U
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minun mielestäni naisen vain kuuluu ottaa miehen sukunimi. Sehän on kaikkein tavallisinta. Eli ei niin kovin valtavirrasta poikkeavaa. MUTTA minun sukunimeni on todella, todella paljon harvinaisempi kuin miehelläni ja haluaisin pitää oman sukunimeni SEKÄ antaa lapsilleni sukuni nimen, joka kuitenkin on aivan erityinen ja kaunis - toisin kuin mieheni sukunimi :ashamed:
Tässä onkin siis pattitilanne. Vaikka emme menisikään naimisiin, lapset on kastettava jollekin nimelle ja oman käsitykseni mukaan se olisi miehen sukunimi, mutta... Ehh... Ei houkuttele!
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Minusta matrilineaarinen sukunimen periytyminen on loogisempaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Minusta matrilineaarinen sukunimen periytyminen on loogisempaa.
Isästä kun oikeasti ei voi olla varma, kuin se äiti, jos sekään aina.
Alkuperäinen kirjoittaja minkäs teet:Tietty jos sattuu joku miljoonaperijätär af von bjärfstrandsdottir niin joutuuhan sitä sitten varmaan nimen vaihtaamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:Alkuperäinen kirjoittaja minkäs teet:Tietty jos sattuu joku miljoonaperijätär af von bjärfstrandsdottir niin joutuuhan sitä sitten varmaan nimen vaihtaamaan.
Munatonta on se, jos antaa yleisen mielipiteen vaikuttaa omiin mieltymyksiinsä.
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:Mulla ei oikeastaan ole asiasta mielipidettä, muuta kuin että saatananmoisia sovinisteja kaikki ne, joiden mielestä miehen sukunimi on ainoa oikea vaihtoehto perheen yhteiseksi nimeksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Räisänen:Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:Mulla ei oikeastaan ole asiasta mielipidettä, muuta kuin että saatananmoisia sovinisteja kaikki ne, joiden mielestä miehen sukunimi on ainoa oikea vaihtoehto perheen yhteiseksi nimeksi.
Ja kaiken lisäksi vielä nen-loppuinen.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:Mun mies olis ottanu mun sukunimen, mut mä en antanu.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Miili:Mun mies olis ottanu mun sukunimen, mut mä en antanu.
Mun mies ehdotti samaa joskusmutta onneksi se ei ollut mahdollista
. Mä meinaan halusin miehen sukunimen itselleni ja tuleville lapsille.
Sitäpaitsi, miehen nimi olis ihan törkee lähiönimi jos sillä olis mun sukunimi :snotty:![]()