Mitä muotoilun klassikkoja teillä on kotona? Ajatonta muotoilua vai joka toinen vuosi Ikeasta uusi sisustus?

Hmmm..vähitellen olemme hankkineet kalusteita ym.mutta mitäs täältä löytyykään: kukkapuron ihana oranssi muovituoli, aarnion vanha muovituoli, lundiaa kolmisen metriä, astiastossa paljon "merkki-tuotteita"(arabiaa,iittalaa ym), Barcelona nojatuoli, valaisimien nimiä en muista mutta noita muovi/lasikuitu-kiemuroita..sohvat ja muut pöydät askon perus kalusteita.

Meillä on sulassa sovussa Ikeaa, antiikkia ja klassikkomuotoilua.

Esimerkiksi paljon parjatun Ikean musta nahkainen Stockholm-sohva vaan on mun mielestä ihan hiton hyvän näköinen ja laadussakaan ei ole mitään valittamista, paranee vaan vanhetessaan. Vaatekaapit ovat myös Ikeaa ja Malm-lipastot ja Expedit-hyllyköt ovat tosi hyviä lapsen huoneessa. Ja apua, meidän keittiökaapitkin ovat Ikeasta!

Vanhoja funkis-kirjakaappeja tai isomummin liinavaatekaappia taas en vaihtaisi koskaan.
"Klassikoista" löytyy ainakin Tuplakupla, Kuplat, Block, Artekin keinuheppa ja Kanto, String-hyllykkö.
Ruokapöytä on itse tehty, tuolit eripariset kirpparilta. Tekstiilit ovat Marimekkoa, Finlaysonia, Luhtaa tai Ikeaa, astiat Marimekkoa, aterimet Hackmanin, kattilat äidin vanhoja ja matto anopilta saatu. Kaikkea siis suloisesti sekaisin :)

Mun klassikkoni löytyvät astioista, meillä on Teemaa, Ultima Thulea, Kartioita, kivi-tuikkuja, Arabian kokki-pata ja muitakin Iittalan lasiastioita. Huonekalut ovat meille mieluisia, pitkään palvelleita kalusteita, mikään ei lähde 2 vuodessa ulos. Esim. poikien kirjoituspöytä on mun vanha kirjoituspöytäni, jonka olen ostanut teininä omilla rahoillani omaan huoneeseeni. Paljon on myös kierrätettyä, ruokapöytä ja sen tuolit ostettiin muutama vuosi sitten 50 eurolla, unipuun kerrossänky 200 eurolla. Tykkään pelkistetyistä huonekaluista ja toisaalta tietyn tyylisestä antiikista, toistaiseksi niihin ei ole varaa. Ja myös Ikeasta voi saada laadukasta ja kestävääkin.

Vaikka minä pidänkin visuaalisesti pallosta ja egg;stä, niin eiväthän ne kumpikaan sovellu TYÖtuoliksi. Siinä on ergonomia kyllä se juttu. Tosin Toi Egg on yllättävän kova tuoli istua.

TYÖhuone on erikseen, mutta tuonne olkkariin sellainen nojatuolin/työtuolin yhdistelmä, jonne voi uppoutua läppärin kanssa. Pieni pöytä viereen sit.

Onhan tuo munatuol sentään pehmustetulla tyynyllä paljon mukavampi kuin kova tuoli.

Yhteistyössä