Mitä musiikkia teidän ekaluokkalaiset kuuntelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nuuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun ekalle menevä tyttö kuuntelee Suvi Teräsniskaa ja Jani & Jetsettersiä. Ja radiosta pitää mielellään aina virittää SuomiPop, osaa ulkoa lukuisat ja taas lukuisat suomalaiset kappaleet.

[QUOTE="Nuuh";24276555]Poika pyysi mua lataamaan puhelimeensa hyvää musiikkia, mutta kuulemma lastenlaulut ei käy vaan pitää olla aikuisten musiikkia.
Kotona kelpaa esim hevisaurukset oikein hyvin, mutta nyt pitäis saada jotain katu-uskottavaa.[/QUOTE]

Meillä eivät kauheasti kuuntele (on siis tuleva ekaluokkalainen ja tuleva tokaluokkalainen) itsekseen. Tykkäävät kyllä lastenlauluistakin mutta esim. autoradiossa meillä soi suomipop (ei siis se kanava välttämättä mutta suomipop yleensä) ja sieltä ovat kyllä bonganneet monta suosikkia. Lempibiisit ovat kyllä aikuisten kappaleita eikä se liity meillä mitenkään katu-uskottavuuteen. Kuuntelevat yksinkertaisesti mielellään biisejä, joista tykkäävät.

Meillä lapset menossa ekalle ja Ti-ti nallen lauluista vielä tykkäävät ja ehkä mennään nallen talossakin vielä kesällä käymään...! Lisäksi kuuntelevat Fröbelin palikoita (mahtava konsertti!) ja Ipanapa tällä haavaa tosi in (mehudisko pitäisi kuulemma kotona järjestää kavereille, voi olle että järjestetäänkin...). Lisäksi mm. Bruce Springsteen nauttinut suosiota jo monta vuotta, sen sanoitus ei englantia ymmärtämättömiä lapsia hämmennä ja on aikuisille kivaa. Sen sijaan "mä en haluu kuolla tänä yönä" on mielestäni masentava ja ihmeellisen synkkä ja omituinen sanoituksensa puolesta kaikenikäisiä ajatellen!!! Pitäisi jonkun sanoittaa koko kappale uusiksi.

Tyttömme aloittaa ekaluokan nyt elokuussa ja tykkää paljon musiikista, oli muskarissakin pari vuotta. Hänen lempiartistinsa tällä hetkellä on Lady gaga, koska mulla on hänen levynsä. Voicelta on nähnyt videoita ja ihastui kovasti Pussycat Dollsien yhteen kappaleeseen ! En vaan tiedä sen nimeä. Isillä on TikTakin ja Stellan levyjä ja kuuntelevat autossa SuomiPoppia. Äitini laulelee ja kuuntelee paljon vanhoja iskelmiä, joita tyttömmekin osaa ulkoa ! Mutta hän osaa myös monia virsiä ja lastenlauluja, mummot ovat laulaneet ja eskarissa on opetettu. Ostin hänelle Hevisaurus-levyn, mutta se on kuulemma poikien musiikkia.. Rap-musasta tykkää myös paljon ja minä en.. Lapsi rakastaa musiikkia jo ihan sikiöajasta lähtien, sen huomasi raskausaikana, kun kuunteli musiikkia.

[QUOTE="mamma";24288311] Sen sijaan "mä en haluu kuolla tänä yönä" on mielestäni masentava ja ihmeellisen synkkä ja omituinen sanoituksensa puolesta kaikenikäisiä ajatellen!!! Pitäisi jonkun sanoittaa koko kappale uusiksi.[/QUOTE]

Ei herranjumala, aikuinen ihminen ja ilmeisesti aivan tosissaan? :D
Only in here.

Meidän 7-vuotias tyttö tykkää ihan lastenmusiikista, mutta myös esim. tiktakista ja muista tyttöbändeistä/naisartisteista. Mulla on Ella Lahtisen (ex-tenavatähti) vanhoja albumeita, joista tytär on ainakin tykännyt kovasti.

Meidänkin tulevalle ekaluokkalaiselle kelpaa vielä lastenlaulut mainiosti. Eskarissa pitivät levyraateja ja monella olis ollut noita aikuisten kappaleita vaan. Onneksi välillä pyysivät tuomaan nimenomaan lastenlaulun. Loppujen lopuksi ne saivat pisteitä siinä missä aikuisten hittikappaleetkin.

Mä en haluu kuolla tänä yönä on sellanen biisi mitä en meidän 7-vuotiaan tosiaan haluaisi kuulla laulavan.

Ai niin, Marja Tyrni ja Munamies ovat ihania tytön mielestä, mutta en aio ostaa levyjä, koska en jaksa itse kuunnella niitä.. Hevistä tykkää Teräsbetonin "Missä miehet ratsastaa " kappaleesta, joka on minusta aika kamala.. Radiosta ja telkasta on kuultu noita.

Meidän ekalle menevä poika kuuntelee mm. Haloo Helsinkiä, A.Tuiskua, 90- luvun tecnoa :D, Tarkania, J.Vartiaista, Suvia, Popedaa, Yötä...A.Abreau- huuma meni jo vuosi sitten ;).

PUHUVA KONE, soi tälläkin hetkellä.. ostin oikein cd:n kun kuunteli sitä tubesta taukoamatta.
8v siis fanittaa, menee tokalle.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ainakin Hevisauruksesta poika tykkää, ja yleensäkin lasten musiikki kelpaa kyllä ihan. Tosin poika alkanut tykkäämään myös metallicasta ja tälläsestä, kun mies kuuntelee kaikkea rockia tai heavyä aina autossa, niin siitä tietysti oppinu :D

Meillä tokaluokalle menevä tyttö ja eskariin menevä poika kuuntelevat laidasta laitaan. Eli:

Puhuva Kone, Antti Tuisku, Jenni Vartiainen, Cheek, Fintelligens, Aste, Hevisaurus, Metallica, Klamydia, Apulanta, Yö..

Mutta ei liene vaikeaa arvata, että listan loppupäähän on saattanut vaikuttaa vanhempienkin musiikkimaku :)

Hevisaurus, Ipanapa, Paukkumaissi ja Jytäjyrsijät. Siinä muutama bändi jotka eivät ole niin lastenmusiikkia kuin joku Frööbelin palikat. Muumit tai Titinalle, mutta kuitenkin sanoituksiltaan lapsille sopivia.

Meidänkin tulevalle ekaluokkalaiselle kelpaa vielä lastenlaulut mainiosti. Eskarissa pitivät levyraateja ja monella olis ollut noita aikuisten kappaleita vaan. Onneksi välillä pyysivät tuomaan nimenomaan lastenlaulun. Loppujen lopuksi ne saivat pisteitä siinä missä aikuisten hittikappaleetkin.

Mä en haluu kuolla tänä yönä on sellanen biisi mitä en meidän 7-vuotiaan tosiaan haluaisi kuulla laulavan.
Onkose kappale jotenkin ees paha. Oon ite 11v ja se on tosi hyvä biisi:)