mitä mieltä viikin latokartanosta,kannaattaako muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina80"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina80"

Vieras
onko kokemusta viikin latokartanosta? millaista aluetta asua? onko hyvät palvelut lapsiperheille? entä liikenneyhteydet. olen kuullut että alueella olisi hyvät lenkkeilymaastot ja paljon koiria.

alueelta saisimme ehkä vuokra-asunnon , mutta ei tietoa oikein millainen paikka on.

Kuuluu varmaan Helsingin laadukkaimpiin asuinalueisiin. Me ollaan asuttu yli 5 vuotta. Kauppoja ei kyllä ole joka kulmalla, mutta Prismaan pääsee suoraan bussilla joka on lähellä. Koiria on varmaan joka huushollista. Erittäin laadukas ja rauhallinen alue. Viikkihän on ekoaluetta alkujaan. Siellä on yliopistokampus, Gardenia ja esim. eläinsairaala. Loitavat bussiyhteydet eikä juoppoja.

SUOSITTELEN EHDOTTOMASTI!

Itse olen asunut kaksi vuotta ja viihdyn hyvin. Valintatalo, Siwa, Alepa ja Prisma löytyvät ja etäisyydet ovat lyhyet. Busseilla pääsee hyvin joka suuntaan ja kun tuo Jokeri2 joskus valmistuu niin yhteydet vain paranee. Asukastoiminta on aika aktiivista, http://kaupunginosat.net/viikki/ , siellä on aina kaikkea kivaa lapsiperheille ja miksei muillekin.

Koiria täällä tuntuu olevan joka toisella ja ilmeisesti jonkinlaista harrastusmahdollisuuttakin löytyisi. Ainakin isompi porukka kerääntyy välillä yhteen harjoittelemaan vierellä kävelyä yms. Ulkoilumaastot ovat hyvät ja erilaisia polkuja löytyy paljon. Talvella hiihtoladut alkavat parhaassa tapauksessa lähes takapihalta ja kesällä on vartissa lenkkeilemässä lehmien keskellä. Lisäksi löytyy monitoimitalo, jossa pääsee yliopistoliikunnan kautta kuntosalille tai ryhmäliikuntatunnille. Tennis- ja jalkapallokenttäkin löytyy sekä iso iso puisto, jossa voi lennätellä leijaa tai heitellä frisbeetä. Jossain vaiheessa pitäisi ponitallinkin siirtyä tänne, joten ratsastaminenkin onnistuu piakkoin. Lapsille täällä on paljon leikkipuistoja, joissa viihtyy myös vähän isommatkin.

Ainoa "vika" on, että alueen lapset alkavat pikkuhiljaa lähestyä teini-ikää, joten niistä saattaa olla lähinnä meluhaittaa. Ainakin vielä alue on todella rauhallista, eikä teineistä ole ollut mitään haittaa. Lisäksi yhteydet muualle on hyvät, joten voi olla, että nuoriso remuaa sitten jossain muualla.

Palveluista kaipaisin tänne k-kauppaa Pirkka-tuotteiden takia mutta muuten olen tyytyväinen. Laiskoina päivinä voi mennä syömään kampusalueen ravintoloihin, joita on jopa 6 ja joista ainakin yksi on auki myös kesäisin. Lisäksi Gardeniassa toimii viihtyisä lounasravintola, eikä hinnatkaan ole päätä huimaavia. Itse olen varsin ihastunut alueeseen, eikä minulla ole mitään kiirettä täältä pois :)

ihastunut, onko bussiyhteydet mielestäsi noin hyvät`? katsoin kartasta että latokartanoon menee tasan kaksi bussia 68 ja 57. ei mielestäni hyvät yhteydet. jokeribussille on varmaan 3km matkaa latokartanosta, joten ei sekään ihan lähellä.

kyllä monessa muussa paikassa julkinen liikenne on parempi, jopa itä-vantaalla.

Lehdessä oli juttua, kuinka vaikea tuolla on liikkua bussilla vaunujen kanssa. Paljon vauvoja, vähän busseja. Usein vaunupaikat kuulemma täynnä jo päätepysäkillä!

Ei toivoa hoitopaikasta, hurjat jonot. Jollekin ehdotettu hoitopaikkaa suomenlinnasta! Siwa on kallis, valikoima pieni. Kulkeminen täältä vaikeaa. Keskustaan 40min! Kämpät kalliita!

Ulkoilimahdollisuudet hyvät. Vain vähän maahanmuuttajia. Pihlajamäen terveysasemaan olen ollut tyytyväinen.

