mitä mieltä pohjaratkaisusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
äsh. lainasin vahingossa itseäni ja lisäsin tuonne juttuja väliin. noista makuuhuoneista siis kirjoitin:

Nuo kaksi makuuhuonetta ovat tosiaan pieniä ja jo olemassa, niille ei tehdä muuta kuin pintakohennusta. Niissä nukutaan nyt me itse tuossa oikeanpuoleisessa ja lapset tuossa vas.puoleisessa. Ja olohuone on n. puolet tuosta mikä siinä nyt on piirretty. Eli kyseinen illanvietto-ongelma on jo olemassa muttei ole osoittautunut mitenkään häiritseväksi. Ei meillä noita bileitä juuri vietetä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kupla-77:
Mä en käsitä, että kylputiloihin mennään aina kh:n kautta. Mua ärsyttää, että ei ole pukutilaa tms. Aina pyykit näkösällä ja puuttuu kunnon istumatila vaikka löylyjen välissä puhaltaessa.

tuosta pääsee terassille. Ja likapyykit on kaapissa ja kuivat kuivausrummussa/vaatekaapeissa. Ei siis ole pyykkitelinevirityksiä.

nyt meillä on pesuhuone ja sauna tuossa missä on vessa ja puolet kodinhoitohuoneesta. Eli käytävältä suoraan pesuhuoneeseen, ei sitäkään vertaa pukuhuonetta mitä ehkä voisi tuohon khh laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ä:
eikö olohuone keittiö ole pimeä kun valoa tulee vain yhdeltä suunnalta?

saa nähdä. Nyt on tuossa olohuoneen seinässä iso ikkuna joka on ongelmallinen kun se antaa suoraan kylätielle ja talvi-iltoina ja öinä täällä on hirveä valoshow koko ajan kun autot tulee pitkät päällä ja suoraan meille sisään.

pitkälle seinälle tulee kolme ikkunaa, täytyy toivoa että valoa tulee tarpeeksi.

Kiitos mielipiteistä.

Täytyy toivoa että tulee mukava ja toimivampi koti kun mitä tämä nyt on. Käy tilat ahtaaksi väkisin. Tässä ois tarkotus rakennuslupaa hakea ja sitten alkaa kesällä hommiin. Samalla (tai oikeastaan ensimmäisenä) rakennetaan autotalli/varasto.

Viime kesänä saatiin piha asvaltoitua, siitä tuli kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Ihan kiva mustakin. Onko pyykinkuivaus miten järjestetty? Kodinhoitohuoneessa on kolme ovea, joten sinne ei oikein mahdu kuivausteline(-et) minnekään.

Kantsii kans vilkasta tämä:

http://www.tts.fi/ekoelias/lehdistotiedotteet/vaasa.htm

nyt vasta kerkesin vilkaista linkkiä. Kiitos, tuosta saa varmasti vinkkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen ohis:
Missä keittiökoneet, vesipisteet? Outo keittiöratkaisu, eikä minusta käytännöllinen.

siis hella ja liesituuletin ja tiskipöytä ovat tuossa keittiön pitkällä seinällä. Lisäksi siellä on kahvin- ja vedenkeitin. Jääkaappi on tuossa syvennyksessä joka on tuon muurihommelin oikeassa reunassa. Ja sillä saarekkeella jota ei ole kuvassa, on mikro.

Ruokapöytä on tällä hetkellä saarekkeen ja keittiön välissä, se siirtyy siitä tuohon missä se on kuvassa ja keittiöön haluaisin ehkä liikuteltavan tason/saarekkeen ruokapöydän tilalle koska työskentelytilaa kaipaan vähän enemmän.

ihan kiva!

itse kaipaisin olohuoneeseen enemmän valoa, se päätyseinä, saisiko siihen ikkunan?

kerroit että oleskeluhuone tahdotaan erikseen jotta voi toimia vierashuoneena ja ei tv hallitse sitten koko tilaa. ihan järkeviä syitä mutta mä kaataisin sen seinän välittömästi ja tekisin niin ison yhden yhtenäisen tilan kuin mahdollisesta ja silloin pääsisi sieltä huoneesta myös valoa olkkariin.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
ihan kiva!

itse kaipaisin olohuoneeseen enemmän valoa, se päätyseinä, saisiko siihen ikkunan?

kerroit että oleskeluhuone tahdotaan erikseen jotta voi toimia vierashuoneena ja ei tv hallitse sitten koko tilaa. ihan järkeviä syitä mutta mä kaataisin sen seinän välittömästi ja tekisin niin ison yhden yhtenäisen tilan kuin mahdollisesta ja silloin pääsisi sieltä huoneesta myös valoa olkkariin.

Kyllä siitä halutaan oma tilansa, sitä voi myöhemmin käyttää sitten vielä makuuhuoneena tms.

tuo päätyseinä on ongelmallinen siitä syystä että se on suoraan kylätietä kohden ja kaikki autonvalot osuvat suoraan sisään ikkunasta. Se on raivostuttavaa. Tällä hetkellä siitä paistaa valot suoraan makuuhuoneeseen saakka.

Tietenkin voisi ehkä kuvitella laittavansa ikkunan jos sitten laittaisi sälekaihtimet.

