Mitä mieltä tällaisesta miehestä kumppanina? Tykkäisitkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miinukset vie voiton, mun persoonallani. Olen itse tosi kiltti, rauhallinen ja tasainen, enkä kestä yhtään ämpyilyä tai ailahtelevaisuutta.

Mies on varmaan loistava isä, mut se on valitettavasti ihan eri asia, kuin että olisi loistava kumppani.

Itse oon haaveillut miehestä, joka aidosti tahtoisi jäädä lasten kanssa kotiin,mutta...Ei mun mielestä hoitovapaalla oleminen ole mitään plussaa, jos kotityöt kaatuvat pääsääntöisesti työssäkäyvän harteille! Ennemmin toi kuulostaa ihan silkalta lusmuilulta. Kyllä mäkin olisin mielelläni kotona vaikka kymmenen vuotta jos saisin keskittyä vaan lapsiin ja joku muu toisi rahat ja siivoaisi sotkut.

[QUOTE="milja";23552394]Sä voit muuttaa omaa asennettasi ja kasvaa aikuiseksi silleen, että et odota toisen olevan täydellinen ja vastuussa sinun onnellisuudestasi. Ole onnellinen siitä että olette terveitä, että teillä menee hyvin, että teillä on terveet lapset, että ei ole suuria suruja. Älä odota että mies olisi sinulle psykologi ja kiinnostunut kaikesta jaarituksestasi. Nauti siitä hyvästä seksistä, turvallisuudesta mitä mies voi antaa, ja pidä sitä rakkauden liekkiä yllä kun teillä sellainenkin vielä on, SEKSIN lisäksi![/QUOTE]

Kiitos, sinun vastauksesi antoi minulle ajattelemisen aihetta juuri sillä tavalla kuin tämän aloitukseni toivoinkin tekevän.

Hyviä, miettimisen arvoisia pointteja. Täytyisi arvostaa enemmän miehen hyviä puolia ja olla takertumatta miinuksiin liikaa, enhän itsekään ole täydellinen.

Nuo minua ärsyttävät asiat kyllä ovat, ainakin osa, minulle aika isoja juttuja...

[QUOTE="aapee";23552365]Sorry mutta en oikein ymmärtänyt tuota, että millä tavalla päättelet etten ehkä ole ihannevaimo, ja että osa piirteistä ei ansaitsisi miinusta? Voisitko hieman tarkentaa?[/QUOTE]

No, otetaan vaikka heti eka miinus käsittelyyn... Voidaan ajatella, että rakastava vaimo välittää miehestään edes sen verran, että jaksaa ihan pikkaisen välittää tästä, eikä sellainen ele tosiaankaan vaadi paljoa, että sen osoittaa. Minusta ei ole esimerkiksi kovin vaikeaa vaan heittää niitä miehen likaisia vaatteita pyykkikoriin, jolloin hän vaan yksinkertaisesti ottaa seuraavana päivänä puhtaat vaatteet kaapistaan, kun edelliset ovat likapyykissä. :)

Mitä jos sä vaan lopetat tekemästä kotitöitä itsekin? Laitat ruoan vaan itsellesi ja peset vaan omat pyykkisi. Mies vaikuttaa kuitenkin aidosti välittävän lapsistaan, joten tuskin hän heitä nälässä pitäisi koko päivää.

Jos sinulla ei ole mitään suurempia syitä, niin tod.näk sinulle käy niin että lähdet "sutta pakoon ja tulee karhu vastaan". Junttihan mies jollakin tapaa on, mutta juuri tuollaisia miehet on. Löydät liudan samanlaisia tilalle, mutta ILMAN noita poisitiivisia puolia. Ajattele sitä.