68 menee täältä rautatieasemalla, 57 Käpylän kautta Munkkivuoreen. 79:llä pääsee vartissa Herttoniemeen ja Malmille (junalle), Siilitielle ja metroon alle 10 min. 506 vie Otaniemeen ja Pohjois-Tapiolaan, 550:lla on hetkessä Itäkeskuksessa ja Leppävaaraan menee puolisen tuntia, Oulunkylän asemalle menee vajaa 10 min. Lahden väylältä pääsee kätevästi Vantaan puolelle. Valintatalon kohdalta on Jokerin pysäkille matkaa 1,2 km ja jos sitä ei jaksa kävellä niin bussi menee siitä ohi noin 5 minuutin välein. Sieltä ihan perimmäisestä päädystäkään ei tule kuin 2,5 km, joten minusta nuo etäisyydet nyt eivät ole kauheat kävellä tai mennä bussilla. Vaunuilijoita on paljon ja välillä tunkua kyytiin olisi enemmän kuin tilaa mutta suht harvoin on osunut omalle kohdalle. Yleensä syynä on ollut liian leveät rattaat, koska jostain syystä nuo bussit ovat suunniteltu todella tyhmästi vaunuille tarkoitetusta kohdasta. Uusissa busseissa on kyllä enemmän tilaa ja kun varaa reissulle vartin enemmän aikaa niin varmasti mahtuu kyytiin :)

Kyllä minä noita aika hyvinä yhteyksinä pidän ja, kun vuorovälit on lyhyet niin ei tarvitse edes odotella busseja tai tarkastella aikatauluja. Sen, kun kävelee pysäkille. Ruuhka-aikoina tietty busseissa on ruuhkaa mutta sitä varten meillä menee ylimääräinen vuoro keskustaan.

Itse katselen Latokartanoa ulkopuolisena, joten näen ehkä enemmän vain niitä huonoja puolia: liikenneyhteydet minun mielestäni huonot (tosi täydet bussit ainoa kulkumahdollisuus, jos ei ole autoa), kauppatarjonta huono (Latokartanon perukoilta on melkoinen matka Prismaan), terveyskeskukseen matkaa, päiväkodit aivan täynnä (tiedän, kun olen itse samalla alalla, mutta toisella alueella).

Toisaalta luonto lähellä, hyvät ulkoilumahdollisuudet, siistit ja uudet talot ja lähialueet, ei alkoa.

Itse asun Kivikossa, jolla on kyllä huono maine, mutta täällä on erittäin hyvät liikenneyhteydet, palvelut, oma terveysasema jne. Kannattaa siis miettiä, mitä arvostat ja mistä olet valmis luopumaan. Helsingissä ei taida olla sellaista asuinaluetta, jossa kaikki olisi täydellistä ja hinnat kohtuulliset :-)

itse asuin pienen lapsen kanssa Latokartanossa. Terveysasema lopetettiin ja piti matkustaa hankalasti bussilla Pihlajamäkeen, joka on melkoista slummia. Bussiin ei useinkaan mahtunut, joten matkaan piti lähteä monta vuoroa etukäteen. 68 myös täyttyi heti päättärillä, eli jos vaunujen kanssa liikkuu julkisilla, kannattaa muutttaa päättärin viereen.

En allekirjoita ollenkaan tuota "vähäistä maahanmuuttajien määrää" "laadukkaasta asuinalueesta" nyt puhumattakaan. Latokartano on nimittäin rakennettu niin, että omistusasunnot ovat rinta rinnan erilaisten tuettujen asumismuotojen kanssa, eli kaupungin vuokra-asuntojen ja erilaisten säätiöiden ylläpitämien vuokra-asuntojen kanssa. Ja tämä näkyy asukasrakenteessa. Maahanmuuttajanuoria on paljon, ja ainakin pari vuotta sitten he aiheuttivat aikamoista häiriötä. Se meteli oli itse asiassa kimmoke hankkia omistusasunto alueelta, jossa ei vuokra-asuntoja ole juuri lainkaan. Ja nyt viihdyn!

Itsekin olen muuttamassa alueelle, joka tosin on jo entuudestaan tuttu. Mielestäni ideaali paikka asua Helsingissä - kehä ykkösen sisäpuolella peltojen ja luonnon vieressä! Missä muualla mahdollista? :)

Liikenneyhteydet mielestäni hyvät napinoista huolimatta. Autoilijoita helpottaa ensi vuonna rakennettava liittymä kehälle. Julkinen liikenne nyt bussien varassa, mutta jatkossa pikaraitiotie ja jossain ollut puhetta trollikoistakin. Ruokakauppoja myös ei autoilijoille, Siwa, Alepa ja Valintatalo.

Kaupunkikin on varmaan havaihtunut lapsiperheiden suureen määrään, sillä kirkon ympärille tuntuu nousevan vanhuksille suunnattuja taloja ihan urakalla :)

[QUOTE="kaisu";24159288]ihastunut, onko bussiyhteydet mielestäsi noin hyvät`? katsoin kartasta että latokartanoon menee tasan kaksi bussia 68 ja 57. ei mielestäni hyvät yhteydet. jokeribussille on varmaan 3km matkaa latokartanosta, joten ei sekään ihan lähellä.

kyllä monessa muussa paikassa julkinen liikenne on parempi, jopa itä-vantaalla.[/QUOTE]Näin sanoo henkilö, joka ei ole asunut Viikissä. Mun mielestä jos busseja menee alvariinsa, niin silloin puhutaan hyvistä yhteyksistä. Jokerille mennään joko 68, 68X, 57 tai 79:llä. Helsingissä pitää aina vaihtaa yleistä kulkuvälinettä asuu sitä Punavuoressa tai Malmilla.

