jopa hääkutsuun..? Saattahan sellaisetkin kutsut joku "unohtaa". Nämä synttärit ovat pienille kuitenkin tosi tärkeitä, ja pettymys voi olla valtava, jos joku ei tulekaan. Toki menot voidaan selittää, mutta entä tällainen tilanne? Mutta joo, voishan sitä vielä varmistaa, onko näiden ihmisten lapsi tulossa.

[QUOTE="aapee";23890960]Kyllä, mulla on hyvä muisti tällaisten asioiden suhteen, koska arvostan toista ihmistä ja hänen panostustaan.[/QUOTE]
No sepäs kiva. :D Me muut unohdetaankin ihan ilkeyttämme. :D

[QUOTE="mamma";23890966 begin_of_the_skype_highlighting**************23890966******end_of_the_skype_highlighting]taas ihan ihme vastauksia osalla täällä. On huonokäytöksistä olla vastaamatta. Mitä jos kaikki 5 jättävät vastaamatta ja tulematta ja lapsi odottelee synttäreitä, eikä kukaan tule? Totta kai voi joskus unohtuakin, voi olla vahinko. Mutta tosiaan hyväkäytöksinen voisi sitten pahoitella sitä. Miksi täällä aina halutaan haukkua ja löytää vikaa ketjun aloittajasta, en voi ymmärtää? Ihanko oikeasti te jätätte vastaamatta kutsuihin, ettekä lastanne synttäreille vie? Ihanko oikeesti on aina ok, jos ei ilmoita? Ihmeellisen huonosti kasvatettua porukkaa osa täällä! Siis ymmärrän sua, ap![/QUOTE]

Kiitos!

Mä ihan oikeesti jo aattelin, että olen ihan idiootti. Kauhukuvissani jo näin hetken, että kukaan ei tule eikä ilmoita mitään ja lapsi odottaa kakkunsa kanssa vieraita. Kauhea visio!

Ja oikeestiko kaikista palstaäideistä oli esim. ok, että vieras ei vastaa hääkutsuun mitään? Vai onko sen niin, että käytöstavat on hyvä muistaa omien juhlien kohdalla, muttei muitten/lapsien?

[QUOTE="Vanhanaikainen";23890996]Peesi tälle! Miten te, jotka vähättelevät vastaamatta jättämistä, suhtautuisitte siihen, että teidän omaan juhlakutsuunne ei vastattaisi, siis aikuisten juhliin, jopa hääkutsuun..? Saattahan sellaisetkin kutsut joku "unohtaa". Nämä synttärit ovat pienille kuitenkin tosi tärkeitä, ja pettymys voi olla valtava, jos joku ei tulekaan. Toki menot voidaan selittää, mutta entä tällainen tilanne? Mutta joo, voishan sitä vielä varmistaa, onko näiden ihmisten lapsi tulossa.[/QUOTE]

Mutta kun se unohtaa ja "unohtaa" on edelleenkin eri asia!!! Miten voit tehdä jonkin asian, jonka olet unohtanut tehdä?!

[QUOTE="vieras";23890982]No jos on niin lahopäinen, että unohtelee asioita, niin silloin voisi syytä ottaa mallia! Moni vaan ei vaivaudu muistamaan tai edes yrittämään muistamaan. Pelkkää omahyväistä välinpitämättömyyttä.[/QUOTE]

Oletko tosiaan noin suppea ja armoton ajatuksiltasi, että mielestäsi kukaan ei voi rehellisesti unohtaa mitään?