No, otetaan vaikka heti eka miinus käsittelyyn... Voidaan ajatella, että rakastava vaimo välittää miehestään edes sen verran, että jaksaa ihan pikkaisen välittää tästä, eikä sellainen ele tosiaankaan vaadi paljoa, että sen osoittaa. Minusta ei ole esimerkiksi kovin vaikeaa vaan heittää niitä miehen likaisia vaatteita pyykkikoriin, jolloin hän vaan yksinkertaisesti ottaa seuraavana päivänä puhtaat vaatteet kaapistaan, kun edelliset ovat likapyykissä. :)

"Rakastava vaimo"... minusta tuo kuulostaa enemmän rakastavalta äidiltä joka huolehtii pojastaan. :D

Jos lapsen isä on rasisti, tai sanoo mielipiteitään ja ennakkoluulojaan äänekkästi, tämä ei tarkoita että lapsta tulee rasisti. Äitinä minä sanoisin, että tuo on vain yksi näkökulma ja olisin toista mieltä. Selittäisin lapsille, että toiset ihmiset, kuten isänne, ovat joissakin asioissa ymmärtämättömyyttään suvaitsemattomia. Olisin itse toisenlaisena esimerkkinä. Jos tästä seuraisi yhteenottoja perheen sisällä,tai väkivaltaan, sen jälkeen vasta harkitsisin eroa tms.

Tuossa miehessä tiivistyy mun inhokkiominaisuuteni miehissä: kohtelee vaimoaan kuin tämä olisi hänen äitinsä.

Jos tuohon ei olisi tulossa muutosta, niin keräisin kyllä kamani ja lähtisin.

[QUOTE="vieras";23552830]Tuossa miehessä tiivistyy mun inhokkiominaisuuteni miehissä: kohtelee vaimoaan kuin tämä olisi hänen äitinsä.

Jos tuohon ei olisi tulossa muutosta, niin keräisin kyllä kamani ja lähtisin.[/QUOTE]

No juuri tuo on yksi suurimmista vaa'assani painava miinuksista.

En tässä nyt viitsi alkaa seikkaperäisemmin kertoa, mutta joskus tuntuu että mies ei ota tarpeeksi vastuuta kodin ja perheen asioista, ihan kuin olisin juurikin hänen äitinsä.

[QUOTE="Milja";23552741]Jos lapsen isä on rasisti, tai sanoo mielipiteitään ja ennakkoluulojaan äänekkästi, tämä ei tarkoita että lapsta tulee rasisti. Äitinä minä sanoisin, että tuo on vain yksi näkökulma ja olisin toista mieltä. Selittäisin lapsille, että toiset ihmiset, kuten isänne, ovat joissakin asioissa ymmärtämättömyyttään suvaitsemattomia. Olisin itse toisenlaisena esimerkkinä. Jos tästä seuraisi yhteenottoja perheen sisällä,tai väkivaltaan, sen jälkeen vasta harkitsisin eroa tms.[/QUOTE]

No minä en voisi kuvitella seurustelevani saatika olevani naimisissa rasistin kanssa.
Vaikka lapsista ei rasisteja tulisikaan, en ymmärrä miksi esim. joku suvaitsevainen ihminen haluaisi/pystyisi seurustelemaan rasistin kanssa.
Kuitenkin sen verran isosta erimielisyydestä kyse,että se varmaan heijastuu myös suhteeseen(tai näin ainakin meillä olisi).
Samoin kuin en haluaisi seurustella esim. ihmisen kanssa jolla on taipumusta pedofiliaan, ihmisen joka on ammattirikollinen, ihmisen joka olisi absolutisti ja ehdottoman alkoholivastainen jne.

En oikein mitään mieltä, kuulostaa mun mielestä ihan vaan normaalilta ihmiseltä. Jokaisella on vikansa..

Jos ap:lla itsellään menee miinukset yli plussien niin miksi kysellä muilta? Se oma mielipide, rakkaus jne. merkitsee. Ei se mitä muut on mieltä.

Joku joskus sanoi että kumppaniksi kannattaa valita ihminen jonka vikojen kanssa uskoo pystyvänsä elämään.

En oikein mitään mieltä, kuulostaa mun mielestä ihan vaan normaalilta ihmiseltä. Jokaisella on vikansa..