Näin sanoo henkilö, joka ei ole asunut Viikissä. Mun mielestä jos busseja menee alvariinsa, niin silloin puhutaan hyvistä yhteyksistä. Jokerille mennään joko 68, 68X, 57 tai 79:llä. Helsingissä pitää aina vaihtaa yleistä kulkuvälinettä asuu sitä Punavuoressa tai Malmilla.

Olen asunut Viikissä ja kulkuyhteydet olivat mielestäni huonot. Latokartano on kaukana kaikesta, päiväkoteihin ei mahdu, Viikissä on mamuja ja mustalaisia ja tosiaankin huonot kulkuyhteydet joka paikkaan. Todella kallista sijaintiinsa nähden. Vauvoja ja lapsiperheitä paljon (toiselle tietty voi olla hyväkin asia)

Lehmät oli kivoja.

Itse olen asunut monessa paikassa, jossa on vain yksi bussiyhteys alueelta pois. Silloin puhutaan mielestäni heikoista yhteyksistä. Harvoin ihmiset myös asuvat apteekin tai terveysaseman tai kaupan tai parturin tai Tiimarin tai kukkakaupan vieressä, joten ei sellaista paikkaa taida ollakaan, jossa nämä palvelut ovat oven vieressä. Viikissähän yhteyksiä on ihan joka suuntaan. Ikeaankin pääsee helposti.

Ja laadukas alue tosiaan kyllä on. Tästä minulla on omakohtaista kokemusta vuosien kokemuksella. Alueella on myös suuret viljelypalstat.

Kaupungin vuokratalo on kuitenkin kaupungin vuokratalo. Itse pidän alueesta, jossa miltei kaikki talot ovat omitusasuntoja. Tuolloin alueelle kohdentuu tietyntyyppistä asukaskuntaa.

[QUOTE="asukas";24159505]Ei toivoa hoitopaikasta, hurjat jonot. Jollekin ehdotettu hoitopaikkaa suomenlinnasta! Siwa on kallis, valikoima pieni. Kulkeminen täältä vaikeaa. Keskustaan 40min! Kämpät kalliita!

Ulkoilimahdollisuudet hyvät. Vain vähän maahanmuuttajia. Pihlajamäen terveysasemaan olen ollut tyytyväinen.[/QUOTE]Siwan hintatasohan ei ole sidoksissa mitenkään Viikkiin ja sehän on vain täydennys- ja maitokauppa.

juuri niitä kaupungin asuntoja alueella on paljon. Kiva asua ylihintaisessa omistusrivarissa, kun takapihan pensasaiden takana on kerrostalon sisäänkäynti ja parkkipaikka :( Latokartanossa on juuri näitä suunnittelun kukkasia.

[QUOTE="vieras";24165014]juuri niitä kaupungin asuntoja alueella on paljon. Kiva asua ylihintaisessa omistusrivarissa, kun takapihan pensasaiden takana on kerrostalon sisäänkäynti ja parkkipaikka :( Latokartanossa on juuri näitä suunnittelun kukkasia.[/QUOTE]

Tämä kai Helsingissä on tarkoituskin uusilla alueilla... Sekoittaa eri asumismuotoja keskenään. Loppupeleistä varmaan vähiten huono ratkaisu kuitenkin.

Kaksi vuotta eri osoitteissa LAtokartanossa asuneena voin todella suositella :)
Aiemmin tänne perälle tuli vain bussi 68 mutta nyt tulee myös 57 joka on helpottanut vaunuruuhkaa huomattavasti! Aivan vierestä menee myös kehän bussit itäkeskukseen.

Itikseen pääsee 10minuutissa, takaisin tulo vie vähintään 30min. Keskustaan ei pääse alle 30min. 68 kannattaa varata vaikka käsityö mukaan ettei mene herrrmo kun ruuhkassa matkustat 50min keskustaan.

Siellä on talvisin aivan järjettömän paljon koiranpaskaa.

http://kaupunginosat.net/viikki/index.php?option=com_fireboard&Itemid=82 6&func=view&id=546&catid=1

käsityötä ja lukemista mukaan, JOS mahdut istumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja pääset itikseen;24171241:
Itikseen pääsee 10minuutissa, takaisin tulo vie vähintään 30min. Keskustaan ei pääse alle 30min. 68 kannattaa varata vaikka käsityö mukaan ettei mene herrrmo kun ruuhkassa matkustat 50min keskustaan.

Yhteistyössä