[QUOTE="mamma";23890966]taas ihan ihme vastauksia osalla täällä. On huonokäytöksistä olla vastaamatta. Mitä jos kaikki 5 jättävät vastaamatta ja tulematta ja lapsi odottelee synttäreitä, eikä kukaan tule? Totta kai voi joskus unohtuakin, voi olla vahinko. Mutta tosiaan hyväkäytöksinen voisi sitten pahoitella sitä. Miksi täällä aina halutaan haukkua ja löytää vikaa ketjun aloittajasta, en voi ymmärtää? Ihanko oikeasti te jätätte vastaamatta kutsuihin, ettekä lastanne synttäreille vie? Ihanko oikeesti on aina ok, jos ei ilmoita? Ihmeellisen huonosti kasvatettua porukkaa osa täällä! Siis ymmärrän sua, ap![/QUOTE]

Jätän vastaamatta jos unohdan Sylvi hyvä. :D

[QUOTE="aapee";23890999]Kiitos!

Mä ihan oikeesti jo aattelin, että olen ihan idiootti. Kauhukuvissani jo näin hetken, että kukaan ei tule eikä ilmoita mitään ja lapsi odottaa kakkunsa kanssa vieraita. Kauhea visio!

Ja oikeestiko kaikista palstaäideistä oli esim. ok, että vieras ei vastaa hääkutsuun mitään? Vai onko sen niin, että käytöstavat on hyvä muistaa omien juhlien kohdalla, muttei muitten/lapsien?[/QUOTE]

Herranjestas! Ymmärrätkö sinä mitä unohtaminen tarkoittaa? Oletko suomalainen?

[QUOTE="vieras";23890968]Pyydettiinkö siinä vastausta? Monissa pyydetään ilmoittamaan ainoastaan, jos ei pääse tulemaan (mitä sitäkään moni ei muista tehdä).[/QUOTE]

Rehellisesti, mä en muista, se kutsu tuli tekstarina.
Mä pidän tekstarikutsuja vähän "huonompina" kuin oikeita korttikutsuja. Paristakin syystä; tekstarin saatan huomata vasta pari päivää sen jälkeen, kun se viesti on tullut tai lukea sen jossain kiireessä ja UNOHTAA saman tien tai puhelin voi oikeasti mennä rikki (mieheltä mennyt 2 kertaa näyttö mykäksi pienen ajan sisällä, eli ei näe viestejä, mutta voi vastata puheluihin kyllä), puhelin voi myös unohtua jonnekin vaikka koko viikonlopuksi.

Jos kutsuja pitää tärkeinä, niitä ei unohdeta. Ja tässä tapauksessa luulisi, että tapaaminen kevätjuhlassa olisi virkistänyt muistia, ja pahoittelu olisi tullut.

Mutta ei. Ja sekin on kutsujan vika palstamammojen mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23891013:
Rehellisesti, mä en muista, se kutsu tuli tekstarina.
Mä pidän tekstarikutsuja vähän "huonompina" kuin oikeita korttikutsuja. Paristakin syystä; tekstarin saatan huomata vasta pari päivää sen jälkeen, kun se viesti on tullut tai lukea sen jossain kiireessä ja UNOHTAA saman tien tai puhelin voi oikeasti mennä rikki (mieheltä mennyt 2 kertaa näyttö mykäksi pienen ajan sisällä, eli ei näe viestejä, mutta voi vastata puheluihin kyllä), puhelin voi myös unohtua jonnekin vaikka koko viikonlopuksi.

Eeeei, tuohan on mahdotonta! Ei unohtaminen ole mikään selitys. Kyllähän ne nyt silti helposti muistaa, vaikka onkin unohtanut.

haloo! Siis voi tosiaan unohtaa. Kaikki. Jotain. Joskus. Ja sitten voi pyytää anteeksi kun unohti. Mutta te, jotka paasaatte tästä unohtamisesta, ootte ihan ot. Kukaan teistä ei ollenkaan ota huomioon, että voi olla, että ei unohtunut. Voi olla, että oli vaan huonosti käyttäytyviä ihmisiä. Voi olla, että ap:n harmitukselle oli täysi syy. Miks ei voi olla toisen harmituksessa mukana, vaan pitää yrittää selittää se pois?

[QUOTE="aapee";23890999]Kiitos!

