Mitä mieltä te olette näistä lasten vakuutuksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei ole eikä ole tarvittu. Minkä sairauden hoitoon olette tarvinneet, te joilla käyttöä on ollut? Meillä esikoinen oli korvatulehduskierteessä, mutta saimme hoitoa ja putkituksen nopeasti myös julkiselta puolelta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:
Meillä ei ole eikä ole tarvittu. Minkä sairauden hoitoon olette tarvinneet, te joilla käyttöä on ollut? Meillä esikoinen oli korvatulehduskierteessä, mutta saimme hoitoa ja putkituksen nopeasti myös julkiselta puolelta.

Meillä on kaksi korvakierrelasta, on päästy suoraan erikoislääkärille ja putkitukseen just sillon kun meille sopii.
Esikoisella epäiltiin pienenä astmaa ja nytkin on joitain allergioita.

Itse en tykkää julkisella käydä ellei ole pakko, yksityisillä lääkäriasemilla saa järjestään parempaa palvelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:

no kun on sattunut tapaturma, niin yksityiselle pääsee jonottamatta, röntgeniin pääsee nopeasti jos tarvetta jne. Ja on kokemusta myös julkiselta puolelta, kun 6- vuotiaan kanssa jonotettiin tuntikausia, kun oli luunmurtuma jalassa...

No ainakin tapaturmavakuutus, sehän ei maksa kuin joitakin euroja vuodessa. Kannattaa katsoa, mikä on hoitokulujen ja haittakorvauksen enimmäiskorvausmäärä, niitä kannattaa vähän nostaa minimistä, jos se on mahdollista. Kuolinkorvauksen ei lapsilla yleensä tarvi olla kovin suuri.

Sairauskuluvakuutuksen tarpeellisuus riippuu esim. siitä, miten paikkakunnallanne toimii julkinen terveydenhuolto, onko kauheet jonot aina, onko lääkäreitä tarpeeksi jne. Vaikka eipä tuo julkisen puolen sairaanhoitokaan ilmaista ole (poliklinikkamaksut, sairaalapäivämaksut).

Itse ottaisin sairauskuluvakuutuksen lapselle ainakin muutamaksi ensimmäiseksi vuodeksi. Ja tapaturmavakuutuksen siihen rinnalle (ei omavastuuta, toisin kuin sairauskuluvakuutuksessa).