Mitä mieltä? :|

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No mä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos en ihan väärässä ole niin toi pillimehu ei sisällä lisättyä sokeria.
Ja on meillä jokainen 1v saanut palan kakkua syntymäpäivillään, ihan ehjiä ovat vieläkin, normaalipainoisia ja reiättömät hampaat.

Alkuperäinen kirjoittaja No mä;26744382:
Sokeri pilaa vaan lasten hampaat ja sit ihmetellään ku ne isompina kinuu koko ajan kaikkea hyvää. :/

Muista tämä sitten kun teini penkoo kaappeja ja kysyy, että eikö oo mitään hyvää. Tai pyytää pari euroa limpparipulloon..

voi hellanlettas sentään miten kauheeta :saint:
haluatko kenties sädekehän kun lapsesi ovat aloittaneet "kakuttelun" niin myöhään ja blogin vauva/lapsi ei?

Mun omassa lähipiirissä 4v. lapsille ei enää maistu täytekakku. Ekat kakut on syöty 1v:nä, tosin ne on valmistettu lapsiystävällisesti eli paljon vähemmän sokeria kuin tavallisessa kakussa.

no meillä ainakin lasten 1v kakut on tehty vähän vähemmällä sokerille, esim, hillon tilaan pilttisosetta, esim kuningatar sose, ja sokeria käytetty valmistuksessa muutenkin vähemmän.
ja meillä ei muksut muuten herkkuja syöny pienenä muuten.
ja sentäs on kuitenkin synttärikakku kyseessä eikä mikää normipäivä, se pieni kakun palanen mitä ton ikänen jaksaa syyä, on aika vähän, että oli kakku sit tehty kokonaan sokeri'paskasta', ni so what loppujen lopuks, ei se lapsi siihe kuole.

pillimehuja boikotoin, ja siis myös mehun juontia janojuomana, ihan kaikenikäsil lapsilla :D

Alkuperäinen kirjoittaja No mä;26744288:
Such a big miracle in such a little girl

Itse en ainakaan antaisi noin pienen vielä syödä täytekakkua saatika juoda pillimehua! Blogia kun selaa, niin on näköjään saanut jo maistaa vaikka ja mitä. Sääliksi käy tuon pikkuisen hampaita. Omat lapset saaneet vasta 4v synttäreillään ekan kerran kakkua ja pillimehuja ei oo koskaan ostettu.

Aika nipo oot. Mitään pahaa ei tapahdu jos lapsi saa omilla synttäreillään vähän maistaa kakkua ja mehua. Tuskin tuon ikäinen niitä kilokaupalla syö. Meilläkin on makeat ja mehut näin arkena pannassa mutta jotain rajaa kuitenkin. Kyllä sitä nyt omilla synttäreillä saa herkutella. Mä en oo ikinä oikein tajunnu tuollaista nipottamista ja fanatismia.

Sitä mieltä että heti poistuin sivuilta kun näin mikä tämän alotuksen tarkoituksena on! Ap haluaa kiillottaa omaa sädekehää ja omaa äitiyttään.

Mä en jotenkin jaksa nykyään sun kaltaisia ihmisiä! Minäminäminä

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26744352:
Jos en ihan väärässä ole niin toi pillimehu ei sisällä lisättyä sokeria.
Ja on meillä jokainen 1v saanut palan kakkua syntymäpäivillään, ihan ehjiä ovat vieläkin, normaalipainoisia ja reiättömät hampaat.

Sisältää se.

Ainesosat:

vesi, sokeri, rypäle-, mansikka-, vadelma- ja mustikkatäysmehutiiviste, aromit, happamuudensäätöaine (E 330).

Rainbow : Rainbow Vauhtihirmun metsämarjajuoma 2 dl

Alkuperäinen kirjoittaja plää;26744454:
Sitä mieltä että heti poistuin sivuilta kun näin mikä tämän alotuksen tarkoituksena on! Ap haluaa kiillottaa omaa sädekehää ja omaa äitiyttään.

Mä en jotenkin jaksa nykyään sun kaltaisia ihmisiä! Minäminäminä

Noo, älä välitä. Todellisuudessahan ap ei oo yhtään niin täydellinen mamma kuin hän kuvittelee kieltäessään alle 4 vuotiaalta kaikki herkut. Sillä ei oo mitään merkitystä jos se herkuttelu ei oo päivittäistä. Omissa ja toisten juhlissa voi hyvin antaa pienellekin vähän jotain herkkupalaa. Tuskin kellään niitä juhlia niin paljon kertyy että elämä sen takia olisi pelkkää herkkujen syömistä.

