Mitä mun pitäisi tehdä (parisuhdeasiaa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(((

Vieras
Olen raskaana ja koko raskausaika on ollut todella rankkaa.Mies ei ole tajunnut yhtään mitään oloistani,väsymyksestä ja kivuista.

Alussa olin niin uupunut ja pahoinvoiva,ettei seksiin pystynyt.Myös keskenmenojen jälkeen pelko km:stä oli iso.Hyvin pian alkoivat myös yövalvomiset.Heräsin 3-4 aikaan ja valvoin useita tunteja,jopa aamuun.Tätä on jatkunut koko raskauden.

Riitelimme paljon,koska mies vaatii seksiä paljon.Erkanin kauemmaksi ja tunsin olevani yksinäismepi kuin koskana.Muutin sohvalle nukkumaan vaivoineni ja uniongelmineni.

Mies jauhoi seksistä ja läheisyydestä melkein päivittäin.Yritimme kaikenlaisia sopimuksia(mm.kerta viikossa),mutta mikään ei toiminut,mikään ei sopinut hänelle.Aina oli kireä ja vihainen.

Joskus puolenvälin jälkeen yritin kaikkeni,kun en jaksanut ainaista valittamista.Harrastimme viikon pari miehen ehdoilla joka päivä.Mua sattui aina ja koko ajan.Limakalvot ärtyivät ja alkoi kamalat supistelut,joita kestikin sitten 30+ viikoille.Pelkäsin todella,että vauva syntyy.Tutkittiin labrassakin,mutta tulehduksellista syytä ei suppareihin löytynyt.Voin todella huonosti.

Haluaisin lähentyä ennen synnytystä,mutta huonolta näyttää.Parina yönä olen nyt yrittänyt mennä miehen viereen yöllä,koska hän edelleen valittaa päivittäin läheisyyden puutetta.Viime yönäkin kuitenkin sai vain raivarin,koska läheisyydestä innostui ja olisi halunnut seksiä,mutta mä en närästykseltä ja huonolta ololta pystynyt.Olisin vain halunnut yrittää olla lähellä.Hän huusi liian korkeasta tyynyläjästäni ja siitä,että nukun kyljelläni.Petarikin oli kuulema liian pehmeä ja olin ihan paska,kun tulin herättämään keskellä yötä ihan turhan päiten.Lisähuuto alkoi,kun multa tulivat kyyneleet.Olin aika pahoillani,kun olin yrittänyt parhaani miellyttää häntä,mutta kun en pysty juuri mihinkään :((

Miten ihmeessä voisin miellyttää häntä?Pelottaa koko tyyppi ja ainainen huuto.

Seksihän on paljon muutakin kuin yhdyntä.. Jos se yhdyntä sattuu, niin voihan sitä tehdä paljon muutenkin. Itse joskus kuukautisten aikaan olen miehen "tyydyttänyt" muilla keinoin.
Paljonko harrastitte seksiä ennen raskautta? Miehen on vaikea asennoitua tuohon raskausaikaan, kun se ei hänen sisällään tapahdu. Harmi, että pahoitti sun mielesi, toivottavasti kaikki ok jatkossa. :hug:

äitinä tiedän että mitä on olla raskaana.. ja senkin tiedän että parisuhteesa on muutakin läheisyyttä kuin seksi..

no mie olen jo *vanhakin*.. ja miun mie s on niin ymmärtävää laatua että kun se seksikin voi olla muutakin kuin se ainainen *tavallinen*..

:hug: mie tosiaan toivon että voisitte jutella asian läpi ja oppia ymmärtämään toisianne..pyytäkää vaikka neuvolalsta apua..

Miellyttää HÄNTÄ??!! Sanonpa vaan, että melkosen itsekäs on miehes, kun ei tajua, että se seksielämä saattaa vaihdella elämäntilanteiden mukaan. Anna murjottaa. Mitä jos menisit vanhempies/kavereidesi luokse pariksi päiväksi? Rauhottus tuo tilanne pikkusen ja jos sais vaikka miehes ajattelemaan asioita.

Onko teidän neuvolatäti puhunut miehesi kanssa meidän oma puhui kovin paljon kaikista noista seksiin liittyvistäasioista antoi jopa luettavaa miehelleni..Kysy esitteitä ja jätä vaikka näkyville..