Ja oikeestiko kaikista palstaäideistä oli esim. ok, että vieras ei vastaa hääkutsuun mitään? Vai onko sen niin, että käytöstavat on hyvä muistaa omien juhlien kohdalla, muttei muitten/lapsien?[/QUOTE]

:D Tää hommahan paisuu kun pullataikina. Miten muuten synttärit meni, vai oliko tää miten he kehtaavat-episodi kekkereiden kohokohta?

[QUOTE="aapee";23891019]J

Mutta ei. Ja sekin on kutsujan vika palstamammojen mielestä.[/QUOTE]

Voin vaan kuvitella miten sun riidat miehes kanssa menee. On nimittäin sellasta logiikkaa että oksat pois...:laugh:

Oletko tosiaan noin suppea ja armoton ajatuksiltasi, että mielestäsi kukaan ei voi rehellisesti unohtaa mitään?

Kun tässä on viimeisen vuoden sisään pitänyt useammat lasten synttärit ja unohtaneiden saldo on 13 kappaletta, niin kyllä se rupeaa hieman kaventamaan tuota ajatusmaailmaa. Ja samalla vähän herättelemään palstalaisia muistamaan ilmoittaaan noista jutuista, eikä olemaan niin välinpitämättömiä ;) Taitaa alkaa dementia vaivata yhä nuorempia.

[QUOTE="mamma";23891022]haloo! Siis voi tosiaan unohtaa. Kaikki. Jotain. Joskus. Ja sitten voi pyytää anteeksi kun unohti. Mutta te, jotka paasaatte tästä unohtamisesta, ootte ihan ot. Kukaan teistä ei ollenkaan ota huomioon, että voi olla, että ei unohtunut. Voi olla, että oli vaan huonosti käyttäytyviä ihmisiä. Voi olla, että ap:n harmitukselle oli täysi syy. Miks ei voi olla toisen harmituksessa mukana, vaan pitää yrittää selittää se pois?[/QUOTE]

Mutta olisko sekään, ihan oikeasti tällaisen vatkaamisen arvoista. Joskus käy niinkin, me ei pystytä kontrolloimaan muita ihmisiä, ja turha antta vieraiden suututtaa itseään tällaisissa mitättömissä asioissa, varsinkaan kun se suuttuminen ei tuo mitään hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23891011 begin_of_the_skype_highlighting**************23891011******end_of_the_skype_highlighting:
Herranjestas! Ymmärrätkö sinä mitä unohtaminen tarkoittaa? Oletko suomalainen?

Olen suomalainen. Kai sinäkin olet ja ymmärrät lukemaasi?

Tässä referaatti päälausein, jotta ymmärrät:
Kutsuttu sai kutsun ja luki sen. Lapsi ilmaisi tietävänsä kutsusta. Ei vanhemmilta ilmoitusta saapumisesta/saapumatta jättämisestä. Osapuolet näkivät juhlissa. Ei kommenttia aiheesta. Kutsuja pahoitti mielensä.

Ps. Kutsuja pahoitti mielensä vasta, kun kutsutut eivät sanoneet mitää edes jälkikäteen vaikka mahdollisuus oili. Unohtaminen on ih imillistä ja sen olisi voinut kuitata pienellä "sori unohdettiin synttärit" -kommentilla, jota ei tullut.

[QUOTE="mamma";23891022]haloo! Siis voi tosiaan unohtaa. Kaikki. Jotain. Joskus. Ja sitten voi pyytää anteeksi kun unohti. Mutta te, jotka paasaatte tästä unohtamisesta, ootte ihan ot. Kukaan teistä ei ollenkaan ota huomioon, että voi olla, että ei unohtunut. Voi olla, että oli vaan huonosti käyttäytyviä ihmisiä. Voi olla, että ap:n harmitukselle oli täysi syy. Miks ei voi olla toisen harmituksessa mukana, vaan pitää yrittää selittää se pois?[/QUOTE]

No vaikka siks että harmitus voi jäädä päälle, kuten parille tuntuu käyneen. Ei kiva ollenkaan.
Voi tietysti olla, kuten sanoit.

