Mitä mieltä perheestä, joka ei vastaa mitään synttärikutsuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synttäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja sitten vielä eräs ihan luonnollinen selitys. Jos vanhemmat ovat vastanneet kutsuun kieltävästi, mutta viesti ei ole koskaan vain tullut perille (esim ovat käskeneet lapsen sanoa kaverilleen, mutta tämä on UNOHTANUT sanoa, viesti on mennyt väärään numeroon, tai jospa ap on vastaanottanut viestin, mutta on UNOHTANUT sen).

Anteeksi nyt vain jankkaamiseni, mutta minusta oikeasti kannattaa miettiä tällaisiakin vaihtoehtoja, ennen kuin alkaa ketään haukkua moukaksi tms.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23891052:
Missä kohdassa siis ilmeni se, että nämä henkilöt muistivat siellä juhlissa unohduksensa?

Kyllä saa oikeeesti olla todella laho pää, jos ei edes silloin kun näkee kutsujat + päivänsankarin, juolahda mieleen et Ei prkele, toikin mukula kutsu meidän mukulan juhliin mutta taidettiin unohtaa ne(kin) pirskeet!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23891052 begin_of_the_skype_highlighting**************23891052******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************23891052******end_of_the_skype_highlighting:
Missä kohdassa siis ilmeni se, että nämä henkilöt muistivat siellä juhlissa unohduksensa?

Eivät tietenkään muistaneet/halunneet muistaa, koska eivät pidä minään toisten ihmisen lapsien esittämiä kutsuja. Ja sehän tässä on se loukkaava asia!

"Ihan sama, onko lapseni kaverilla vuoden tärkein juhla ja onko se halunnut kutsua just mun lapsen kanssaan juhlimaan: mullon mun tärkeet jutut eikä mun tartte miettii muita, mun mä oon mä ja voin unohtaa kaikki turhat. Ja turha muitten inistä. en mä voi mulle mitään." Näin on varmaan ihan ok ajatella.

[QUOTE="aapee";23891082]Eivät tietenkään muistaneet/halunneet muistaa, koska eivät pidä minään toisten ihmisen lapsien esittämiä kutsuja. Ja sehän tässä on se loukkaava asia!

"Ihan sama, onko lapseni kaverilla vuoden tärkein juhla ja onko se halunnut kutsua just mun lapsen kanssaan juhlimaan: mullon mun tärkeet jutut eikä mun tartte miettii muita, mun mä oon mä ja voin unohtaa kaikki turhat. Ja turha muitten inistä. en mä voi mulle mitään." Näin on varmaan ihan ok ajatella.[/QUOTE]

Tai voisiko olla sellainenkin mahdollisuus, että olivat vain niin noloina unohduksestaan, etteivät maininneet asiasta mitään? Ei tietenkään..

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23891093:
No kyllä varmasti onkin laho pää, mutta kyllä minä ainakin ymmärrän että tällaisia ihmisiä on olemassa.

Joo, ikävä kyllä tuollaisia on olemassa.
Lasten synttärit on ihan puuhastelua verrattuna siihen,kun tollasen tyypin kanssa joutuu vaikka duunin kautta tekemisiin.
Rehellisesti sanottuna en oikeestaan ymmärrä noin huolimattomia ja välinpitämättömiä tyyppejä.

Joo, ikävä kyllä tuollaisia on olemassa.
Lasten synttärit on ihan puuhastelua verrattuna siihen,kun tollasen tyypin kanssa joutuu vaikka duunin kautta tekemisiin.
Rehellisesti sanottuna en oikeestaan ymmärrä noin huolimattomia ja välinpitämättömiä tyyppejä.

Meinasinkin laittaa tuohon äskeiseen viestiini, että eräs työkaverinikin on tällainen..

Minusta vastaamatta jättäminen on huonotapaista. Syitä sille voi olla monia, ja osa niistä ymmärrettäviä. Itse en kuitenkaan luottaisi päiväkotilapsen muistiin vastaamisessa, vaan varmistaisin asian vielä itse.

Mietityttää vaan, minkälaisille tavoille lapsiparka oppii. Itse aikanaan ihmettelin, kun kummilapselta ei koskaan tullut kiitosta postittamistani lahjoista tai korttia tai mitään (välimatka oli pitkä ja nähtiin harvoin), kunnes sitten tajusin, että eipä meilläkään vanhemmat opettaneet laittamaan kiitoskorttia tai muuta. Hävetti. Oppiihan noita tapoja maailmalla, mutta voisi sitä vanhemmat vähän tasoittaa, juuri näitä tällaisia töyssyjä!

Ajattelen, että sattuuhan sitä. Etenkin jos on kyse ihmisistä, jotka eivät varsinaisesti tunne toisiaan, ehkä joskus näkevät päiväkodin tai koulun pihassa eivätkä ole varmoja kuka kenenkin äiti ja isä on. Ja se, ettei myöhemmin asiaa pahoittele, ei minun mielestäni ole sen vakavampi asia enää, jos asia on alunperinkin unohtunut. En voisi tietää mikä syy asiaan on, miksei ole ilmoitettu. Mutta jos en asiaa heiltä itseltään kysy, on ihan turha spekuloida ja keksiä toinen toistaan synkempiä syitä. Täysin turhaa oman mielen pahoittamista sellainen. On hyvä osata jättää lillukanvarret omiin oloihinsa, sillä siten voi elää paljon iloisemmin mielin:)

Mikä on olluit kutsun vastauspyynnön sanamuoto. Voiko kyseessä olla ihan vaan vahinko ja väärinymmärrys.

Meille on tullut sekä kutsuja joissa lukee vp: jos et pääse tai vp: vahvistathan tulosi.

Minulle vp: vahvistathan tulosi tarkoittaa että jos lapseni menee, lähetän tekstiviesti vahvistuksen. Jos taas en ole menossa, jätän vahvistamatta.

Jos lukee että vp: jos et pääse ja lapseni on menossa, en reagoi kutsuun mitenkään muutoin kuin viemällä lapseni paikalle.

Yhteistyössä