Mitä mieltä tällaisesta äidistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme

Vieras
Hän sai todella nuorena lapsen, oli n.14vuotias. Synnytyksen jälkeen elämä alkoi jälleen, koulut alkoivat ja tyttö meni normaalisti syksyllä kouluun...

Valmistui peruskoulusta, pääsi ammattikouluun. Lähti toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, eli toisinsanoen ryyppäämään ja pitämään vain hauskaa. Ei valmistunut miksikään... Lastaan näki vain silloin tällöin, kuin itseään huvitti.

Koulu keskeytettiin ja tyttö muutti poikaystävänsä kanssa yhteen. Edelleenkin lapsi oli tytön vanhempien luona hoidettavana.

Nyt lapsi on jo 9vuotias ja asuu isovanhempiensa luona, kun "tyttö" viettää vieläkin railakasta elämää poikaystävänsä kanssa. Ei käy töissä, eikä tee mitään muutakaan, mitä kuuluisi jo 25vuotiaan ihmisen tehdä.

Tämä henkilö näkee vieläkin lastaan vain silloin kuin itseään huvittaa.

Mä en ymmärrä ENÄÄ yhtään tätä ihmistä, koska on jo aikuinen ja voisi ottaa vastuun lapsestaan. Enää ei voi tätä asiaa laittaa nuoruuden hölmöyden piikkiin.

Mitä te olisitte tehnyt vastaavassa tilanteessa?

Vaikea sanoa. Olisin pitänyt lapsen ja varmasti ollut hyvä äiti vaikka nuori olisin ollutkin. Mutta jokaisella on oma elämä, eikä kaikki olisi yhtä vastuullisia. Kyllä mun mielestä sen voi laittaa vielä nuoruudeen piikkiin, nuori se 25v vielä on. Ehkä lapsella on parempi olla isovanhempien luona, toivottavasti tuolla lapselle on kuitenkin ihan mukava lapsuus ja elämä vaikka äiti onkin tuollainen.

Ei abortin ehdottelijoille tullut mieleen että kenties raskaus on tajuttu vasta kun abortti on liian myöhäistä, tai kenties isovanhemmat eivät ole siihen suostuneet.

Lapsen on varmaan parempi olla isovanhemmillaan. Paitsi jos tän naisen ongelmat johtuu omista vanhemmista :/

Jos tämä tilanne on ok isovanhemmile, niin sanoisinpa että onhan se parempi lapselle että isovanhemmat pitävät hyvää huolta kun että tyttö asuisi hulttioäitinsä kanssa. Kaikki eivät osaa ottaa vastuuta lapsistaa ei edes aikuisena. Mutta miten tyttö on 9v. jos äiti saanut hänet 14-vuotiaana ja nyt on 25v. silloinhan tyttö olisi jo 11v?

Turha jossitella enää, tehtyä ei saa tekemättömäksi. Lapsen on parempi olla isovanhemmillaan kuin äidillään. Lapsen elämä on varmaa hyvää ja turvallista isovanhempien hoivissa ja äidin elämälle ei kukaan muu kuin hän itse mahda mitään. Surullista, mutta totta!

Alkuperäinen kirjoittaja vedä ite:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ihme:

Abortin.

Ai nyt kun se lapsi on 9-vuotias? No sit se abortti ei olis myöhäistä sunkaan kohdallas.

Olisitte-sana antanee mahdollisuuden olla jälkiviisas.

Sitä, mitä tekisin vastaavassa tilanteessa, en tiedä, koska itse en vastaavaan tilanteeseen voi millään joutua.

Alkuperäinen kirjoittaja gf:
Ei abortin ehdottelijoille tullut mieleen että kenties raskaus on tajuttu vasta kun abortti on liian myöhäistä, tai kenties isovanhemmat eivät ole siihen suostuneet.

Lapsen on varmaan parempi olla isovanhemmillaan. Paitsi jos tän naisen ongelmat johtuu omista vanhemmista :/

Se ei kyllä isovanhempien asia ole yhtään...
Mutta jos raskaus olisi huomattu vasta niin myöhään että aborttia ei olisi voinut tehdä niin sitten ei olisi muuta vaihtoehtoa ollut kuin kasvaa aikuiseksi ja huolehtia lapsesta.

Jos se on saanut 14-vuotiaana lapsen ja lapsi on nyt 9-vuotias, on tämä äiti nyt 23-vuotias... Kakara vielä itsekin, elämä edessä. Hienoa, jos isovanhemmat huolehtivat lapsenlapsestaan.

siis anteeksi sekosin laskuissa :D Ei siis 9vuotias vaan 11!

Raskaus muistaakseni todettiin silloin kun abortti oli liian myöhäistä tehdä...

Mä en jostain syystä pystyisi tekemään noin omalle lapselle, olisin kyllä jo itse tuossa iässä ottanut lapsesta ihan itse vastuun.

