Mitä mieltä tämmösestä kaverista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mulla on yks omasta mielestäni tosi hyvä ystävä, joksi hän myös minua kutsuu.. Meillä on suht samanikäisiä lapsia, erotus vain se että hällä ylikiltit tytöt ja mulla vilkkaamman puoleiset pojat. Ollaan asuttu aika lähekkäin jo puolisen vuotta, ja oltu yhtäaikaa jopa mammalomallakin.Mutta...
Hän ei ole KERTAAKAAn käynyt meillä lasten kanssa. aina jos hän tulee kylään hän tulee illalla, yksin. Me ollaan käyty siellä nyttemmin kyllä vähemmän kun mielestäni suhtautuminen lapsiini on aika ynseää..
He kyllä kyläilevät miltei päivittäin kaikkialla muualla, kaikkien muiden ystävien luona muttei meillä, Ja niillä muillakin ystävillä on siis vain niitä rauhallisia tyttölapsia.

Onko tässä nyt hivenen dissauksen makua teidän mielestä? Hän on joskus aikoinaan sanonut inhoavansa vilkkaita poikia (onneks hällä siis vain tyttöjä), joten johtuuko siit? olemme lapsiemme kummeja myös puolin ja toisin, mutta hän ei osoita mitään kiinnostusta minun lastani, siis hänen kummilastaan kohtaan. Yhdellä kaverilla on poikalapsi, tosin pieni ja sitä hän paijaa aina kovastikin, mutta minun lastani ei ollenkaan. Toki on mukava jos ja kun olen AIKUINEN ystävä jonka luona voi kyläillä ilman niitä lapsia. mutta minusta on outoa ettei hän koskaan ei ikinä ole käynyt meillä lapsiensa kanssa, vaikka muualla käykin.

Alkaa tosissaan tuntumaan että meidän pojat on hälle rasittavuus eikä hän halua selvästikään tässä käydä. muutaman kerran olen asiaa ihmetellyt ja hän on vain naurahtanut, kommentoimatta asiaa mitenkään... Mitäs tekisitte? jos lapseni ei hänen kontrollifriikkimäiseen rauhaisaan eloonsa sovi, niin minusta tuntuu että sitten myöskään minä en halua hänen ystävänsä enää olla, niin harmilliselle kuin se tuntuukin. Mutta tuntuu vain oudolle tämä homma, että minä kelpaisin mutta lapseni eivät.

Mulla on viis lasta joista kaks on vilkkaita poikia eikä tytötkään oo rauhallisimmasta päästä.. Mun tutulla on neljä lasta joista kolme poikia. En halua tätä tuttuani meille kylään kun hänen lapset kuolaa kaikki lelut, sössöttää, hakee aikuisten huomiota ja heidän olemus on epäsiisti..

no tuota..mun lapset ei oo epäsiistejä, ei kuolaa lelula sen enemään mitä nyt yksvuotiaalta voi odottaa, ei hae aikuisten huomiota, sössöttää aivan varmasti ikäisekseen. ootpa outo :O

Kuulostaa siltä, että kaverisi ei ehkä jaksa katsoa vilkkaita poikiasi, mutta ei uskalla sitä myöntää. Itsekin myönnän, että olen hieman samanlainen ystäväni kanssa, jolla on vajaa 3-vuotias poika. Poika on myös kummipoikani. Poika on vilkas, äiti ei saa häntä kuriin (eikä oikeestaan jaksa yrittääkään aina) ja aina kun he ovat meillä, lapsi paiskoo ovia, juoksee ja kiljuu. Pelkäsin varsinkin, kun oma vauvani oli ihan pieni, että riehuva 2-vuotias satuttaisi vahingossa vauvaa. Nyt en ehkä niin paljon pelkää enää oman lapseni puolesta, mutta ei ole kivaa, kun lapsi riehuu koko ajan ja on kovin huomionkipeä.

no mutta ihmettelenkin että kuinka voi olla hyvä ystävä jos ei tuommoista voi sanoa suoraan? ja sitäpaitsi minun mukanani tulee lapseni, ovat he sitten vilkkaita tai ei.

Tsemppiä ap:lle, tiedän tuon kun itsellä vilkas poika ja kaverilla rauhallinen, tosin myös poika. Mietin vaan kun jotkut luulee olevansa jotenkin parempia sen takia, tiedä sitten.. Itse en kyllä usko että kävisin tuollaisella kylässä. Ja mielestäni lapset saa myös näkyä ja kuulua, tosin tietyissä rajoissa eli ei saa hajoittaa mitään tai satuttaa ketään.

ehkä ystäväsi haluaa olla sinun ystäväsi ja lapset eivät suoraan kuulu samaan pakettiin. Hänhän jättää omat lapsensa kotiin, kun tulee teille. Ehkä se on hänen lepohetkensä omista lapsistaan. Kyllä minäkin mielelläni käyn joskus kavereillani kylässä ilman lapsiani. Hän ei ole kuitenkaan kieltänyt poikiasi tulemasta mukaan, kun vierailette hänen kodissaan. Silloinhan asia olisi aivan eri juttu.

Voiko olla kyse ihan siitäkin, ettei hänen tytöt tykkää leikkiä poikien kanssa? Kun kerran käy teillä ilman lapsia, niin tuskin itse täysin inhoaa teidän lapsia.. Toki se voi olla haastavaa kyläillä perheissä, joissa monta vilkasta poikaa. Meillä on kolme poikaa ja tyttö. Kun tänne tulee vielä kolme, neljä poikaa lisää niin aikuisten keskusteluista ei aina meinaa tulla mitään ja se on ärsyttävää. Itsekään en siis ota mielelläni meille perhettä, jossa neljä vilkasta poikaa, hyppivät sohvilla ja lastenhuoneissakin on vierailun päätyttyä vähintään pari lamppua rikki ja sänky keskellä huonetta. Oikeasti! Oman porukan kesken riehuminen pysyy vielä jollain lailla hallinnassa, onneksi.