Paljon olet jo tehnyt! Meillä on kaikki raskausajat olleet seksittömiä mun pahoinvoinnin ja haluttomuuden takia eikä mies ole siitä kiukutellut vaan on ymmärtänyt että kyllä sitä myöhemminkin taas ehtii, niin kuin on ehtinytkin, joten enpä osaa mitään muuta ehdottaa kuin että mies yrittäisi samaistua sun tilanteeseen, kun vauva tulee niin ei voi vaan ajatella itseään, vaan on esim. miehenkin herättävä aikaisin tai valvottava vaikka itse tahtoisi nukkua. Tosi itsekästä haluta seksiä jos toista sattuu! Tsemppiä sulle!

Musta sun kantsii hakea apua. Sulla on ongelma. Olet tehnyt peikon vaivoistasi. Raskaus ei ole lupa olla surkea. Ja sitä on just niin raihnanen kun ite päässään antaa luvan olla.

Tulosta tuo tekstisi paperille, anna miehelle ja kerro, että tälläistä mietit.. Jos ei ymmärrä tilannetta niin jatkaisin ehdottomasti sohvalla nukkumista ja antaisin ajankulua. Seksiin ei kannata suostua tuollaisen painostuksen alla, kärsiä sen vuoksi kivuista ja saada aikaan ennenaikaisia supistuksia. Miten mies voi edes suostua yhdyntään jos se aiheuttaa sulle supisteluja kun ei kuitenkaan olla rv 37+ että lapsi sais syntyä??? Itsekäs on. :$ :$ :$

Alkuperäinen kirjoittaja wellu:
Musta sun kantsii hakea apua. Sulla on ongelma. Olet tehnyt peikon vaivoistasi. Raskaus ei ole lupa olla surkea. Ja sitä on just niin raihnanen kun ite päässään antaa luvan olla.

Aamen. Ei muuta kuin ihmisoikeudet pois naisilta ja nyrkin ja hellan väliin!!

Jokainen tajuaa, että tuo mies on itsekäs sika!! Onhan sillä miehellä omat kädet jos se siitä on kiinni. Minusta hän ei kunnioita yhtään vaimoaan.

Olen hakenutkin apua sekä neuvolasta että seksuaaliterapeutilta.Mies nauroi ja ilkkui minut pystyyn,kun kerroin,että olen menossa.Molemmissa paikoissa kuitenkin vain sanottiin,että luonnollista raskaana.Olisin toivonut ohjeita itselleni,mutta meinasivat vain,että tämä on erikoistilanne ja miehen täytyisi ymmärtää. Mutta ei ymmärrä ja mulla on kamalan paha olla.Tuntuu,etten haluakaan enää läheisyyttä tai seksiä koko persoonan kanssa :((

...paitsi, että mies ei ilkeile. mutta kyllä selvästi painostuksen tunnetta seksiin on. ja sitten yritän miellyttää, mutta kun ei tunnu itsestä hyvältä, en pysty. tuntuu että mikään määrä seksiä ei kuitenkaan riittäisi hälle.

Voi kiesus, olo on huono, seksi sattuu eikä tee mieli. Siitä huolimatta pitää "miellyttää miestä", joka ei näemmä ymmärrä edes seksistä yhtikäs mitään. Eikö sen ole tarkoitus tuottaa mielihyvää MOLEMMILLE?

Ap, ikävä sanoa mutta mitä odotat tapahtuvat synnytyksen jälkeen? Tuollainen "mies" luultavasti tulee laitoksellekin muna pystyssä vonkumaan. Ja kiukuttelee välittömästi jos sulla nyt sattuu olemaan vaikka alapää tiukassa tikkejä eikä oikein tee mieli... Miehesi ei ole tähän mennessä tukenut sua raskaudessasi siis lainkaan? Ei varmaan tarvinne odotella apua myöskään vauvan ja mahdollisten yövalvomisten kanssa. Vain seksin vonkumista ja karjumista.

Ikävä huomata noin myöhään tietty mutta ehkä teillä ei arvomaailmat kohtaa kovin hyvin. Ei rakkaus vaadi itselleen aktia päivittäin vaan sen on tarkoitus miellyttää kumppania. Sanoisin, että ongelma ei ole sulla vaan miehelläsi. Kun miehesi ei sitä myönnä, ei sille ole juuri mitään tehtävissäkään. Paitsi vaihtaa miestä, joskus ne paranevat vaihtumisella. Luultavasti kuvailemassasi tapauksessa aivan varmasti.

Ei riitä edes kolme kertaa vuorokaudessa meillä miehelle periaatteessa,joten kyllä tauot varmasti rasittavat häntä.Mulla eivät koskaan ole paikat kestäneet moista tahtia,mutta yritän parhaani.Sekään tosin ei riitä,koska hän vaatii,että pitäisi olla intohimoa,haluja ja nautintoa aina.Kun olo on huono ja todella sattuu,niin vaikeaa on.Asiasta puhuminen on mahdotonta asiallisesti miehen kanssa,koska hänen mielestään hän ei painosta yhtään ja on ymmärtäväisempi kuin kukaan muu mies olisi.

