Mitä negatiivista keksitte näistä vaunuista?

Huterilta näyttää minunkin silmään. Ja tuo edessä oleva pyörä, onko millainen käytännössä, pyöriikö ns. miten sattuu vai meneekö suoraan?
Jotenkin sellaiset "pilipalirattaan" oloiset.

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja huopatossu harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu harmaana:
Negatiivista vain se kolmipyöräsyys

No mä haluan ehdottomasti 3-pyöräiset, koska se osoittautui tuplarattaissakin niin käteväksi vaihtoehdoksi :)

Ei varmaan hassummat mutta mun tarvii ajatella että mahtuu hyvin autoon jos vaikka kohta pääsisin vaunuostoksille

* Mitat, kun rattaat ovat kasassa (suljettuna) - mitattu renkaiden kanssa: H: 49 x L: 103 x W: 65cm

Musta noi on aika pienet?

Oho! Ei oo isot varmaan mahtuisi meidän koslaan

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Ja heti tuli mieleen vielä, että kamalan piennäköinen koppaosa. Mahtuuko vauva niihin pitempään kuin puolivuotta? Viihtyykö vauva ylipäätään makuulla kuinka pitkään? Onko ratasosa sitten toimiva jo alle vuodenikäisellä esim. syksyllä ja talvella kun sataa räntää viistoon ja tuulee että tukka lähtee päästä?

Eihän sen tarvitse sinne mennäkään kuin sen puoli vuotta, jonka jälkeen sopii nukkua ratasosassa makuupussissa kera peiton + tarvittaessa sadesuojan (joka kyllä taatusti kattaa noin pienet menopelit mainiosti)?

Okei. Mut onko silloin koppa vähän turha ostos, jos sillä on niin lyhyt käyttöaika? Kuomurattaat on siinä mielessä käytönnöllisemmat ettei jää turhia osia pyörimään nurkkiin. Noi pitäs nähdä luonnossa, että saisi tuntumaa miten hyvin lapsen saa topattua ratasosaan makuu- tai lämpöpussin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tykkäät kolmipyöräisistä, ottaisin sinuna jotkut ihan tavalliset kolmipyöräiset. Jos et juokse en tiedä mitä lisäarvoa noista saat. Kuten moni sanonut, aika suojattomat ovat. Juoksuun ja satunnaiseen käyttöön varmasti hyvät, mutta ei ainoiksi vaunuiksi.

No kun mä juoksen.

Toinen vaihtoehto ois semmoset, joissa se etupyörä on fillarin etupyörän kokoluokkaa, mutta kun... Ne on jotenkin niin tolkuttoman pitkät kokonaisuudessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Mullekin tuli mieleen, että rattaiden istuinosa on kovin pieni ja "avoin". Miten siinä istuu 3 vuotias? Vai onko tarkoitus, ettei näitä rattaita käytetä enää kun lapsi on 2 v täyttänyt? Onko mahdollista saada sitä jalkapeitettä, suojaamaan tuulelta ja sateelta?

Avoin se saakin olla, kun viimalla siihen saa kyllä suojan eteen. Meillä 3-vuotiaat on tähän saakka jo fillaroineet tai kävelleet, mutta... voinhan mä tosta tarvittaessa ottaa kaupoille sitten yhden mallikappaleen sovittelemaan, et miten mahtuu :D

No mä haluan ehdottomasti 3-pyöräiset, koska se osoittautui tuplarattaissakin niin käteväksi vaihtoehdoksi :)

Ei varmaan hassummat mutta mun tarvii ajatella että mahtuu hyvin autoon jos vaikka kohta pääsisin vaunuostoksille

Siis kolmipyöräisethän nimenomaan taittuvat pienempään pakettiin! Ainakin mun phil&ted'sit vie todella vähän tilaa muihin verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Huterilta näyttää minunkin silmään. Ja tuo edessä oleva pyörä, onko millainen käytännössä, pyöriikö ns. miten sattuu vai meneekö suoraan?
Jotenkin sellaiset "pilipalirattaan" oloiset.

Se on lukittava, ja samalla systeemillä mitä oli meidän tuplarattaissa, ja ainakin niissä se oli ERITTÄIN toimiva systeemi :)

* Mitat, kun rattaat ovat kasassa (suljettuna) - mitattu renkaiden kanssa: H: 49 x L: 103 x W: 65cm

Tuo yli metri pituutta ei kyllä ole mikään ihan pieni. Se on yleensäkin se huono ominaisuus noissa kolmipyöräisissä. Ja tekstissä olikin että kasatessa renkaat voi ottaa pois ja voin kertoa että yl kymmenen kilon rattaissa se on oma hommansa. Kymmenenkilon paonoiset rattaat ei kyllä ole kevyimmästä päästä muutenkaan.

Meneekö noissa rattaissa selkänoja alas asti? Jos menee niin eikö kannattaisi hankkia suoraan pehmeä kantokassi tai kunnon makuupussi eikä sitä koppaa ollenkaan?

Vielä kolmantena miettisin tarkkaan että miten pitkä käyttöikä noilla on. Meillä on vuodenikäinen tyttö ja vieläpä pienikokoinen. Britaxin vastaavissa tytön jalkaterät menivät tuon kangas osan yli kun oli niin lyhyt tuo ratasosa. Ja onko varmasti tarpeeksi leveät vielä yli vuodenikäisellekin lapselle.