Vilkkaiden tyttöjen äitinä ajattelin kans et jospa ei lapsilla leikit mene yksiin ja siksi hän tykkää käydä ilman.
Toisaalta, ainakin itselle on poikien maailma vieraampi kun ei itsellä niitä poikia ole ja siksi en ole kovin luonteva poikien seurassa.
Ja kavereiden pojista on "läheisimpiä" ne jotka tulee juttelee ja selittää asioita, ne on tulleet tutukis. Kun taas esim. oma kummipoika vastailee kovin yksitavuisesti ja jotenkin se yhdessäolo ei ole silleen helppoa kun muutaman muun kaverin poikalapsen seurassa jotka on kovin sosiaalisia, ei se tarkoita ettenkö kummipojasta tykkäis.

No mä sanon rehellisesti , että ei kuulosta kivalta kaverilta! Jos on joskus jopa sanonut ääneen että vihaa vilkkaita poikia. odotappas kun hänen niin-ihanat-tytöt tulevat murrosikään, ja sinun pojat ovatkin ihan helppoja siinä vaiheessa, sitten voit sanoa hänelle että vihaat murkkutyttöjä, joten et halua tulla kylään.

Niin, ja jos hän tosiaan VIHAA poikia, niin miksi on suostunut sinun poikasi kummiksi???
Minusta tuo on dissaavaa käytöstä, ja hän yritää osoittaa sinulle olevansa jotenkin parempi, koska hänellä on tyttöjä, ja vieläpä rauhallisia.
Veemäinen kaveri suoraan sanottuna. Kysy häneltä suoraan uudestaan ja katso millaisen vastauksen saat.
Loukkaavaa jos ei osoita minkäänlaista kiinnostusta sinun lapsiasi kohtaan, varsinkin jos yksi on kummipoika.

toki sulla on oikeus valita ystäväsi ja jos et tästä ystävästä pidä niin sulla on oikeus irtisanoa ystävyys.

ja sillä ystävälläsi on oikeus valita ystävänsä ja se ilmeisesti pitää susta mutta ei siitä miten kasvatat lapsesi.

rivien välistä tulee ilmi stereotypioita : ylikiltit tytöt, vilkkaat pojat...

saako esim. seistä kyläpaikassa sohvapöydällä?
en usko että ketään häiritsee jos lapsi on vilkas. Se, miten äiti suhtautuu siihen vilkkauteen ja isä. Eli opettaako lastaan kunnioittamaan muita ihimisiä. Käskeekö lapsensa alas kyläpaikan sohvapöydältä vai toteaako että "sillä on diagnoosi" tai se on vaan vilkas, eikö oo hauskaa.

voiko olla, että ei tiennyt vihaavansa poikalapsia kun alkoi kummiksi, vaan on vasta sen jälkeen huomannut, miten pojista kasvatetaan röyhkeitä ja huonokäytöksisiä suomessa? eihän muualla kaveripiirin suosio ole sitä suurempi mitä suurisuisempi, paskempi, ikeämpi ja huonokäytöksisempi ja öykkärimäisempi on?

No ei se täällä purkamalla parane. Kysypä uudestaan kaverilta ja jos meinaa taas kiertää kysymyksen niin sanot tyyliin 'anteeksi mutta mua häiritsee tää asia, voisitko vastata rehellisesti'. Syytät kaveria siitä että on huono kaveri kun ei sano suoraan mutta kyllähän se toimii molemmin päin.

Mä en myöskään pidä ylivilkkaista poikalapsista. Eli en myöskään kyläilisi ellei olisi pakko. Ei kiinnosta olla missään missä jotuu pelkäämään lenteleviä pikkuautoja jne.

Jos hän ei halua/uskalla tuoda lapsiaan villien lasten kanssa samaan talouteen, niin miksi pitäisi?
Siis varmasti hän vois hammasta purren niin tehdäkin, mutta miksi turhaa aiheuttaa kaikille turhaa stressiä? Kai sinun lapsilla on muitakin mahdollisuuksia tavata muita lapsia?

[QUOTE="vieras";27838762]No mä sanon rehellisesti , että ei kuulosta kivalta kaverilta! Jos on joskus jopa sanonut ääneen että vihaa vilkkaita poikia.[/QUOTE]

:D Meilläpäin lähes kaikki paheksuu riehakkaita poikia, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Rasittaviahan ne pidemmän päälle on. Tosin niin on varmasti vilkkaat tytötkin.

Itse olen vielä lapseton, ja mies ihan oma-aloitteisesti sanoi että tulee kiroamaan syvään jos tulee yli 1 poikalapsi tähän talouteen IKINÄ. Mutta minkäs sille mahtaa, se jää nähtäväksi tuleeko vai ei :D

Jos kaverisi ei pidä vilkkaista pojista niin mitä sitten? Jos hän ei mitenkään ylikorosta asiaa. Ehkä hänen tyttönsäkään eivät viihdy pooikiesi kanssa.
Mä en jaksa kiljuvia poikia, en myöskään pidä kaverini tytöstä joka tunkee suuhun, hyppii pöydillä jne. Järjestän tapaamiset niin että tyttönsä ei ole mukana.

Yhteistyössä