Kerroppa miehellesi että meillä harrastettiin yhdyntää koko raskaus aikana n.5kertaa, ihan noista samoista syistä. Mies oli kovin ymmärtäväinen, eikä koskaan painostanut mua mihinkään. Ja kun vauva on syntynyt niin ensimmäiset kuukaudet tulevat myös olemaan vaisumpaa aikaa tuolla saralla. Ensin on jälkivuotoa jopa 8viikkoa ja jos vauva sattuu olemaan vielä koliikki tapaus, niin ei siinä seksi ole ensimmäisenä mielessä kun vauvan saa rauhoittumaan ja nukkumaan. Toivottavasti saat miehesi ymmärtämään

Mitä jos sanot miehelles ihan suoraan että seuraavan kerran on yhdyntä luvassa sit synnytyksen jälkeen kun olet parantunut. Ja ilmaiset asian niin että on ihan turha tulla vonkaamaan koska asialla ei ole mitään vaikutusta lopputulokseen. Voittehan te seksiä harrastaa ilman yhdyntääkin, mutta ei sekään varmasti mukavaa ole sinulle jos itsellä ei tee yhtään mieli. Yhden kaverini mies on myös seksuaalisesti tosi aktiivinen ja mä kokisin sen kyllä niin rasittavana etten vois miehen kans olla yhdessä kun itselle kerta tai kaks viikossa on riittävästi.
Ota se miehes mukaan neuvolaan ja pyydä siellä keskustelua asiasta. Mun mielestä miehes kuulostaa kyllä jo vähän sairaalta jos haluaa seksiä vauvan turvallisuuden kustannuksellakin.

Miehes on ihan pässi!
Kuulostaa tuosta ettei mies edes yritä ymmärtää siun oloa vaan luulee olevansa joku kuningas jota siun pitäis palvella??
:hug:
Vaikea samaistua tilanteeseen,kun oma mies ei oo ikinä tehnyt noin vaan jaksanut ymmärtää ja odottaa "parempia aikoja".
Meille neuvolasta jakoivat jotain esitteitä raskausajasta ja joku lehtinen taisi olla miehillekin suunnattu,kertoi just miten raskaus saattaa vaikuttaa naiseen jne.
Jos mies ei tajuais niin lähtisin hetkeks jonnekin missä sais olla rauhassa.

Tuohon sun miehen tokaisuun, että "kukaan mies ei olisi niin ymmärtäväinen", haluaisin kyllä painottaa, että harva mies on yhtä pässi ja keskenkasvuinen kuin sun miehesi. Raskausaikoina meillä ei juuri ole seksielämää ollut yhdyntä mielessä, eikä mies ole kertaakaan siitä purnannut. Kertaakaan ei ole painostanut mua, yrittänyt syyllistää seksin vähyydestä tai kiukutellut asiasta. Imetysajat on myös makkarissa tosi rauhallista aikaa, mun ei vaan tee mieli. Eli yksi lapsi tietää meillä aina noin 2 vuoden hiljaiseloa seksin osalta ;). Olemme tämän ihan täysin hyväksyneet, yhdyntä ei ole ainoa parisuhteessa autuaaksi tekevä asia.

Ja huolimatta tuosta seksin vähyydestä raskaus- ja imetysaikana, se on meillä mies joka haluaa vieläkin yhden lapsen. En tosiaan usko, että kovinkaan moni mies oikeasti haluaa pistää oman nautintonsa oman lapsensa turvallisuuden edelle. Ei kukaan normaali mies.

Sun ei tarvitse alistua miehen miellyttämiseksi mihinkään mikä sattuu ja tuntuu pahalta. Et sä ole mikään seksiorja miehelles. Jos mies ei ymmärrä että raskaana ollessa ei ole entisellään niin mitä tosiaan sit synnytyksen jälkeen niinku joku jo mainitsikin. Sulla saattaa tosiaan olla alapää täynnä tikkejä ja jos istuminenkin tekee kipeää joten seksi siinä tilanteessa olis kyllä aivan mahdotonta. Mitäs sun mies aattelee siitä? Tosi kurja tilanne ja kyllä taas arvostan omaa miestä korkealla kun kiltisti odotti että tikit paranee ja että olen yleensä henkisesti valmis seksiin, vaiks useampi kuukausi meni.

Yhteistyössä