[QUOTE="vieras";23891029]Kun tässä on viimeisen vuoden sisään pitänyt useammat lasten synttärit ja unohtaneiden saldo on 13 kappaletta, niin kyllä se rupeaa hieman kaventamaan tuota ajatusmaailmaa. Ja samalla vähän herättelemään palstalaisia muistamaan ilmoittaaan noista jutuista, eikä olemaan niin välinpitämättömiä ;) Taitaa alkaa dementia vaivata yhä nuorempia.[/QUOTE]

Ahaa, tämä yksi sai kolmentoista kiukut...

Siksi, kun se unohtaminen lasketaan heti kättelyssä vaihtoehdoista pois.

Kyllä minä voin myöntää, että törppöä on, jos ei vastata kutsuun ja sankari on varmasti pahoittanut mielensä. Mutta minä tykkään mieluummin ajatella ihmisistä lähtökohtaisesti hyvää ja mieluummin mietin selityksiä tuollaiselle käyttäytymiselle, kuin taivastelen jonkun tuntemattoman ihmisen moukkamaisuutta tilanteessa, josta en kaikkia yksityiskohtia tiedä.

[QUOTE="aapee";23891019]Jos kutsuja pitää tärkeinä, niitä ei unohdeta. Ja tässä tapauksessa luulisi, että tapaaminen kevätjuhlassa olisi virkistänyt muistia, ja pahoittelu olisi tullut.

Mutta ei. Ja sekin on kutsujan vika palstamammojen mielestä.[/QUOTE]

Olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä. Jos tämän kaverin juhliin kutsutun vanhempi ei nyt sitten muista koko kutsua, siis ihan oikeasti UNOHTAA koko jutun, hän ei pidä asiaa tärkeänä, ei tärkeänä oman lapsensa kannalta eikä syntymäpäiväsankarin kannalta. Tärkeitä asioita ei unohdeta, ja tämä asia on lapsille tärkeä. Miten vaikeaa se voi olla, saa kutsukortin, puhutaan siitä oman lapsen kanssa ja jos lapsia haluaa lähteä kutsuihin, laitetaan vaikka se kutsukortti näkyvään paikkaan kotona, jotta se muistettaisiin, ja vaikkapa vielä merkintä omaan kalenteriin. En oikeasti ymmärrä, miksi se on niin vaikeaa..

[QUOTE="aapee";23891037 begin_of_the_skype_highlighting**************23891037******end_of_the_skype_highlighting]Olen suomalainen. Kai sinäkin olet ja ymmärrät lukemaasi?

Kutsuttu sai kutsun ja luki sen. Lapsi ilmaisi tietävänsä kutsusta. Ei vanhemmilta ilmoitusta saapumisesta/saapumatta jättämisestä. Osapuolet näkivät juhlissa. Ei kommenttia aiheesta. Kutsuja pahoitti mielensä.

Ps. Kutsuja pahoitti mielensä vasta, kun kutsutut eivät sanoneet mitää edes jälkikäteen vaikka mahdollisuus oili. Unohtaminen on ih imillistä ja sen olisi voinut kuitata pienellä "sori unohdettiin synttärit" -kommentilla, jota ei tullut.[/QUOTE]

Ja siis selvennys: yllä olevat juhlat, joissa vanhemmat tapasivat, eivät olleet ko. synttärit vaan pväkopdin kevätjiuhlat n. viikko synttäreitten jälkeen.

[QUOTE="aapee";23891037]Olen suomalainen. Kai sinäkin olet ja ymmärrät lukemaasi?

Ps. Kutsuja pahoitti mielensä vasta, kun kutsutut eivät sanoneet mitää edes jälkikäteen vaikka mahdollisuus oili. Unohtaminen on ih imillistä ja sen olisi voinut kuitata pienellä "sori unohdettiin synttärit" -kommentilla, jota ei tullut.[/QUOTE]

Missä kohdassa siis ilmeni se, että nämä henkilöt muistivat siellä juhlissa unohduksensa?

Yhteistyössä