Mitä mieltä tällaisesta äidistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Kahden lapsen yh, lapset 1v 7kk ja 1kk.
On lastensa kanssa 24/7 yksin, takana tosi henkisesti raskas raskausaika. Hoitaa lapset hyvin.
Äiti laittaa lapset hoitoon luotettavalle hoitajalle yöksi ja lähtee viihteelle.

Mitä mieltä?:)

No ei nyt välttämättä tarvitse olla mitään mieltä :D Ajattelin vaan kun täällä on aina niitä joiden mielestä lasta ei saisi laittaa yökylähoitoon kun vasta suurinpiirtein täysikäisenä :)

saa kai sitä äidilläkin olla "omaa aikaa"? jos on luotettava hoitaja ja äiti ei tuu ihan kännissä kotio aamuyöllä ja päästä hoitajaa saman tien lähtemään (jääden siis yksin kännissä muksujen kanssa) niin on ihan ok mun mielestä.

No kuten varmaan jokainen arvasi niin se äiti olen minä :D Ja ei siis tosiaankaan ole aikomustakaan olla lähimaillakaan lapsia kun olen alkoholin vaikutuksen alaisena. Hoitaja on siskoni, joka on ollut nyt jo vauvan kanssa tosi paljon tekemisissä. Lasten isä ei ole kuvioissa, muuten hän olisi tietysti hoitajana luonnollisin valinta.

Miusta tuossa ei ole mitään kovin paheksuttavaa jos hyvä hoitaja. Sehän korvaa sitten isän tavallaan. Yh:lla on miusta ihan hyvä syy päästä joskus tuulettumaan kun kuitenkin joutuu arjessa jaksamaan yksin koko ajan. Se tuulettuminen on aika harvinaista herkkua kuitenkin yh:lle yleensä.

En kylläkään muista että olisin ollut suhteessa ollessanikaan erossa vauvasta kuin vasta joskus vuoden iässä. Silloin muistaakseni oli jompikumpi lapsista aikaisintaan yhden yön hoidossa. En usko että haluan olla tulevan vauvankaan kanssa erossa ennen sitä ikää. Jos joku haluaa olla niin en pistä pahakseni. Pääasia on aina että vauva on hyvässä hoidossa.

Minulla on siis synttärit tulossa ja mietin että raaskisinko jättää lapset ja lähteä vähän viihteelle. Kun tosiaan olen heidän kanssaan koko ajan. En ole sinänsä väsynyt lasten kanssa olemiseen, he ovat elämäni ilo ja onni, mutta kieltämättä ilta aikuisten parissa kyllä houkuttaisi :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla on siis synttärit tulossa ja mietin että raaskisinko jättää lapset ja lähteä vähän viihteelle. Kun tosiaan olen heidän kanssaan koko ajan. En ole sinänsä väsynyt lasten kanssa olemiseen, he ovat elämäni ilo ja onni, mutta kieltämättä ilta aikuisten parissa kyllä houkuttaisi :)

Tottakai menet, saat taas uutta energiaa lasten kanssa olemiseen. Hauskaa iltaa!

Varmasti se sisko on sitten vauvalle läheiseksi muodostunut jos ollut paljon tekemisissä. =) Tuollainen henkilö on kyllä korvaamaton apu jos sellainen löytyy! Kuulostaa kyllä siltä että kannattaa hyödyntää tilaisuus omasta sosiaalisesta ajasta.

jos mä oisin sä, niin kävisin vähän tuulettumassa, mutta niin, etten kovin montaa tuntia olis pois vauvan luota. lähtisin liikenteeseen aika myöhään ja ottaisin aika kevyesti.. riippuu tietysti vähän siitäkin, että imetätkö?

Imetän kyllä. Olen pumpannut maitoa ihan täällä kotosallakin ja antanut vauvalle välillä pullosta sitä omaa maitoani, ihan vain sen takia että esikoinen ei koskaan ottanut pulloa ja oli todella kiinni sitten minussa. Ja nyt kun olen yksin niin ajattelin sen olevan hyödyksi jos vauvaa voi hoitaa joku muukin kuin minä. Enkä nyt siis tarkoita pelkästään viihteellemenoa, vaan myös muita, esim lääkärissä tms käynnit.
Ja tarkoitus olisi siis pumpata niin paljon maitoa varastoon, että vauva saisi juoda vain minun maitoani poissaollessani. :)

On kyllä ihanaa että on edes yksi henkilö kelle voin 100% luottaa lapsoseni hoitoon. Ja hän ja hänen perheensä ovat niin ihania lapsilleni, kohtelevat kuin omia perheenjäseniä :) Esikoinen oli heillä yökylässä viime viikolla ja kyselivät jo silloin että koskahan vauva tulisi :D

Itse en jättäis noin pientä hoitoon. Tosin olen imettänyt lapsiani ja lähteminen ei ole käynyt senkään takia mielessäkään lasten ollessa noin pieniä.
Jos lähdet niin pidähän hauskaa! Hyvä se on välillä päästä tuulettuun.

Itse en jättäis noin pientä hoitoon. Tosin olen imettänyt lapsiani ja lähteminen ei ole käynyt senkään takia mielessäkään lasten ollessa noin pieniä.
Jos lähdet niin pidähän hauskaa! Hyvä se on välillä päästä tuulettuun.

Olen tyytyväinen ja toivon että äiti saisi joka pv pienen hengähdystauon lapsistaan.
Ja viihteelle VÄHINTÄÄN kerran kuussa, mieluummin kaks. Toi äiti taukonsa ansaitsee ja sellasta aikaa minkä saa käyttää miten lystää.

Kiitos Lunatic :)

Yhden kuukauden ikäinen vauva on kyllä pieni, mutta luotan siskooni 100prosenttisesti. Tuskin vauva siitä kovin pahoin vaurioituu jos on yhden yön sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa on ollut tosi paljon tekemisissä.
Kiitos muillekin mielipiteistä.

Kiitos Lunatic :)

Yhden kuukauden ikäinen vauva on kyllä pieni, mutta luotan siskooni 100prosenttisesti. Tuskin vauva siitä kovin pahoin vaurioituu jos on yhden yön sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa on ollut tosi paljon tekemisissä.
Kiitos muillekin mielipiteistä.

Eipä mitään. Jaksamisia pikkusten kanssa, ja muista huolehtia itsestäsi ja pyytää apua! Kiva että sulla on sisko tukena.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Olen tyytyväinen ja toivon että äiti saisi joka pv pienen hengähdystauon lapsistaan.
Ja viihteelle VÄHINTÄÄN kerran kuussa, mieluummin kaks. Toi äiti taukonsa ansaitsee ja sellasta aikaa minkä saa käyttää miten lystää.

Aivan näin! :) AP:lle tsemppiä! Kannattaa lähteä, niin sitten jaksaa paremmin!

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Aivan näin! :) AP:lle tsemppiä! Kannattaa lähteä, niin sitten jaksaa paremmin!

Yhteistyössä