Mitä mieltä tästä? lapsi pk:n 1-2pvä vko 2kk ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cukkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cukkis

Vieras
Olen itse päiväkodin työntekijä ja vastustan omia periaatteitani vastaan että jättäisin lapseni hoitoon kun uusi vauva syntyyn. Haluisin että lapseni saisi olla kotona ja nauttia meidän kanssa olemisesta. Ja eteti häntä raijata hoitoon sen takia että saisin olla rauhassa vauvan kanssa...ei ei ei. Vaan isosisarus kuuluu kokoonpanoon ja sillä siisti.

Mutta nyt kävi tänään ajatus kun oltiin miehen kanssa laattakaupoilla, ollaan rakentamassa. Ja ehkä just päästään muuttamana ennen uutta vauvaa...?!
(poika oli hoidossa isovanhemmilla sen aikaa)

Että jos jättäisinkin pojan hoitoon 1-2pvä viikossa maalishuhtikuuksi....äitislomani alkaa maaliskuun alussa. On jo tuttu paikka ja viihtyy siellä. Niinä päivinä kun poika olisi hoidossa voisin tilailla tavaraa ja ja käydä kaupoilal hakemasta sitä...kun nyt alkaa tää pinei ripellys joka on enempi minun heiniä kun miehen.
Parempihan tuon lpasen on olla hoidossa ja leikkiä ja nukkua siellä näällöisesti se päivä kun juosta äidin mukana kaupoilla...missä ei viihdy.

Vai onkohan tääkin ihan tuomittavaa????

Siis meneehän se poikakin mukana kaupoilla mutta ei se lapsesta ole varmana mukavaa.... kyse on just 2 vee täyttävästä

antaisin olla hoidossa sen pari kuukautta. Meillä ainakin 2-vuotiaan kanssa ihan kamala mennä kauppaan, alkaa huuto jo heti kaupan oviaukolla. Muistelen et esikoisen kanssa aikoinaan oli ihan sama juttu, meni kyllä sitten ohi, mut jus tossa 2-vuoden paikkeilla iski taaperoon kauppakammo ;)

Eli itsekin olet aikaisemmin tuominut, mutta nyt ku tuleee omalle kohdalle, se on sallittua? Itse olen yhden lapsen äiti, ja jos toinen tulee, aion jatkaa tämän vanhemman päivähoitoa ainakin osittain. Mielestäni sen on myös lapsen etu. Meilöä myös 2-vuotias ja ihan tuskaa käydä kaupoilla, joskun yritän piipahtaa rautakaupassa, ei tuu todellakaa mitään, rakennamme myös.

No, jos tuomitset ne, joilla on isompi hoidossa kun vauva syntyy/on pieni, niin en ymmärrä miksi veisit oman lapsesi hoitoon jotta voisit shoppailla :o
Lapsi kun ei kärsi siitä, että käy kahdesti viikossa kaupoissa. Sehän on ihan normaalia elämää.

Mun henk.koht. mielipiteeni on se, etten tuomitse ketään joka vie tai on viemättä lapsensa hoitoon. Mutta tuntuu kummalliselta ja naurettavalta, että joku, joka tuomitsee ns. virikehoidon jos kotona on pienempiä lapsia, vie kuitenkin oman lapsensa hoitoon että pääsisi ostoksille :D

niin ehkä olenkin vaan shoppailemaan menossa kun taloarakennamme.... ei siellä kaakeli kaupoissa varmaan kamalasti kaakeileita katsella 2 vuotiaan kanssa.

Sisi itse en veisi lastani hoitoon ja jos sana olal kotona....jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee asian. Mutta siis nyt on vaan kyse näiden asiointi päivien takia miksi pojan pitäisin 2kk pidempään hoidossa kerran pari viikossa.

Ja siihen hain vastauksia...onko sekin tuomittavaa kun lapsella on jo hoitopaikka. Missä on ollut...

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
niin ehkä olenkin vaan shoppailemaan menossa kun taloarakennamme.... ei siellä kaakeli kaupoissa varmaan kamalasti kaakeileita katsella 2 vuotiaan kanssa.

Sisi itse en veisi lastani hoitoon ja jos sana olal kotona....jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee asian. Mutta siis nyt on vaan kyse näiden asiointi päivien takia miksi pojan pitäisin 2kk pidempään hoidossa kerran pari viikossa.

Ja siihen hain vastauksia...onko sekin tuomittavaa kun lapsella on jo hoitopaikka. Missä on ollut...

Ei tuo tuomittavaa ole. Mutta mielestäni noin toimiva ei voi tuomita muitakaan virikehoitoa käyttäviä: jokaisella kun on syynsä siihen. Toisella uupumus vauvanhoidon takia, toisella se että pääsee kahdesti viikossa kaakelikauppaan...Eli jos itsekin käyttää virikehoitoa, niin ei voi tuomita toisia samoin toimivia. MUN mielestä.

siis en ole välttämättä tuominnut ketään puhuin siis itsestäni että on minun periaatteitani vastaan. Että itselläni sotii vastaan viedä lapseni hoitoon. Ja ymmärään kyllä että jotkut vie lapsensa hoitoon....vaikka onkin vauvan kanssa kotona.

Yhteistyössä