Mitä mieltä pettämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tästä tulee tietenkin hirveet huudot, mutta mun mielestä pettäminen kuuluu parisuhteeseen.. Miksi muuten valtaosassa suhteita sitä tapahtuisi? Ja joku ohjelma tuli just telkusta, jossa parisuhdeterapeutti sanoi, että joissain tapauksissa pettäminen voi pelastaa parisuhteen.
Mun mielestä pettäminen on oire siitä, ettei parisuhde voi hyvin. Ja sitten jos pettämistä tapahtuu, asiat pitää selvittää ja katsoa missä mentiin vikaan ja vieläkö asiat voidaan saattaa oikealle tolalleen. Minä tätä mieltä. Ymmärrän toki, että muut eivät ehkä ole samaa mieltä kanssani.

Omasta elämästäni en tähän kirjoita, mutta sen sanon, että voin antaa anteeksi, mutten koskaan unohda.
Pettämisen jälkeen parisuhteen ei tarvitse palata ennalleen, siitä voi tulla jopa parempi, jos asia saadaan täysin selvitettyä.

En nähnyt valitettavasti kyseistä ohjelmaa.

Silti tuntuu, että suhteen kohennusyritys syrjähypyllä on aikamoisen vaarallista leikkiä. Muistan joskus lukeneeni, että vaikka pari päättäisi pettämisen jälkeen yrittää vielä yhdessä, niin 10-20 vuoden päästä hyvin hyvin monet ovat sitä mieltä, että olisi kannattanut erota. Se anteeksiantaminen on niin vaikeata. Ja luottamusta on niin vaikea saada takaisin.

Mutta varmasti joillekin pareille sekin voi onnistua.

jos parisuhdetta meinaa parantaa pettämisellä, se on itsensä pettämistä että se muka parantais suhdetta. sen verran pitäis älliä olla päässä että löytää muita keinoja.
se on vähä kun et huutaminen ja riiteleminen parantaa suhdetta, toisen saaminen itkun partaalle ja toisen mäiskiminen, kaikki se puhdistaa ilmapiiriä ja antaa meille mahdollisuuden uuteen alkuun... \|O

Mitäs tekisitte?
Miehelläni ja minulla oli riitaa, ku hän tekstaili/soitteli yhdelle naiselle ja sain miheni "kii" siitä. Mieheni suuttui, veti kännit ja meni yökylään sen naisen luo. Mieheni ei olisi ikinä kertonu minulle kyläreissustaan, mutta kuulin "pikkulinnuilta"......
Hän väittää nyt että MITÄÄN EI OO TAPAHTUNU, he vain kuuntelivat musiikkia ja menivät nukkumaan........mutta kun he nukkuivat samas sängys!!!!Nyt hän pyytää itku kurkus anteex, ja väittää että haluu elää vain mun kans. Ja mä ku tiiän, etten ikinä pysty tätä episodia unohtamaan enkä antaa anteex. Enhän mä voi enää ikinä luottaa siihen äijään enää. Mitä teen nyt, meillä ku on kax lastakin.........?????? :'( :'( :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 09:19 neilikka kirjoitti:
jos parisuhdetta meinaa parantaa pettämisellä, se on itsensä pettämistä että se muka parantais suhdetta. sen verran pitäis älliä olla päässä että löytää muita keinoja.
se on vähä kun et huutaminen ja riiteleminen parantaa suhdetta, toisen saaminen itkun partaalle ja toisen mäiskiminen, kaikki se puhdistaa ilmapiiriä ja antaa meille mahdollisuuden uuteen alkuun... \|O
Siis en tarkoittanut että se olisi mikään keino!
Vaan että jotkut suhteet mitkä on ajautunut pettämiseen, niin on avanneet sitten molempien silmät.. Sille mitä voi menettää, jos..

Yhteistyössä