Mitä mieltä tällaisesta joululahjasta lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kysyin oman 6 v 10 kk ikäisen mielipidettä tästä asiasta.

Vastaus: "No ei semmosta voi...sehän olis ihan kuin kiusantekoa. Lahja on sellainen minkä saa ihan ikiomaksi ja kirjastoon voi mennä hakemaan kirjoja lainaksi ihan muuten vaan". Tulisi kuulemma paha mieli, jos saisi joululahjaksi sellaista mitä ei saa pitää.

Mä kysyin omalta 6 vuotiaaltani tuota ja vastasi, ettei tykkäisi kun pitäisi palauttaa. Mutta sanoi, että se olisi kiva lahja, jos vaihtaisin jonkun toisen kanssa noita meidän kirjoja niin ne toiselta saadut olis meille uusia ja omia.

Kysyin oman 6 v 10 kk ikäisen mielipidettä tästä asiasta.

Vastaus: "No ei semmosta voi...sehän olis ihan kuin kiusantekoa. Lahja on sellainen minkä saa ihan ikiomaksi ja kirjastoon voi mennä hakemaan kirjoja lainaksi ihan muuten vaan". Tulisi kuulemma paha mieli, jos saisi joululahjaksi sellaista mitä ei saa pitää.

Juu, ties lapsikin että silleen ei lahjoja anneta. Ja kyllähän noita lastenkirjoja voi saada tosi halvalla uutena kun osuu sopivasti kauppoihin. Mieki löytäny pojalle alennettuja.

[QUOTE="mä";22310825]Mä kysyin omalta 6 vuotiaaltani tuota ja vastasi, ettei tykkäisi kun pitäisi palauttaa. Mutta sanoi, että se olisi kiva lahja, jos vaihtaisin jonkun toisen kanssa noita meidän kirjoja niin ne toiselta saadut olis meille uusia ja omia.[/QUOTE]

Tuosta meilläkin tykätään. Ja sekin toimii, että vien nyt joulun alla kirjoja ja leluja kirppikselle, ja he saavat jouluna jotain uutta (heille uutta; kirjat esim. voi olla kirppikseltä peräisin) tilalle.

No ei oikein 6-vuotiaalle. Jos olisi alle 2-vuotiaasta, tosiaan kuvakirjoja lukevasta kyse, olisi vielä ihan okei. 6-vuotias on jo siinä iässä, että osaa itse toivoa ja odottaa lahjoja. Kirjat kannattaa lainata yhdessä joululukemisiksi.

Pukinkonttiin tai miten teillä lahjat tuleekaan, voi hankkia vaikka yhden kirjan, sellaisen, missä riittää luettavaa ja mitä voi pian opetella itse lukemaan. 6-vuotiashan on jo ainakin eskarilainen, joten lukeminen kiinnostaa kyllä. Enemmän tekstiä kuin kuvia ton ikäiselle jo!

Tosi hyvä idea. Luontokin kiittää. Tosin meidän 6-vuotias ei vielä oikein välitä noista kuvakirjoista, mutta siis jos teidän on vähän kehittyneempi, niin totta kai.