Onko tollaisia kauhistelijoita olemassa oikeasti?? Kyllä vaan on läpi suvun hsitorian kaikki istuneet jo 1v kakkunsa ääressä mehun kera ja ei ole pahemmin tekareita tai ylipainoa kellään :D

Alle 2-vee ei todellakaan tartte mitään sokeriherkkuja! Itse aion kyllä yrittää ainakin olla antamatta mitään muuta makeaa kuin hedelmiä. Tuollainen alle 2-vee ei edes osaa pyytää herkkuja, on tyytyväinen kun saa terveellistä ruokaa. Tosin jos vauvasta pitäen antaa maistella niin varmasti ronkuu jatkuvasti karkkeja. Miettikää hei vähän, kun puhutte jostain "ankeudesta", kun on kyse kuitenkin ihan turhanpäiväisestä asiasta, kuten karkista! Sitä paitsi lapselle voi opettaa että "herkkuihin" kuuluu vaikkapa mansikat, vatut ja muut marjat. Kyllä lapset kerkee niitä karkkeja syödä kyllästymiseen saakka, mutta ihan pöpiä opettaa sitä tapaa pienelle!

Alkuperäinen kirjoittaja jösses;26744500:
Onko tollaisia kauhistelijoita olemassa oikeasti?? Kyllä vaan on läpi suvun hsitorian kaikki istuneet jo 1v kakkunsa ääressä mehun kera ja ei ole pahemmin tekareita tai ylipainoa kellään :D

Samoin. Me ollaan oltu kymmenillä 1vee synttäreillä ja yksissäkään ei oo sankari jääny ilman kakku. Eikä yhdellakaan lapsella ole reikiä hampaissa eikä ne ole ees ylipainoisia eivätkä edes mitään sokeriholisteja. ITse asiassa ne lapset jotka on pienestä asti saaneet kohtuudella makeaa, osaavat syödä sitä järkevästi. Kahvipöydässä kyllä huomaa kellä ne herkut on tiukasti kotona pannassa - nämä lapset kiskoo niitä makeita kaksin käsin silmät suurina kun kerrankin niitä on tarjolla.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja Öhkis;26744505:
Alle 2-vee ei todellakaan tartte mitään sokeriherkkuja! Itse aion kyllä yrittää ainakin olla antamatta mitään muuta makeaa kuin hedelmiä. Tuollainen alle 2-vee ei edes osaa pyytää herkkuja, on tyytyväinen kun saa terveellistä ruokaa. Tosin jos vauvasta pitäen antaa maistella niin varmasti ronkuu jatkuvasti karkkeja. Miettikää hei vähän, kun puhutte jostain "ankeudesta", kun on kyse kuitenkin ihan turhanpäiväisestä asiasta, kuten karkista! Sitä paitsi lapselle voi opettaa että "herkkuihin" kuuluu vaikkapa mansikat, vatut ja muut marjat. Kyllä lapset kerkee niitä karkkeja syödä kyllästymiseen saakka, mutta ihan pöpiä opettaa sitä tapaa pienelle!

Jos lapsi saa 1vee synttäreillään muutaman lusikallisen kakkua ja lasillisen mehua niin mitään vaarallista ei ole tapahtunut.

Minkäsikäinen niitä sokeriherkkuja sit tarvii? Eiköhän tämänkin ketjun äitien lapset syö enemmän hedelmiä (joissa muuten hurjasti sokeria myös) ja marjoja, kun karkkia...

Samoin. Me ollaan oltu kymmenillä 1vee synttäreillä ja yksissäkään ei oo sankari jääny ilman kakku. Eikä yhdellakaan lapsella ole reikiä hampaissa eikä ne ole ees ylipainoisia eivätkä edes mitään sokeriholisteja. ITse asiassa ne lapset jotka on pienestä asti saaneet kohtuudella makeaa, osaavat syödä sitä järkevästi. Kahvipöydässä kyllä huomaa kellä ne herkut on tiukasti kotona pannassa - nämä lapset kiskoo niitä makeita kaksin käsin silmät suurina kun kerrankin niitä on tarjolla.

Meillä päin taas sokerihumalaan totutetut lapset kiskaisevat pöydän tyhjäksi herkuista.

Tapaa? Tapaa maistaa synttärikakkua?

Mun mielestä sä kuulostat pöpiltä. Ei se sokeri sentään mitään happoa ole. Ja onneksi ainakin tästä huushollista löytyy hammasharjat niille joilla hampaat on.