Jos ap:lla itsellään menee miinukset yli plussien niin miksi kysellä muilta? Se oma mielipide, rakkaus jne. merkitsee. Ei se mitä muut on mieltä.

Joku joskus sanoi että kumppaniksi kannattaa valita ihminen jonka vikojen kanssa uskoo pystyvänsä elämään.

Näinhän se on, mutta osa vioista on tullut vasta myöhemmin ilmi, jokainenhan näyttää alussa parastaan... vaikkakin seurustelimme aika pitkään ennen yhteen muuttoa.

Tuolla tavalla listattuna nuo miinukset näyttää pahoilta, mutta kuinka paljon ne todellisuudessa sitten on totta? Älä pahastu, mutta joku toinen voisi olla välittämättä niistä.

Plussia oli samoja kuin omalla miehelläni, ja kyllä ne niin hyviä plussia on, että yrittäisin kehittää suhdetta. Ja itseäni.

[QUOTE="aapee";23552866]No juuri tuo on yksi suurimmista vaa'assani painava miinuksista.

En tässä nyt viitsi alkaa seikkaperäisemmin kertoa, mutta joskus tuntuu että mies ei ota tarpeeksi vastuuta kodin ja perheen asioista, ihan kuin olisin juurikin hänen äitinsä.[/QUOTE]

Minusta tämä ei todellakaan ole mikään pikkuasia jonka tuosta vaan voi jättää huomiotta niinkuin jonkun satunnaisen lattialta löytyvän likaisen sukan. Koska mulla on kokemusta samasta ja tuo ei mitenkään voi olla vaikuttamatta parisuhteen dynamiikkaan ja mm. seksihaluihin miestä kohtaan, jos itselle ei ole parisuhteessa tavallaan tilaa tasavertaisena aikuisena ja naisena, vaan ainoastaan äitinä ja vastuunkantajana. Ei semmoista miestä, joka saa tuntemaan olon murrosikäisen nalkuttavaksi äidiksi, kertakaikkiaan pysty haluamaan kovin pitkään, vaikka se olisi sängyssä mikä peto. Etenkin, jos jo niin perusasiasta kuin hygieniasta täytyy muistuttaa kuin pikkulasta.

Ymmärrän hyvin halusi saada muutos asiaan. Minusta tuossa tilanteessa oikeasti mies on saatava havahtumaan. Tuskin teillä on ongelmana se, että mies ei tee asioita juuri sinun haluamallasi tavalla, vaan se, ettei hän tee niitä ollenkaan vaan ne ihan perusasioita, kuten hygienia ja yhteisten menojen muistaminen, myöten, jäävät sinun vastuullesi.

Jotenkin pitäisi saada tilanne nyt sellaiseksi, että jos mies yrittää luistaa vastuustaan, se kalahtaa hänen, ei sinun nilkkaan. Esim. jos hän ei kuuntele mitä puhut, niin et enää muistuta menoista ollenkaan, mies saa sitten selitellä miksette tulleet. Tai yrität vaan venyttää pinnaa ja jätät ne miehen ja lasten pyykit pesemättä (koska mies kotona olijana luultavasti on se, jolle ennemmin tulee vastaan tilanne, että lapsillekaan ei ole enää puhtaita vaatteita). Hommaat itsellesi töihin jotain muuta ruokaa ja jätät ruoanlaiton miehen vastuulle, pakkohan sen on jotain ruokaa tehdä itselleen ja lapsille, jos sinä et sitä tee! Jos joku ihmettelee, miksi teidän lapset kulkee paskaisissa vaatteissa, niin sanot vaan että mies on kotona, se ne puki.

[QUOTE="aapee";23552951]Näinhän se on, mutta osa vioista on tullut vasta myöhemmin ilmi, jokainenhan näyttää alussa parastaan... vaikkakin seurustelimme aika pitkään ennen yhteen muuttoa.[/QUOTE]

Ainakin ärtyneisyys, tehottomuus ja se ettei huolehdi itsestään saattavat myös olla oireita masennuksesta, ahdistuneisuudesta ym.

Yhteistyössä