mitä mieltä pohjaratkaisusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan kiva mustakin. Onko pyykinkuivaus miten järjestetty? Kodinhoitohuoneessa on kolme ovea, joten sinne ei oikein mahdu kuivausteline(-et) minnekään.

Kantsii kans vilkasta tämä:

http://www.tts.fi/ekoelias/lehdistotiedotteet/vaasa.htm

Alkuperäinen kirjoittaja jaap:
Itse en pidä tuosta neliöiden tuhlauksesta ja yhtenäsestä keittiö olohuone kompleksista.

Minä taas nykyään poistattaisin mielellään väliseinän keittiön ja olohuoneen välistä. Ehkä leivinuuni voisi olla tilanjakajana, mutta ei kokonaan erillään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en pidä tuosta neliöiden tuhlauksesta ja yhtenäsestä keittiö olohuone kompleksista.

Minä taas nykyään poistattaisin mielellään väliseinän keittiön ja olohuoneen välistä. Ehkä leivinuuni voisi olla tilanjakajana, mutta ei kokonaan erillään.

Leivinuuni osittaisena tilanjakajana on kiva! =)

eteis/wc systeemi ja sit oleskeluhuoneen kulma. Khh on ika iso jos vertaa makuhuoneisiin. Eli en itse henk.koht pidä. Vähän liian on pitkulainen ja jotenkin se on tylsä. Ei mitään sellaista jujua niinkuin mikä toisi sitä silmäniloa.
Ja edelleenkään tuo yhtenäinen oh/k yhdistelmä ei ole kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

Mikä tossa on siis neliöiden tuhlausta?

Käytävä savupiipun takana, muutenkin sellaista turhaa käytävämäistä osuutta.

Oleskeluhuone näyttää pieneltä kopperolta muihin huoneisiin nähden. Missä keittiökoneet, vesipisteet? Outo keittiöratkaisu, eikä minusta käytännöllinen. En myöskään pidä vessanpöntöstä pesuhuoneessa, saisi olla jotenkin eristetty koppero, kiva kuvitella kuopusta kakkalla kun itse istuu jossain kylpyammeessa :x

Keittiöön ei tule muutosta. Tuosta puuttuu saareke joka on tuossa keittiön ja olohuoneen rajalla, siinä on laatikostoa ja kaappi. Lisäksi tuossa jossa on takka ja muuri, niin oikeassa reunassa on jääkaappi ja sen yläpuolella kaappi. Keittiöseinällä on nyt jo kaappia sen verran että osa on tyhjillään.

Kyseessä on siis vanhaan taloon suunniteltu laajennus. Eteisestä oikealle on osittain vanhaa taloa ja laajennusta, eteisestä eteenpäin puretaan kaikki vanha pois ja rakennetaan eri lailla. Myös tuo oleskelutila ja sen levyinen osa tuota olohuonetta tulee olemaan uutta laajennusta.

Ja eteinen ei ole laisinkaan ahdas verrattuna siihen mitä meillä nyt on, varmaan m x m kokoinen tuulikaappi. Uuteen eteiseen tulee syvät liukuovikaapit runsaalla tangolla jotta saadaan kaikki takit ja puvut säilytykseen.

Saunaan tulee lasiovi ja ikkuna pesuhuoneeseen jotta näkee mitä lapset touhuavat jos ollaan ite lauteilla.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

Mikä tossa on siis neliöiden tuhlausta?

Käytävä savupiipun takana, muutenkin sellaista turhaa käytävämäistä osuutta.

Oleskeluhuone näyttää pieneltä kopperolta muihin huoneisiin nähden. Missä keittiökoneet, vesipisteet? Outo keittiöratkaisu, eikä minusta käytännöllinen. En myöskään pidä vessanpöntöstä pesuhuoneessa, saisi olla jotenkin eristetty koppero, kiva kuvitella kuopusta kakkalla kun itse istuu jossain kylpyammeessa :x

Erittäin kätevä suihkuun/saunaan mennessä käydä ensin samassa tilassa pöntöllä

en tykkää kun on niin pitkulainen talo. minkä ikäiset lapset noihin makuuhuoneisiin muuttaa? on aika epäkäytännöllistä jos tossa olkkarissa haluaa aikuiset viettää iltaa, on vieraita tai katotaan myöhään telkkaria ja pienet lapset yrittää nukkua ihan vieressä.

