Mitä mieltä tällaisesta joululahjasta lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ajattelin lainata kirjastosta joitain kuvakirjoja, ja paketoida ne joululahjaksi lapselle :) Kuvakirjat ovat aika kalliita ostaa omaksi, joten ajattelin, jos vain lainaisi. Lapsi on 6 vuotias, eikä osaa vielä lukea itse, mutta katselee mielellään kuvakirjoja, ja pitää siitä kun luetaan ääneen.

Lapsi luulee, että kirjat ovat hänelle. Voi olla suurikin pettymys, kun ilmenee, että kirjat ovat vain lainassa. Eikö lahjojen ole tarkoitus olla saajalle omaksi????

Ihan hyvä idea, mutta itse ehkä kuitenkin antaisin pukin tuoda pussissa kirjat ja pukki sanoisi että tänävuona oli pukilla kaikki rahat loppu ja näitä kirjoja nyt hakenut kaikille lapsille lainaan. Todella kiva tuo idea on, itsekkin toteuttanut jouluna tuota kirja idea, mutta olemme lapsen kanssa yhdessä hakenut niitä kirjastosta ja laittaneet odottamaan hyllyyn jouluaattoa.:)

Mua kyllä lähinnä häiritsee tuossa se, että 6- vuotias katselee kuvakirjoja? Siis eikö kuvakirjalla tarkoiteta niitä "vauvakirjoja" joissa on pelkästään kuvia?

Minä toteuttaisin tuon ennemmin niin, että tänä vuonna lahjaksi saadut kirjat saisi seuraavana vuonna joku toinen lapsi, en lainaisi kirjastosta. Ekologisuus kunniaan, mutta ei lahja voi olla lainassa, ei se silloin ole mikään lahja.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22306596:
Minkäslaisia kirjoja se lapsi sitten "lukisi" jos ei kuvakirjoja? Tuskin ainakaan romaaneja... :D Kyllähän mauri kunnakset yms. on ihan kivoja tuon ikäisille.

Lastenkirjoja, siis esim. niitä Kunnaksia. Siis kun kuvakirjalla yleensä tarkoitetaan "vauvakirjoja" joissa ei ole tejstejä ollenkaan, vaan pelkkiä kuvia.

Kauheaa lahjapaperin haaskausta. Tulee halvemmaksi jos otat käytetyn kirjekuoren ja kirjoitat jonkun käytetyn paperin toiselle puolelle (lainakynällä tietty) lahjakortin, jolla lapsi voi itse hakea ne kirjat sieltä kirjastosta.

Lastenkirjoja, siis esim. niitä Kunnaksia. Siis kun kuvakirjalla yleensä tarkoitetaan "vauvakirjoja" joissa ei ole tejstejä ollenkaan, vaan pelkkiä kuvia.

Kuvakirja on kuvakirja, jos siinä on valtaosa kuvia. Kunnakset on kuvakirjoja. Lastenkirja on aika laaja käsite, lastenkirja voi olla kuvakirja, satukirja, tietokirja, helppolukuinen kaunokirjallinen teos, sarjakuva...

Kun liityt lasten parhaisiin kirjakerhoon saat muutaman kirjan lähetyshinnalla ja kun pyydät jonkun kaverin joka siellä jo on, liittämään teidät ja saatte kaveripalkinnoksi vaikka auton ja siellä ei ole tilauspakkoa, puolivuotta perut kirjat ja se on siinä.

Jos on pihi nihilisti kuten meitsi, niin kantsii liittyä kirjakerhoon. Meille tuli kaksikin mainosta, ei ostopakkoa, tervetuliais/tutustumispaketeista tulee 4 kirjaa, DVD, Playstation 2-peli, äänikirja ja Risto Räppääjä-jääkaappimagneetti :D. Kotiin kannettuna ja 12,80 € hintaan.

Tiätty liityin. Lapsille lisää lahjoja!

Jos on pihi nihilisti kuten meitsi, niin kantsii liittyä kirjakerhoon. Meille tuli kaksikin mainosta, ei ostopakkoa, tervetuliais/tutustumispaketeista tulee 4 kirjaa, DVD, Playstation 2-peli, äänikirja ja Risto Räppääjä-jääkaappimagneetti :D. Kotiin kannettuna ja 12,80 € hintaan.

Tiätty liityin. Lapsille lisää lahjoja!

Missä muualla kuin vaulla parhaissa ei ole ostopakkoa?