Niin ja sellainen lisäys vielä että asumme aivan pohjoisessa, joten kesällä valoa riittää yli oman tarpeen kun taas talvella on pimeää ja lamput ahkerassa käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ihan kiva. Toi oleskeluhuone on mun mielestä aika turha, tekisin siitä makkarin tai osan olkkaria (väliseinä pois).

no me halutaan sinne tietokone pois näkösältä ja leffahuone, eli saa rauhassa olla ja katsoa leffaa yms.

Ja tuohon olkkariin sitten tulisi arkiolohuone, sohvaa, nojatuolia tms. jotain jossa voi lueskella, viettää aikaa lasten kanssa, tehdä käsitöitä tms.

Makuuhuone siitä tulee sitten varmaan myöhemmin kun lapset kasvavat.

Ja vierashuone on tarpeellinen kun meillä yleensä sitten viivytään pidempi aika kun tullaan kylään.

Alkuperäinen kirjoittaja ällö:
lasinen saunanovi kaikkein kamalinta mitä tiedän

Meillä on savulasinen saunan-ovi ja on ihan ehdoton kun me miehen kanssa istutaan lauteilla niin nähdään mitä se 3v. tyttö siellä paljussa touhuaa. Mielestäni se myös avartaa tilaa ja on vielä kauniskin.

Alkuperäinen kirjoittaja 4 ruusua:
Alkuperäinen kirjoittaja ällö:
lasinen saunanovi kaikkein kamalinta mitä tiedän

Meillä on savulasinen saunan-ovi ja on ihan ehdoton kun me miehen kanssa istutaan lauteilla niin nähdään mitä se 3v. tyttö siellä paljussa touhuaa. Mielestäni se myös avartaa tilaa ja on vielä kauniskin.

Jep. Samasta syystä me laitetaan lasiovi ja ikkuna vielä lisäksi. Näkee mitä ammeessa tapahtuu.

Lisäksi saunan ja pesuhuoneen välinen seinä jätetään alhaalta auki, helppo suihkuttaa saunan lattia puhtaaksi eikä tarvi tehdä erillistä lattiakaivoa saunaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
muuten kiva, mut en kannata sitä ajatusta et khh tullaan ulkoa, siis ettei ole erilistä kuraeteistä.. siin on sit likaiset ja puhtaat vaatteet samassa tilassa

siellä on takana terassi, pääasiassa kuljetaan tuosta etupuolen ovesta. Takaovesta on kulkua lähinnä kesällä kun lapset leikkii tuossa takana tai itse oleskellaan terassilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
muuten kiva, mut en kannata sitä ajatusta et khh tullaan ulkoa, siis ettei ole erilistä kuraeteistä.. siin on sit likaiset ja puhtaat vaatteet samassa tilassa

siellä on takana terassi, pääasiassa kuljetaan tuosta etupuolen ovesta. Takaovesta on kulkua lähinnä kesällä kun lapset leikkii tuossa takana tai itse oleskellaan terassilla.

miten oot aatellu hoitaa ulkovaate puolen kurakeleillä.. esim. kumppareiden huuhtelu?

miten oot aatellu hoitaa ulkovaate puolen kurakeleillä.. esim. kumppareiden huuhtelu?

No sanotaanko että täällä meillä ei ko. asiaa ole kauheasti tarvinnut tehdä. Melko nopeasti esim. syksyllä menee pakkasen puolelle ja on kuivaa.

Mutta todennäköisesti se kävisi niin että lapset riisuvat tuossa eteisessä kengät ja voin ne virauttaa vaikkapa vessassa. En jaksa tehdä ongelmaa asiasta joka ei oikeastaan ole ongelma.

Tällä hetkellä meillä lampsitaan tuonne pesuhuoneeseen kurakamppeilla.

No sanotaanko että täällä meillä ei ko. asiaa ole kauheasti tarvinnut tehdä. Melko nopeasti esim. syksyllä menee pakkasen puolelle ja on kuivaa.

Mutta todennäköisesti se kävisi niin että lapset riisuvat tuossa eteisessä kengät ja voin ne virauttaa vaikkapa vessassa. En jaksa tehdä ongelmaa asiasta joka ei oikeastaan ole ongelma.

Tällä hetkellä meillä lampsitaan tuonne pesuhuoneeseen kurakamppeilla.

jeps..ite koen helpottavasi ku meil on erillinen kuraeteinen, mis on kenkäralli kuravaatteitten ja kenkien pesua varten sekä wc ja kunnon säilytystilat kengille ja ulkovaatteille. Ni ei ole kuraa koko talossa ja sit et ne kengät ei ole levällään eteisessä. Mut meil tosiaan piha kuivaa hitaasti

Mä en henk.koht. tykkää siitä, että lasten makuuhuoneet on olohuoneen vieressä.. Mä tykkään siitä, että makuuhuoneet (ainakin lasten) on ns. omassa rauhassaan toisessa päässä taloa.

todella isoplussa on tuo reilun kokoinen khh. Meil on siellä 2:n lapsen vaatteet, pyyhkeet sekä meidän aikuisten käyttövaatteet jne. jää yks vaihe välistä pois, ku saa suoraa narulta viikata lasten vaatteet kaappeihin. eivät sit jää venymään pöydille

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Mä en henk.koht. tykkää siitä, että lasten makuuhuoneet on olohuoneen vieressä.. Mä tykkään siitä, että makuuhuoneet (ainakin lasten) on ns. omassa rauhassaan toisessa päässä taloa.

tai äitin ja isän huone ei ole oven vieressä, ku teinit alkaa käymään yöjalassa

Yhteistyössä