Mitä mieltä te olette kun itselle tuli morkkis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamala ihminen sittenkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kamala ihminen sittenkin

Vieras
Eräs hyvä ystävä kysäisi jos olisin ottanut heidän kaksi poikaa hoitoon tässä illalla kolmeksi tunniksi ja en kertakaikkiaan jaksanut itse joustaa ja ottaa niitä tähän.
Hoidan hänen lapsiaan usein tuntia puoltatuntia kun hän käy kaupassa tai hoitaa asioitaan. Viimeksi lapset olivat hoidossa viime perjantaina sen yli kolmetuntia.

Mielelläni otan ne tuohon leikkimään, mutta nyt olin vain niin väsynyt ja omat kauppareissutkin piti tehdä.
Olen töissä kehitysvammaisten lasten ja nuorten parissa mm. autistien. Työ vie kyllä mehut ja olen aika poikki kun töistä pääsen.
On vielä omatkin lapset siinä ja kotityöt hoidettavana.
Yleensä autan aina, mutta nyt en ja tuli morkkis...olenko kamala ystävä?

Tuntuu jotenkin pöntöltä, mutta en voi muutakaan kun aina ei vaan jaksa. Hänen lapsensa ovat vielä tosi vilkkaita. Toki ei omatkaan mitään enkeleitä ole, en sitä tarkoita, mutta tuntuu että joka kerran jotain hajoaa kun ovat täällä.

Ja nyt oli vielä sellainen tilanne, että hänen avopuolisonsa olisi voinut jäädä lasten kanssa, mutta se ei kuulemma käynyt kuitenkaan jostain syystä.
Joutui nyt siis ottamaan lapset mukaansa tuolle reissulle mihin lähti...

Heitä se morkkis mäkeen :)
Vielä vähemmän kannattaa huonoa omaatuntoa kantaa jos avopuoliso kerran olisi voinut olla lasten kanssa.
Kyllä hyvä ystävä ymmärtää ettei aina jaksa. Eihän se muuten mikään todellinen ystävä olekaan.
Olisikohan vähän hyväksikäytön makua :whistle: kun aika useinkin tuntuu sulla lapsiaan hoidattavan.

Mielummin sanot suoraan, jos et jaksa, kuin että valitat sitten omaa väsymystäsi. Tietty jos kaverilla olisi joku pakottava meno esim. sairaalaan tai vastaavaa, mutta jos siis normaalista kauppareissusta jumpasta yms kyse, niin parempi vain suoraan sanoa, että ei tällä kertaa.

Yhteistyössä