Mitä mun pitäis tehdä tän parisuhteen kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelma

Vieras
Odotan avomieheni kanssa lasta.Tämä on miehen ensimmäinen lapsi,minulla on edellisestä avioliitosta kolme lasta.Olemme asuneet puolitoista vuotta yhdessä minun omistamassa talossa.Mies on koko tämän ajan asunut ilmaiseksi luonani.Olen sanonut asiasta useamman kerran että en aio miestä elättää vaan hänen pitäisi osallistua asumis-ja ruokamenoihin.Sain jokin aika sitten tietää että miehellä on ulosotossa isot velat joita häneltä peritään joka palkasta.Velat ovat maksamattomista laskuista ja pahoinpitelysyytteestä(pahoinpidellyt entistä tyttöystäväänsä).Nämä asiat selvisi minulle vasta vähän aikaa sitten.Mies on kerran käynyt minun kimppuuni ja kerran käyttäytyi uhkaavasti myös keskimmäistä lastani kohtaan. Jos olisin nämä asiat tienny aikasemmin en olisi koskaan suostunut hänen kanssaan lasta tekemään.Mitä siis tässä tilanteessa voi tehdä? Yksin jääminen neljän lapsen kanssa pelottaa vaikka tiedän selviäväni koska olen ollut yksin kolmenki kanssa.Toisaalta minulla ei ole edes mitään tunteita enää miestä kohtaan näiden asioiden takia.Lapseni rakastavat miestä kovasti ja mies onkin hyvä isäpuoli noin yleisesti mutta...

En kyllä jatkaisi itse ihmisen kanssa, joka käyttäytyy uhkaavasti lastani kohtaan.
Eli jätä se sika, ansaitset parempaa. Vältyt varmasti monelta murheelta, kun teet sen nyt etkä vasta kun jotain tapahtuu.
Varmasti selviät paremmin neljän lapsen kanssa itseksesi kuin neljän lapsen ja tuon otuksen kanssa.
Voimia!

Minulla oli samanlainen suhde aikoinaan.
Pelkkää valhetta koko mies kunnes aloi haastemies ravata oven taakse ja alkoi selvitä sakkotuomioita jne...Sen jälkeenpä sitten alkoi itse saada turpaan.
Vuoden sitä sitten vielä haudoin ja mietin kunnes lopulta olin niin rikki että avuduin äidilleni jonka avulla sitten jätin mihen siihen paikkaan.
Enkä kadu päätöstä tänäpäivänäkään.

En ole kertonut tilanteestamme kenellekään ja kaikki luulevatkin (kaverit,työkaverit,sukulaiset) että suhteemme on melkeimpä täydellinen.Mies on lisäksi kovin mustasukkainen esim. ex-miestäni kohtaan. Koko raskausaikani on mennyt tämän asian stressaamiseen enkä ole nauttinut koko aikana edes tulevasta vauvasta.Jatkuvasti vaan ahdistaa ja mielessä pyörii samat asiat.Samaan aikaan mies puhuu ummet ja lammet siitä kuinka hän aikoo huolehtia meistä rahallisesti ja muutenki,kuitenki teot on ihan muuta.Jatkuvasti syyttelee minua kun olen niin poissaoleva enkä anna hänelle huomiota.En halua edes miehen koskevan itseäni.Kun mies ei ole paikalla olen rentoutunut ja oma itseni.

Luulen, etta tiedat itsekin mita sinun pitaisi tehda, mutta se tuntuu vaikealta. Mies on uhkaava, vakivaltainen, eparehellinen... suhteenne on perustunut valheisiin, mitka nyt on alkaneet tulla paivanvaloon. Vaikeaa on, jos eroat tai jos jaat, mutta jokatapauksessa on helpompi lahtea nyt kuin vuoden kuluttua. :hug: Pida itsesi ja lapsesi turvassa. :hug:

Tiedän kyllä mitä mun pitää tehdä,ei tälläisessä suhteessa voi jatkaa.Pelottaa vaan muiden asenteet kun mies on kaikkien muiden silmissä pyhimys.Lapsenikin varmasti syyttävät miehen lähdöstä minua kun olen osannut salata heiltäkin asiat,ja mies esittää täydellistä myös lapsilleni (lukuun ottamatta sitä kertaa kun käyttäytyi uhkaavasti)

Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostunut:
no ap? mitä aijot?

Eipä mulla kai ole muuta vaihtoehtoo kun jättää mies,tiedän itsekin ettei se tosta muutu.Toisia naisia sillä tuskin on koska se viettää kaiken vapaa-aikansa kotona. Harmittaa vaan että kun luulin lopultakin että voisin olla onnellinen niin aina käy näin..

Yhteistyössä