Mitä mieltä tällaisesta arjeta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hennariikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hennariikka

Vieras
Vaimo töissä arkisin klo 7.30 - 16.30 (matkoineen), mies töissä arkisin klo 10.30-19.30 (matkoineen). Miehellä yleensä kolme lauantaita putkeen töitä klo 8.30-16.30, ja vastaavasti sitten arkena yksi vapaapäivä. Nyt joulun alla miehellä myös sunnntait töitä ja arkena sitten se 1-2 vapaata. Lapset on alakouluikäisiä ja näkeevät isäänsä arkisin töiden jälkeen 1-1½ tuntia. Viikonloppuisin sitten vähän enemmän, riippuen miehen töistä. Mies ei pääse juuri koskaan lasten harrastuksiin, vanhempainiltoihin yms.

Monille perheille tuo olisi varmaan ihan ok, mutta meitä se rasittaa. Lapset kaipaavat enemmän aikaa isänsä kanssa, samoin minä ottaisin kiitollisena vastaan lisäajan miehen ja koko perheen kesken.

Työpaikan vaihto ei kovin helppa tällä seudulla ole. Mutta pakko kai se on kohta jotain muutosta tehdä, ihan perheen hyvinvointia ajatellen.

Alkuperäinen kirjoittaja ökö:
Eikö mies käytä arkivapaitaan lasten kanssa? Silloinhan mies on jo kotona ottamassa pieniä koululaisia vastaan ja aikaa on myös lasten harrastuksille yms.

On toki arkivapaanaan yleensä iltapäivän / illan kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Aika paljon on kyllä töitä..
Ja ilmiselvästi ei hyvä kun sua pohdituttaa. Aika vaikea tilanne kyllä.

Tuntuu, ettei tilanteelle ole mitään tehtävissä. Miestä se ei haittaa niin paljon kuin minua. Minua harmittaa lasten puolesta kun tarvitsisivat kyllä enemmän isä-poika puuhailua ja harmittaa sekin, että arjen pyöritys on lähes kokonaan minun harteilla :/

Yhteistyössä