Mitä mun jäälle tapahtui????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Jäädytin siis jäätä, vesitonkallisen verran että pääsisin kokeilemaan jään veistämistä.. Edellisen kerran jäädytin veden maitotölkkiin ja siitä tuli ihan hyvä.

No nyt kun mä veistelin siinä ja olin ihan että vau-vähän-mä-oon hyvä... Sain koiranpentufiguurini lähes valmiiksi niin *poks* koko jääpala siis räjähti käsiin. Sitten kun tutkailin niin halkeamia siinä oli jo valmiiksi ja myös toisessa tonkassa jonka oon jäädyttänyt, on halkeamia..

Mistä ihmeestä noi halkeamat tulee ja miten veden sais jäätymään niin että kestää veistämistä? Anyone?

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25576031:
Jäätyiskö se liian nopeasti? Oliko vesi kylmää? Ettei sinne väliin jää ilmaa.

Oli kylmää vettä ja tonne ulos vajaan parinkympin pakkaseen mä sen heitin jäätymään... Hmm.. Pitäiskö kokeilla lämpösellä vedellä?

Hanasta otetussa vedessä on ilmakuplia, jotka heikentää jään kestävyyttä ja tekee siitä samean. Jotkut ilmeisesti ensin keittää veden ja jäähdyttää seisottamalla, sitten jäädyttää hitaasti tai jopa hyvin ohuissa kerroksissa. Varsinaiset "jäätaiteilijat" ilmeisesti käyttää jotain koneita jotka hämmentää tai hytkyttää sitä jäätä kun se jäätyy, että varmasti tulee kirkas ja kuplaton jää.

Hanasta otetussa vedessä on ilmakuplia, jotka heikentää jään kestävyyttä ja tekee siitä samean. Jotkut ilmeisesti ensin keittää veden ja jäähdyttää seisottamalla, sitten jäädyttää hitaasti tai jopa hyvin ohuissa kerroksissa. Varsinaiset "jäätaiteilijat" ilmeisesti käyttää jotain koneita jotka hämmentää tai hytkyttää sitä jäätä kun se jäätyy, että varmasti tulee kirkas ja kuplaton jää.

No voi harmi... Pitää senkin sitten olla noin aikaavievää :/ Olin niin innoissani että saan uuden harrastuksen joka on ihan helppo :D

Jos se yhtään lohduttaa niin repesin ihan totaalisesti äsken ku luin netistä yhtä ketjua, jossa neuvottiin laittamaan jää pakastimeen jäätymään ja laittamaan siihen astiaan tai sen viereen "a small vibrating massager" täristämään kuplat pois. Että mitäköhän laitetta sitä sitten käyttäis :D

Jos se yhtään lohduttaa niin repesin ihan totaalisesti äsken ku luin netistä yhtä ketjua, jossa neuvottiin laittamaan jää pakastimeen jäätymään ja laittamaan siihen astiaan tai sen viereen "a small vibrating massager" täristämään kuplat pois. Että mitäköhän laitetta sitä sitten käyttäis :D

:laugh:

Hitto kun mulla ei oo mitään vibattavaa vehjettä :/

Yhteistyössä