Isovanhemmat ovat kyllä ihan järkeviä.

Enkä oikein ymmärrä miksi tuo tyttö on muiden silmissä ollut aina niin pyhimys muissa asioissa, "kaikkien kaveri" ja taas minä en ole tullut tuon ihmisen kanssa ikinä toimeen. Vaistoan siinä just sellaista lapsellisuutta, hulttiomaisuutta ja epäluotettavuutta.

hyvä että tyttö saa elää nuoruuttaan, kun on isovanhemmat jotka voivat huolehtia vahinkolapsesta. Eikä se ole ollenkaan hullumpi vaihtoehto.. lapsi saa varmasti asua hyvässä kodissa, jossa hänestä huolehditaan. Parempi sekin, kun että asuisi elämänsä lastenkodissa.. äitihän voi ruveta äidiksi sitten myöhemmin ehkä tai toimia etä-äitinä..

Hän sai todella nuorena lapsen, oli n.14vuotias...

Nyt lapsi on jo 9vuotias ja asuu isovanhempiensa luona, kun "tyttö" viettää vieläkin railakasta elämää poikaystävänsä kanssa. Ei käy töissä, eikä tee mitään muutakaan, mitä kuuluisi jo 25vuotiaan ihmisen tehdä.

Opetellut laskentoa paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja gf:

Se ei kyllä isovanhempien asia ole yhtään...
Mutta jos raskaus olisi huomattu vasta niin myöhään että aborttia ei olisi voinut tehdä niin sitten ei olisi muuta vaihtoehtoa ollut kuin kasvaa aikuiseksi ja huolehtia lapsesta.

Kylläpä mä luulen, että 14-vuotiaan päätökset tekee sen vanhemmat, varsinkin kun on tuollaisesta toimenpiteestä kyse..

mun ex on tollanen paitsi sai ekan lapsensa 21vuotiaana minun kanssa ja tokan 23vuotiaan seuraavan naisystävän kanssa, juoksee baareissa pettää nykyistäänkin, eikä hoida kumpaakaan lastaan jotka ITSEKKIN tahtoi. niin mutta sehän on mies niin sitä ymmärretään, samanlaista naista ei. missä on tämän 9vuotiaan isä?? ihme pukki kun ei huolehdi lapsestaan

no mun äiti sai mut kakskymppisenä ja elämänsä kulki kuten tässä tarinassa ,minä kasvoin isovanhempien luona.
en mä varmaan mitään ihmeemmin tekisi.antasin lapsen kasvaa ja elää isovanhempien hoivassa.

14-vuotias on niin lapsi vielä, että vaikka on päätynyt (ehkä vanhempiensa kanssa keskusteltuaan) pitämään lapsen, niin mieli on voinut muuttua välillä. Minusta noin nuorelle raskaus+synnytys voi olla niin iso kriisin paikka, että en menisi tuomitsemaan. Kiintymyssuhdetta tuon kuvailemasi perusteella ei lapseen ole päässyt syntymään- ehkä järkytyksen, ehkä isovanhempien hallitsevan osan (ottaneet tavallaan vanhempien roolin olosuhteiden pakostakin) vuoksi. Vaikea sanoa, kun ei tunne tapausta.
Lapselle on hyvä, jos on turvallinen koti ja isovanhemmat. Äiti itse ehkä vielä joskus käy asiaa läpi, tai sitten ei. Mun kaveri kasvoi isovanhempiensa kanssa pitkälle kouluikään, tiedän myös toisen samanlaisen tapauksen, jossa vanhemmat oli ihan täysi-ikäisiä, mutta ilmeisen vahinkoraskauden hoitivat isovanhemmat.
Jollain tapaa tuo tytär todennäköisesti tulee käymään läpi sitä jossain vaiheessa miksi vanhemmat tai äiti ei kyenneet hänestä huolehtimaan, ihan niin kuin adoptoidut ja sijoitetutkin lapset.

kantanut vastuuni. en tosin harrastanut seksiä noin nuorena just sen vuoksi että tiesin etten aborttia voisi tehdö enkä ollut valmis äidiksi. olin 17v kun menetin neitsyyteni, silloin olisin jo voinut kantaa vastuuteni ja huolehtia lapsesta. onni tosin ettei vahinko käynyt silloin

Mä olen joskus pohtinut/miettinyt asiaa, kun tämä henkilö joskus kävelee minua vastaan. Nyt varsinkin asia on pyörinyt mielessäni, kun itse tulin äidiksi.

Mietin lähinnä lapsen elämää, että eikö ole hieman sekaisin pää, kun äiti on tuollainen mitä näkee silloin tällöin ja omat isovanhemmat ovat niitä "päävanhempia".

Lapsen isä mun mielestä tapailee myös lasta joskus. Jätti tytön samantien, kun sai tietää että tämä on pamahtanut paksuksi...

Yhteistyössä