Mitä mun pitäis tehdä (lasten väleistä)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut äiti"

Vieras
Poika (11v) on pidemmän aikaa ollut haluton lähtemään kouluun, valvoo iltaisin eikä saa nukuttua. Tänään taas aamulla viestitti että ei jaksais lähteä, ja sit soitti ja itki että ei halua mennä.
oon monesti kysyny että miks, mitä koulussa tapahtuu? Nyt sitten kertoi että pikkusiskonsa (7v) käy kiusaamassa hänen kavereitaan ja sitten kaverit valittavat pojalle, eivätkä halua pojan kanssa olla.
Muutenkin tyttömmekiusaa ja ärsyttää poikaa koko ajan, varsinkinjos pojalla on kavereita. Ja monen kertaa olen siitä komentanut!
Tänään keskustellaan illalla asiasta,mutta mitä mun pitäis tehdä?
Arestilla rankaisen tyttöä, mutta riittääkö se?
Poika onmuutenkin paljon arempi ja herkempi kuin tyttö.

Siis jumankauta!! Nyt se likka sitten kuriin. Niin isot ukaasit ja rangaistukset että tyttö lopettaa tähän paikkaan. Ei missään nimessä saa terrorisoida ja pilata veljensä elämää.

Onkohan tuo nyt ihan noinkaan kuten poika on sanonut..? Kuulostaa hieman keksitylle jutulle, ja poika yrittää vierittää syyn pikkusiskonsa niskoille. Jotain muuta kränää kenties ollut kavereitten kanssa...?

Keskustelun ja selvittelyn paikka, ja tosiaan jos pikkusisko on käynyt häiriköimässä isompia, lapselle tehdään selväksi että niin ei jatkossa enää tehdä. Eikö tällä tytöllä sitten ole omia kavereita kun kerkiää isompia härkkiä välitunnit? Siitäkin olisin huolissani. Luulisi kyllä, että isommat pojat osaavat jo puolustautua ekaluokkalaiselta tytöltä...

[QUOTE="vieras";28305919]. Luulisi kyllä, että isommat pojat osaavat jo puolustautua ekaluokkalaiselta tytöltä...[/QUOTE]

Niinhän sitä luulisi mutta kuinka monessa kodissa toitotetaan, että pienempää ei saa kiusata ja tyttöjä varsinkaan? Ja tytöt osaavat tämän käyttää taitavasti hyväkseen. Meillä on vähän samaa vikaa, 8-vuotias tyttö on aina juoksemassa isoveljen kavereiden perässä ja se sitten potuttaa sekä veljeä että kavereita. Meillä isoveli on joutunut oppimaan pistämään kampoihin ja tytölle tehdään selväksi, että ei tarvitse koko ajan olla perskärpäsenä.

Ei muuta kuin tyttö kuriin. Ja isoveljenkin pitää oppia puolensa pitämään, vaikke herkkis onkin (meillä samaa). Huomiota voisi kiinnittää myös tytön kaverisuhteisiin, mikä niissä mättää? Eikö tytöllä ole samanikäistä seuraa, onko ongelmia sillä saralla?

Kyllä tytöllä on omia kavereita ja taitavat tehdä sitä ryhmässä. Kiusasivat jopa kuudesluokkalaisia poikia, ja pojat olivat siitä puhuneet kotona.
meillä on aika kovaluonteinen tyttö, ollut aina. Ja välillä tuntuukin ettei jaksais näitä tempauksia..

[QUOTE="huolestunut äiti";28305975]Kyllä tytöllä on omia kavereita ja taitavat tehdä sitä ryhmässä. Kiusasivat jopa kuudesluokkalaisia poikia, ja pojat olivat siitä puhuneet kotona.
meillä on aika kovaluonteinen tyttö, ollut aina. Ja välillä tuntuukin ettei jaksais näitä tempauksia..[/QUOTE]

Jos toi sattuu koulussa, siihen pitäisi myös koulun puuttua, ei sitten paljon auta, että yhden kotona puututaan. Jos taas vapaa-ajalla, niin sitten varmaan vaan pyytäisiin ilmoitukset, koska tilanne on päällä ja marssisin hakemaan sen tytön sieltä pois ja pitäisin madonluvut paikan päällä.

Mä luulen että tää asia koskettaa poikaa nyt rankasti vain oman siskonsa takia. Koska siksi ne kaverit pojalle valittavat, koska kyse on nimenomaa pojan siskosta. Muilla ei siskoja siinä olekaan.
Jos ne olis muita tyttöjä, en usko et hän ottais adiaa niin vakavasti.
Mutta välillä tuntuu että oon ihan voimaton tuon tytön kanssa.
Toki rakastan molempia ihan älyttömästi ja tekisin mitä vain heidän puolestaan.
Mutta tyttö on aina ollut "vaikeampi tapaus", jos näin saa asian ilmaista.

Vaikka se oman pojan kohdalta onkin vain siskosta kiinni, mutta koko tyttöporukan puhuttaminen yhteisesti vaikuttaisi juurikin oman tytön käytökseen enemmän. Tuskin tyttö yksinään jatkaa niin vahvasti, jos muu porukka kyseenalaistaa homman.

Yhteistyössä