Muuten kyllä ihan kelvoollisen oloiset pelit.

Ja heti tuli mieleen vielä, että kamalan piennäköinen koppaosa. Mahtuuko vauva niihin pitempään kuin puolivuotta? Viihtyykö vauva ylipäätään makuulla kuinka pitkään? Onko ratasosa sitten toimiva jo alle vuodenikäisellä esim. syksyllä ja talvella kun sataa räntää viistoon ja tuulee että tukka lähtee päästä?

Eihän sen tarvitse sinne mennäkään kuin sen puoli vuotta, jonka jälkeen sopii nukkua ratasosassa makuupussissa kera peiton + tarvittaessa sadesuojan (joka kyllä taatusti kattaa noin pienet menopelit mainiosti)?

Okei. Mut onko silloin koppa vähän turha ostos, jos sillä on niin lyhyt käyttöaika? Kuomurattaat on siinä mielessä käytönnöllisemmat ettei jää turhia osia pyörimään nurkkiin. Noi pitäs nähdä luonnossa, että saisi tuntumaa miten hyvin lapsen saa topattua ratasosaan makuu- tai lämpöpussin kanssa.

No mitä kukin kokee turhaksi, mun mielestä se on pienellä vauvalla kyllä äärimmäisen kätevä, mutta 6kk+ taas ei tarvitse sitä välttämättä kyllä mihkään, kun saatavilla on myös makuupussi + suojat tohon päälle. Ei se varmaan pakollinen oiskaan, mutta ihan kätevä kuitenkin :)

Tosi kivan näköiset! Negatiivista väri, mutta ei tainnu olla vaihtoehtoja. Voisin ostaa itsekin! EI varmaankaan parhaat nukutusrattaiksi, mutta niitähän saa muutamalla kympillä sopivia parvekevaunuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tykkäät kolmipyöräisistä, ottaisin sinuna jotkut ihan tavalliset kolmipyöräiset. Jos et juokse en tiedä mitä lisäarvoa noista saat. Kuten moni sanonut, aika suojattomat ovat. Juoksuun ja satunnaiseen käyttöön varmasti hyvät, mutta ei ainoiksi vaunuiksi.

No kun mä juoksen.

Toinen vaihtoehto ois semmoset, joissa se etupyörä on fillarin etupyörän kokoluokkaa, mutta kun... Ne on jotenkin niin tolkuttoman pitkät kokonaisuudessaan.

Okei, sitten eri juttu. Kyselisin sinuna jostain palstalta (tai jostain, kaverilta?) missä tiedetään oikeasti hyvistä juoksurattaista ja ostaisin tosi hyvät. En siis väitä ettei nuo olisi. Usein juoksurattaiksi sanotaan rattaita, joilla ei ole todellakaan hyvä juosta. Ne kunnon juoksurattaat ei useinkaan ole hyvät ihan tavallisessa käytössä. Saisitko tavan kolmipyöräiset tai juoksurattaat vaikka toiset käytettynä? Meillä gessleinin kolmipyöräiset, on kivan näköset, itekin tykkään kolmipyöräisistä. Mutta ei niillä juosta vois.

Alkuperäinen kirjoittaja Samaan hintaan saa parempiakin 3-pyöräisiä:
Rattaiden istuinosa soveltuu kuvan perusteella huonosti noin 6kk ikäiselle ja koon puolesta taas jää pieneksi taaperoiässä.

hightrekgrey2009.jpg

Tossa on ehkä vähän selkeempi. Siis miten se soveltuu huonosti? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Tuo yli metri pituutta ei kyllä ole mikään ihan pieni. Se on yleensäkin se huono ominaisuus noissa kolmipyöräisissä. Ja tekstissä olikin että kasatessa renkaat voi ottaa pois ja voin kertoa että yl kymmenen kilon rattaissa se on oma hommansa. Kymmenenkilon paonoiset rattaat ei kyllä ole kevyimmästä päästä muutenkaan.

Meneekö noissa rattaissa selkänoja alas asti? Jos menee niin eikö kannattaisi hankkia suoraan pehmeä kantokassi tai kunnon makuupussi eikä sitä koppaa ollenkaan?

Vielä kolmantena miettisin tarkkaan että miten pitkä käyttöikä noilla on. Meillä on vuodenikäinen tyttö ja vieläpä pienikokoinen. Britaxin vastaavissa tytön jalkaterät menivät tuon kangas osan yli kun oli niin lyhyt tuo ratasosa. Ja onko varmasti tarpeeksi leveät vielä yli vuodenikäisellekin lapselle.

Muuten kyllä ihan kelvoollisen oloiset pelit.

No, meidän autoon ne mahtuu kyllä mittojensa puolesta, joten... :)

Selkänoja menee ihan makuuasentoon, mutta mun mielestä se koppa on ihan pienelle paras ratkaisu...

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
mä en keksi noista mitään muuta kuin negatiivista :D ne on 3-pyöräset ja äärettömän rumat :x sorry... :ashamed:

... mees ny aamukahville siitä, marsmars!

mä juon kahvia täs samal
:D mut mielipiteitä kysyit.... :D

Joo, ja kerroin kyllä tuolla, että minkälaista mielipidettä ;) Koska mulle on yksi ja hailee, miltä ne sun silmissä näyttävät :)

Yhteistyössä