No tuolle käytävälle ei nyt paljoa voi tehdä kun se on jo olemassa. Eikä tuota muuria oikeen voi tuosta purkaakaan kun takka on siinä. Oleskelutilan halutaan erilliseksi tilaksi jotta saadaan tv pois tästä arkikäytössä olevasta tilasta, lisäksi se voi toimia vierashuoneena tarvittaessa.

Nuo kaksi makuuhuonetta ovat tosiaan pieniä ja jo olemassa, niille ei tehdä muuta kuin pintakohennusta.

Khh on suuri. Ja se on suuri siksi että saan sinne mahtumaan kauan kaivatun ompelupisteen. Eli työtason jolle saan koneet esille ja siinä saavat olla. Lisäksi kaappia ja laatikkoa kaikille käsityötarvikkeille. Siellä on myöskin muuta säilytystilaa ja pesutorni ja pyykkihuoltokaapit. Joku kysyi pyykinkuivauksesta, meillä on kuivausrumpu enkä kuivaa telineellä juuri mitään. Se teline joka mahtuu nyt täällä olemaan hetken mahtuu varmasti olemaan jossain myöhemminkin.

Tila kasvaa nykyisestä n. 75 neliöstä 140 neliöön.

Vessanpöntön eteen on tulossa pieni näkösuoja, mutta ei minua ainakaan häiritse jos lapset käyvät asioillaan kesken kylpyreissun. Lähinnä se on toinen pönttö sitä varten kun meitä alkaa olla kohta viisi henkeä, kaksi vessaa on kiva.

Mihin tarvitaan teknistä tilaa?

Varasto on autotallin yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No tuolle käytävälle ei nyt paljoa voi tehdä kun se on jo olemassa. Eikä tuota muuria oikeen voi tuosta purkaakaan kun takka on siinä. Oleskelutilan halutaan erilliseksi tilaksi jotta saadaan tv pois tästä arkikäytössä olevasta tilasta, lisäksi se voi toimia vierashuoneena tarvittaessa.

Nuo kaksi makuuhuonetta ovat tosiaan pieniä ja jo olemassa, niille ei tehdä muuta kuin pintakohennusta. Niissä nukutaan nyt me itse tuossa oikeanpuoleisessa ja lapset tuossa vas.puoleisessa. Ja olohuone on n. puolet tuosta mikä siinä nyt on piirretty. Eli kyseinen illanvietto-ongelma on jo olemassa muttei ole osoittautunut mitenkään häiritseväksi. Ei meillä noita bileitä juuri vietetä...

Khh on suuri. Ja se on suuri siksi että saan sinne mahtumaan kauan kaivatun ompelupisteen. Eli työtason jolle saan koneet esille ja siinä saavat olla. Lisäksi kaappia ja laatikkoa kaikille käsityötarvikkeille. Siellä on myöskin muuta säilytystilaa ja pesutorni ja pyykkihuoltokaapit. Joku kysyi pyykinkuivauksesta, meillä on kuivausrumpu enkä kuivaa telineellä juuri mitään. Se teline joka mahtuu nyt täällä olemaan hetken mahtuu varmasti olemaan jossain myöhemminkin.

Tila kasvaa nykyisestä n. 75 neliöstä 140 neliöön.

Vessanpöntön eteen on tulossa pieni näkösuoja, mutta ei minua ainakaan häiritse jos lapset käyvät asioillaan kesken kylpyreissun. Lähinnä se on toinen pönttö sitä varten kun meitä alkaa olla kohta viisi henkeä, kaksi vessaa on kiva.

Mihin tarvitaan teknistä tilaa?

Varasto on autotallin yhteydessä.

Mä en käsitä, että kylputiloihin mennään aina kh:n kautta. Mua ärsyttää, että ei ole pukutilaa tms. Aina pyykit näkösällä ja puuttuu kunnon istumatila vaikka löylyjen välissä puhaltaessa.

Yhteistyössä