[QUOTE="vieras";23554812]Oletteko tehneet konkreettisia sopimuksia siitä, minkä pitäisi muuttua? Kirjoittakaa vaikka yhdessä paperille asiat, minkä on pakko muuttua, että pystyt jatkamaan suhteessa...tosin niin mekin yritimme. Ja lupasin antaa miehen yrittää vielä sen kerran, lupasin etten yhtään nalkuta enkä valita mistään vaan annan hänen yrittää, onnistuin myös lupaukseni pitämään. "Koeajan" jälkeen huomasin, että ei mikään ollut muuttunut. Mut kai siitä paperista oli se hyöty, että sen avulla mulle konkretisoitui, että mies ei lupauksistaan ja tahdostaan huolimatta kykene muuttumaan semmoiseksi, että minä voisin hänen kanssaan elää elämää, jota millään lailla voisi pitää normaalina parisuhde-elämänä.
Ja en siis todellakaan vaatinut mitään kuuta taivaalta, vaan että ihan semmoiset perusasiat, jotka jokaikiseltä muulta tuntemaltani päästään terveeltä aikuiselta ihmiseltä hoituvat ihan itsestäänselvästi, olisi toimineet. Niinkuin just säännöllinen peseytyminen ja hampaiden harjaus edes kerran päivässä.[/QUOTE]
Ei olla paperille laitettu, mutta muuten ollaan noista kyllä puhuttu monet monituiset kerrat.
Yksi mikä ärsyttää paljon, on se, että vaikka mies itse on sotkuinen ja minä siivoan jäljet täällä, niin hän valittaa heti jos olen vaikka jättänyt jonkun tavaran väärään paikkaan. Eli omia virheitään ei näe, vain toisen. Tässä iltasella taas vetäisin vähän herneet nenuun, kun siivosin lattialta haisevat sukat pyykkikoriin, lasten lelut, iltapalatarpeet pois, siivosin keittiön tms., sitten itse olin päivällä unohtanut huulipunani pöydälle josta lapsi sen sai ja vei isälleen. Se oli sitten niin kamalaa että siitä piti valittaa, vaikka minä täysin valittamatta olin tapani mukaan järkkäillyt ja siivoillut paikkoja. Minä olen siisti ihminen ja harvoin unohdan tavaroitani mihinkään vääriin paikkoihin, mutta jos niin käy, niin aina saan kuulla siitä. :-(
Yksi vaihtoehto olisi vaan sitten tyytyä ja alistua. mutta kun minä en oikein ole sellainen. Pärjäisin kyllä yksinkin.